• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4928 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۶ ارديبهشت

در اعتراض به اهتزاز پرچم رژيم اسراييل بر فراز ساختمان‌هاي دولتي وين رخ داد

لغو سفر ظريف به اتريش

گروه ديپلماسي|سفر محمدجواد ظريف، وزير خارجه به وين پايتخت اتريش در دقيقه 90 كنسل شد. ظريف كه در سومين دور از تورهاي منطقه‌اي روز چهارشنبه از سوريه راهي اسپانيا شد، قرار بود روز شنبه در پايتخت اتريش ديدارهاي دوجانبه‌اي را با مقام‌هاي كشور ميزبان پيش ببرد كه اين سفر در واپسين ساعات روز جمعه كنسل شد. هرچند وزارت خارجه ايران درباره سفر ظريف به اتريش اطلاع‌رساني نكرده بود اما منابع آگاه در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد قرار داشتن اتريش در تور اروپايي وزير خارجه را تاييد كرده بودند. صبح روز شنبه در حالي كه برخي منابع از ايتاليا به عنوان دومين مقصد وزير خارجه ايران در اروپا ياد كردند، يك خبرنگار اتريشي به نقل از وزارت خارجه اين كشور از تصميم وزير خارجه جمهوري اسلامي ايران براي لغو سفرش به وين در واكنش به موضع دولت اتريش در حمايت از جنايات رژيم صهيونيستي و برافراشتن پرچم‌هاي اين رژيم بر ساختمان‌هاي مقر دولت در وين خبر داد. اين خبرنگار در رشته پيام‌هايي در توييتر نوشت: در اقدام لحظه آخري، محمدجواد ظريف وزير خارجه ايران سفرش به اتريش كه براي امروز برنامه‌ريزي شده بود را به دليل برافراشته شدن پرچم‌هاي اسراييل روي ساختمان‌هاي نخست‌وزيري و وزارت خارجه در وين لغو كرد. وزرات خارجه اتريش اين مساله را تاييد كرد و افزود: «اين لغو (سفر) روابط ما (ايران و اتريش) كه به‌طور سنتي خوب است و كانال‌هاي باز ارتباطي با ايران را تغيير نمي‌دهد. اما ما ابراز همبستگي با اسراييل را به سفرهاي ديپلماتيك ساير كشورها وابسته نمي‌كنيم.»
به گزارش خبرگزاري فارس، روز جمعه «سباستين كورتس» صدراعظم اتريش به‌ جاي اعلام همدردي با خانواده‌هاي شهدا و مجروحان فلسطيني در حملات ددمنشانه رژيم صهيونيستي به نوار غزه، از تل‌آويو حمايت كرد. كورتس در صفحه توييتر خود مدعي شد كه با صهيونيست‌هايي كه در عمليات‌هاي راكتي گروه‌هاي مقاومت فلسطيني به هلاكت رسيده يا زخمي شدند، همدردي مي‌كند. وي اعلام كرد كه دستور داده تا پرچم‌هاي رژيم صهيونيستي نصب‌ شده بالاي مقر دولت اتريش در وين، به حالت نيمه‌افراشته درآيد.
ساعتي پس از خبررساني اين خبرنگار اتريشي، شبكه قطري «الجزيره»، به نقل از وزارت خارجه ايران گزارش داد كه سفر «محمدجواد ظريف» وزير امور خارجه ايران به علت به اهتزاز در آمدن پرچم رژيم صهيونيستي لغو شده است. الجزيره به نقل از وزارت امور خارجه ايران در اين خصوص نوشت: «ظريف سفر خود به اتريش را پس از بالا رفتن پرچم‌هاي اسراييل بر [ساختمان‌] ادارات دولتي در وين لغو كرد».

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون