• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4927 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۲۵ ارديبهشت

واكسيناسيون و تغيير رنگ شهرها؛ شرط آموزش حضوري از پاييز

معاون آموزشي وزير علوم، تحقيقات و فناوري، تغيير رنگ شهرها و واكسيناسيون دانشگاهيان را شرط حضوري شدن آموزش‌ها از اول مهرماه اعلام كرد. 
علي خاكي‌صديق روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ايرنا درباره نامه وزارت علوم به وزارت بهداشت براي واكسينه شدن دانشگاهيان اظهار داشت: بازگشايي دانشگاه‌ها با حضور دانشجويان در مهرماه ۱۴۰۰ بستگي به شرايط كشور دارد؛ البته وزارت علوم درخواستي در خصوص اولويت قرار دادن دانشگاهيان براي دريافت واكسيناسيون مطرح كرده است، چراكه آموزش بايد حضوري انجام شود. او با بيان اينكه حضوري شدن آموزش‌ها منوط به حفظ سلامتي افراد است، افزود: اگر واكسيناسيون انجام شود و شرايط كرونايي شهرها در شرايط زرد و آبي قرار بگيرد، اميدواريم كلاس‌ها با محور حضوري از اول مهرماه برقرار شود. 
معاون آموزشي وزير علوم درباره مذاكره اين وزارتخانه با وزارت بهداشت براي واكسيناسيون دانشگاهيان گفت: در حال مذاكره هستيم و درخواستي به وزير علوم براي ارسال به وزارت بهداشت داده شده است؛ اولويت براي واكسيناسيون، مطالبه دانشگاهيان است و آموزش حضوري نبايد بيش از اين به تعويق بيفتد. خاكي‌صديق اعلام كرد كه هر فردي در محيط دانشگاه حضور داشته باشد، بايد در اولويت واكسيناسيون قرار بگيرد.
به گزارش ايرنا، تاكنون روساي دانشگاه‌هاي تهران، فني و حرفه‌اي و فرهنگيان درخواست‌هايي براي واكسيناسيون دانشجويان و اعضاي هيات علمي دانشگاه‌ها ارايه كرده‌اند. اين خبرگزاري پيش از اين هم به نقل از ابراهيم صالحي‌عمران، رييس دانشگاه فني و حرفه‌اي در نامه‌اي به سعيد نمكي، وزير بهداشت نوشته بود: بيش از ۷۰ درصد دروس دوره ۲ ساله كارداني دانشجويان دانشگاه فني و حرفه‌اي، عملي و كارگاهي برگزار مي‌شود و حضور در كلاس‌هاي مهارت‌محور گاهي تا هشت ساعت براي اين دسته از دانشجويان الزامي است. 
در اين نامه آمده است: در شرايط كنوني كشور، آموزش‌هاي مجازي به تنهايي امكان پوشش اين دروس كارگاهي را ندارد. با توجه به دوره كوتاه‌مدت تحصيلي (۲ ساله) عملا دانشجويان اين دانشگاه از امكان سه ترم حضور مستمر در كارگاه‌ها و آزمايشگاه‌ها محروم شده‌اند كه آسيبي جدي خواهد بود. در همين راستا از وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي درخواست شد دانشجويان اين دانشگاه، اعضاي هيات علمي، كادر آموزشي و كاركنان اداري مرتبط با خدمات ضروري به دانشجويان در اولويت واكسيناسيون قرار گيرند تا در كوتاه‌ترين زمان و با برگزاري دوره‌هاي فشرده آموزشي بتوانند بر اين معضل فائق آمده و با برنامه‌ريزي خلأ موجود را جبران كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون