• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4932 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۳۰ ارديبهشت

خبر

تصويب فوريت لايحه حفظ كرامت زنان برابر خشونت در مجلس

نمايندگان با بررسي يك فوريتي لايحه حفظ كرامت و تامين امنيت زنان در برابر خشونت موافقت كردند.
 به گزارش خبرگزاري خانه ملت، نمايندگان در جلسه علني روز گذشته مجلس شوراي اسلامي با يك فوريت لايحه حفظ كرامت و تامين امنيت زنان در برابر خشونت با ۱۵۴ راي موافق، ۱۷ راي مخالف و ۵ راي ممتنع از مجموع ۲۱۰ نماينده حاضر در صحن موافقت كردند. فاطمه قاسم‌پور، رييس فراكسيون زنان مجلس يازدهم در موافقت با درخواست يك فوريت اين لايحه گفت: «تامين امنيت و كرامت زنان بسيار مهم است و توافق عمومي در آن وجود دارد. در حال حاضر قانوني در جامعه در اين خصوص نداريم. مواد قانوني ذيل مجموعه قانون وجود دارد، ولي جامعيت لازم را ندارد.» او تاكيد كرد: «لازم است براي خلأ قانون، با قانونگذاري كه انجام مي‌دهيم، موضوع بازدارندگي و فرهنگ‌سازي را مورد توجه قرار دهيم. قانون جامع حامي خانواده است.» به گفته قاسم‌پور، متاسفانه در سال‌هاي اخير با مصاديق از خشونت در مقابل زنان و كودكان مواجه شديم كه افكار عمومي را جريحه‌دار و مطالبه‌گري در خصوص قانونگذاري در اين زمينه را  دوچندان كرده است.


كانديداهاي رياست‌جمهوري  با «تارا» به محل  مناظره‌ها  مي‌روند

پارك شدن ۱۰ دستگاه خودرو تارا صفر كيلومتر با پلاك «تشريفات» در پاركينگ اداره كل روابط عمومي سازمان صداوسيما گمانه‌زني‌ها را درباره تعداد نهايي نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري به اوج رساند. به گزارش همشهري‌آنلاين، گفته مي‌شود قرار است اين ۱۰ دستگاه خودرو مشكي‌رنگ با پلاك تشريفات مسووليت رساندن نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري را به محل برگزاري مناظره‌هاي تلويزيوني برعهده داشته باشند. با توجه به اينكه هنوز فهرست نامزدهاي تاييد شده ازسوي شوراي نگهبان اعلام نشده، شايد بتوان بر اساس تعداد خودروها اين‌گونه گمانه‌زني كرد كه امسال دست‌كم ۱۰ نامزد در مناظره‌هاي انتخاباتي در سازمان صداوسيما حضور خواهند داشت.


سخنراني رهبري  تنها برنامه ۱۴ خرداد ۱۴۰۰

حجت‌الاسلام محمدعلي انصاري در جلسه ستاد مركزي بزرگداشت امام خميني(ره) براي برگزاري سي و دومين سالگرد ارتحال بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران گفت: «دو سال است كه متاسفانه به واسطه شيوع ويروس عالمگير كرونا عاشقان امام و ما از حضور در جلسات رسمي مخصوصا حضور در حرم مطهر حضرت امام محروم هستيم ولي بيانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامي در ديدار مستقيم با مردم در سال گذشته و ان‌شاء‌الله امسال تامين‌كننده بخش مهمي از اهداف برگزاري مراسم بزرگداشت حضرت امام است.» به گزارش ايلنا، دبير ستاد مركزي بزرگداشت امام خميني ادامه داد: «مراسمي در روز ۱۴ خرداد و شب ۱۴ خرداد به معناي اجتماعات بزرگداشت امام نخواهيم داشت.
 شايد در سراسر كشور جاهايي كه سفيد باشند، مراسمي باشد اما مراسم ديگري در مناطق قرمز و نارجي نخواهيم داشت. اما درب حرم امام براي برگزاري نشست‌هاي مربوط به انتخابات باز است. سعي خواهيم كرد در ايام رحلت امام همه مردم را تشويق كنيم كه در انتخابات پر شور حاضر شوند.» به گفته او، امروز هيچ رسانه‌اي به اندازه صدا و سيما نمي‌تواند در ترويج ديدگاه‌هاي امام اثرگذار باشد. هر سال اين رسالت انجام شده و ما تشكر مي‌كنيم ولي امسال توقع ما ويژه است. يك آرشيو غني از سخنان امام و رهبري در اختيار دارند و ان‌شاء‌الله آنها را منتشر مي‌كنند. انصاري ادامه داد: «با توجه به همزماني سالگرد بزرگداشت حضرت امام و ايام انتخابات، آمادگي داريم كه حرم امام و حسينيه جماران را به صورت عادلانه در اختيار كانديداهاي محترم قرار دهيم تا آنها ضمن تجديد ميثاق با آرمان‌هاي رهبر كبير انقلاب اسلامي، با رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي برنامه‌هاي خودشان را به استحضار ملت شريف ايران برسانند.» او در پايان گفت: «اميدواريم در آستانه انتخابات مساله بزرگداشت امام به طور جدي پيگيري شود و ان‌شاء‌الله شاهد سخنان حكيمانه رهبري باشيم كه به مناسبت بزرگداشت امام مباني انديشه امام را براي مردم بيان مي‌فرمايند. اختصاص دادن بودجه‌اي كه به بزرگداشت امام اختصاص پيدا كرده به حل مشكلات مردم بيشتر موجب شادي روح امام مي‌شود.»

ابلاغ قانون اصلاح  قانون صدور چك براي اجرا

رييس‌جمهوري قانون اصلاح قانون صدور چك را براي اجرا به وزارت امور اقتصادي و دارايي و بانك مركزي ابلاغ كرد. به گزارش ايرنا، حسن روحاني رييس‌جمهور در اجراي اصل يكصد و بيست و سوم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، «قانون اصلاح قانون صدور چك» مصوب مجلس شوراي اسلامي را براي اجرا به وزارت امور اقتصادي و دارايي و بانك مركزي ابلاغ كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون