• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4923 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۰ ارديبهشت

آبي‌هاي لندن در يك بازي دراماتيك منچسترسيتي را بردند

دوپينگ روحي چلسي قبل از فينال

مرضيه حسين‌خاني

 

دو تيم چلسي و منچسترسيتي كه قرار است در خرداد ماه فينال ليگ قهرمانان اروپا را برگزار كنند، شنبه شب در هفته سي و پنجم رقابت‌هاي ليگ برتر مقابل هم قرار گرفتند تا به نوعي يك فينال دست گرمي را تجربه كرده باشند. سيتيزن‌ها در اين ديدار مي‌توانستند برنده باشند اما اتفاقات به نحو ديگري رقم خورد و در نهايت اين شاگردان توماس توخل بودند كه سه امتياز بازي را به دست آوردند. سه امتيازي كه اگر به حساب حريف واريز مي‌شد قهرماني زودهنگام آنها را قطعي مي‌كرد.  در بازي فيناليست‌هاي يوسي‌ال 2021 نقطه عطف پنالتي چيپي بود كه آگوئرو زد و مندي به راحتي مهار كرد. در دقيقه پاياني نيمه نخست و در حالي كه منچسترسيتي يك- هيچ جلو بود، با گلي كه دقيقه 44 به ثمر رسانده بود، روي ژسوس در محوطه جريمه چلسي خطا شد و داور نقطه پنالتي را نشان داد. آگوئرو كه بعد از مدت‌ها مصدوميت از ابتدا در تركيب تيمش به ميدان رفته بود پشت توپ قرار گرفت. بهترين گلزن تاريخ چلسي كه آخر فصل از اين تيم جدا خواهد شد خواست با يك گل تاريخي روزهاي آخرش را در اتحاد خاطره‌انگيز كند و تصميم گرفت چيپ بزند. با اين حال ضربه آرام او و هوشمندي مندي فرصت گلزني را از خودش و فرصت دوبرابر كردن فاصله با چلسي و همچنين قهرماني زودهنگام را از تيمش گرفت. 
 چلسي در نيمه دوم با ارايه يك نمايش فوق‌العاده توانست به بازي برگردد و با گل دقيقه 93 آلونسو بازي را دو بر يك برنده شد. چلسي آن قدر خوب بود كه مربي آنها در پايان بازي از عملكرد بازيكنانش تقديري جانانه به عمل آورد. آنها با اين برد توانستند خودشان را به عنوان مدعي جدي كسب سهميه ليگ قهرمانان اروپاي فصل بعد مطرح كنند و از همه مهم‌تر از حريفشان در فينال ليگ قهرمانان زهر چشم بگيرند. خيلي سخت است كه بتوان از بازي چلسي و منچسترسيتي در ليگ برتر انگليس به نتيجه ديدار دو تيم در فينال اروپا رسيد اما مي‌توان با قاطعيت گفت كه نتيجه ديدار دو تيم در بازي شنبه شب يك جور پيش آگاهي به مربيان و بازيكنان مي‌دهد. همچنين بايد پذيرفت كه خراب كردن پنالتي آگوئرو مي‌تواند معادلات را به شكل قابل توجهي به هم بريزد. اول از همه اگر همين امروز تكليف قهرماني‌ سيتي قطعي شده بود گوارديولا با خيال راحت سراغ هدف بعدي مي‌رفت. به بازيكنانش استراحت مي‌داد و در تمرينات نقشه‌هاي آن بازي مهم را مرور مي‌كرد. حال او بايد به فكر بازي بعدي ليگ باشد، چراكه گرچه قهرماني‌اش تقريبا قطعي است اما هنوز صد درصد نيست و ممكن است همه‌چيز مثل همين بازي با چلسي در سه هفته پاياني ليگ گره بخورد.
 نكته بعدي برمي‌گردد به وضعيتي كه آگوئرو پيدا كرد. مهاجم آرژانتيني احتمالا يكي از گزينه‌هاي پپ براي بازي فينال بود اما حالا سرمربي تيم در مورد استفاده از او دچار ترديد شده است. همين ترديد بخشي از ذهن وسواسي گوارديولا را درگير خواهد كرد و اين يعني ممكن است به همين نسبت نكته كوچكي مغفول بماند. آخرين مساله هم برمي‌گردد به اعتماد به نفسي كه توخل و شاگردانش كسب كرده‌اند. معجون آن پنالتي مهار شده، كامبك و گل دقيقه 93 يك دوپينگ روحي براي آبي‌هاي لندن خواهد بود. نكته‌اي كه توخل در پايان بازي گفت، اينكه ما هرگز تسليم نشديم و عقب‌نشيني نكرديم، حالا كه به كسب نتيجه منتهي شده است به آنها اين اميدواري را مي‌دهد كه تحت هر شرايطي فرصت براي بازگشت فراهم است و اين يعني منچسترسيتي بايد خودش را براي يك نبرد بي‌امان در فينال مقابل چلسي آماده كند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون