• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4923 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۰ ارديبهشت

ثبت 386 مرگ و اعلام كاهش جانباختگان كرونا

در نخستين روزهاي هفته جاري وزارت بهداشت خبر داد كه روند موارد بستري به دليل ابتلا به كوويد 19 و نيز مرگ‌ومير حاصل از اين بيماري رو به كاهش گذاشته است. با اين حال كرونا همچنان در حوالي عدد 400 قرباني مي‌گيرد. روز گذشته مركز روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اعلام كرد كه با فوت 386 بيمار مبتلا به كرونا تعداد جانباختگان اين بيماري در كشور به 74 هزار و 910 نفر رسيده است. 
سخنگوي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي روز يكشنبه اعلام كرد: «در هفته گذشته شاهد كاهش ۱۶.۵ درصدي موارد مثبت بستري به علت كرونا، كاهش حدود ۱۴ درصدي در تعداد افراد فوت‌شده و كاهش ۲۶ درصدي در موارد سرپايي مثبت شناسايي‌شده نسبت به هفته گذشته بوديم.» سيما سادات لاري گفت كه در هفته گذشته استان‌هاي ايلام، همدان، خراسان شمالي و چهارمحال‌وبختياري داراي بيشترين ميزان بروز موارد مثبت بستري و استان‌هاي مركزي، البرز، چهارمحال‌و‌بختياري، اردبيل و قزوين داراي بيشترين ميزان بروز موارد مرگ و مير ناشي از بيماري بوده‌اند. بنا بر گزارش وزارت بهداشت اكنون ۴۶ شهر كشور در وضعيت قرمز، ۲۶۳ شهر در وضعيت نارنجي، ۱۳۹ شهر در وضعيت زرد و صفر شهر در وضعيت آبي قرار دارند. لاري افزود: «استان‌هاي سيستان و بلوچستان و آذربايجان غربي داراي كمترين ميزان رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي در كشور هستند و در استان‌هاي يزد، سمنان، تهران، قزوين، زنجان و اردبيل شاهد ميزان بالاتر رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي نسبت به ساير استان‌ها هستيم. طبق آخرين گزارش‌هاي واصله درصد استفاده از ماسك ۶۳.۳ درصد بوده و ميانگين رعايت تهويه مناسب هوا در اماكن عمومي كشور ۶۴.۳ درصد گزارش شده است.»
همزمان با اين خبرها و پس از ايجاد ممنوعيت سفر در سراسر كشور، روز گذشته سخنگوي نيروي انتظامي از جريمه خودروهايي كه مقررات وضع شده را ناديده بگيرند، خبر داد. به گفته سردار مهدي حاجيان، خودروهايي كه در شهرهاي قرمز تردد كنند يك ميليون تومان و خودروهايي كه در شهرهاي نارنجي و زرد تردد كنند مبلغ ۵۰۰ هزار تومان جريمه مي‌شوند. پايگاه خبري پليس به نقل از سخنگوي ناجا نوشته است: «در خصوص نحوه اجراي مديريت بر محدوديت‌هاي كرونايي در تعطيلات عيد سعيد فطر توسط پليس افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملي مقابله با كرونا براي اين ايام محدوديت‌هايي در نظر گرفته شده است كه از روز سه‌شنبه ۲۱ ارديبهشت‌ماه تا روز شنبه ۲۵ ارديبهشت‌ماه در سراسر كشور محدوديت‌هاي تردد اعمال خواهد شد. از مردم مي‌خواهيم همچنان با نيروي انتظامي و پليس راهنمايي و رانندگي در اجراي اين محدوديت‌ها همكاري‌هاي لازم را داشته باشند و در اين ايام از هرگونه سفر پرهيز كنند، چراكه ممنوعيت ترددها در اين ايام براي سلامتي خود آنهاست.» به گفته او در اين ايام ناوگان‌هاي عمومي، خودروهاي امدادي و خدمات‌رسان مي‌توانند تردد كنند، اين محدوديت‌ها براي خودروهاي شخصي است و با هرگونه تردد در ورودي شهرها اعمال قانون صورت مي‌گيرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون