• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4932 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۳۰ ارديبهشت

خبرخوان

درخواست خودروسازان براي آزادسازي قيمت و واردات خودرو

خودروسازان و قطعه‌سازان در نامه‌اي به رييس كميسيون صنايع مجلس، آزادسازي قيمت‌گذاري خودروهاي لوكس داخلي و آزاد شدن واردات خودرو را خواستار شدند. در اين پيشنهاد خواسته شده تا خودروهايي كه عموم مردم با درآمد كم يا متوسط خريداري مي‌كنند با فرمول بهاي تمام ‌شده و با در‌نظر گرفتن سود ۵ درصدي با تاييد و نظارت وزارت صنعت قيمت‌گذاري شوند.


تمامي شركت‌هاي بيمه موظف به افزايش سرمايه شدند

غلامرضا سليماني، رييس كل بيمه مركزي در‌خصوص الزام شركت‌هاي بيمه به افزايش سرمايه گفت: تمامي شركت‌هاي بيمه‌اي چه بورسي و چه غيربورسي موظف به افزايش سرمايه تا پايان سال شده‌اند. او گفت: پيش از اين ميزان سرمايه براي شركت‌هاي بيمه‌اي مختلط ۱۵۰ ميليارد تومان و براي بيمه‌هاي اتكايي ۲۵۰ ميليارد تومان بوده است. سليماني اضافه كرد: با توجه به افزايش نقدينگي و تورم در جامعه و بزرگ شدن صنعت بيمه و اگر افزايش سرمايه در اين صنعت نداشته باشيم، بيمه‌ها با مشكل ظرفيت نگهداري مواجه مي‌شوند و نمي‌توانند بيمه‌نامه صادر كنند.


درخواست ماليات 2 تا 10 ميليوني در پروژه‌هاي مسكن مهر

معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه سود سازندگان در طرح مسكن مهر ناچيز است، گفت: ماليات واحدهاي طرح مذكور از آورده متقاضيان كسر مي‌شود. محمود محمودزاده درباره ماليات واحدهاي مسكن مهر اظهار كرد: ‌پروژه‌هاي مسكن مهر از پرداخت ماليات معاف نيست، عدد دريافت شده براي ماليات در اين طرح ثابت است. او ادامه داد: در سنوات اخير با ابطال روي يك مصوبه، يك‌سري از پروژه‌هايي كه ديرتر شروع شده يا ساخت و تكميل آنها طولاني شده، مشمول پرداخت ماليات هستند. او با بيان اينكه در حال رايزني با سازمان امور مالياتي هستيم كه اگر بتوانيم آن را حل كنيم، تصريح كرد: سازندگان مسكن مهر ماليات را نمي‌پردازند و متقاضيان بايد آن را پرداخت كنند. محمودزاده گفت: سازندگان در مسكن حمايتي صرفا سازنده هستند، يعني براي كسي مسكن را مي‌سازند كه از همان اول آورده را تامين مي‌كند و با قيمت تمام شده و يك سود خيلي مشخص و ناچيزي است. معاون وزير راه و شهرسازي در واكنش به مطالبه مبالغ 2 تا 10 ميليون توماني برخي سازندگان پروژه‌هاي مسكن مهر از متقاضيان تحت عنوان ماليات افزود:«چند سال پيش براساس يك نظريه يا شكايت ديوان عدالت اداري محدوديت نرخ ماليات -براي واحدهاي مسكن مهر- را كه حدود 90درصد از پروژه‌هاي اين طرح از آن منتفع شده‌اند، تمام شده و رفته است. باقيمانده واحدها دچار مشكلي شده و با ابطال مصوبه اينها را دچار مساله كرده است.»


كاهش ۸۶ درصدي درآمدهاي عوارض خروج از كشور

كل درآمدهاي مالياتي كشور در سال ۹۹ با تحقق ۱۰۷درصدي به ۱۹۲،۵ هزار ميليارد تومان رسيده كه نسبت به سال ۹۸ افزايش ۳۷درصدي را نشان مي‌دهد. اتاق بازرگاني تهران در گزارشي به بررسي درآمدهاي مالياتي كشور در سال ۱۳۹۹ پرداخت. براساس اين گزارش كل درآمدهاي مالياتي كشور در سال ۹۹ با تحقق ۱۰۷درصدي به ۱۹۲،۵ هزار ميليارد تومان رسيده كه نسبت به سال ۹۸ افزايش ۳۷درصدي را نشان مي‌دهد. همچنين نسبت درآمدهاي مالياتي به توليد ناخالص داخلي به ۵،۸درصد رسيده است. همچنين سهم ماليات‌هاي مستقيم ۱۱۹ هزار ميلياد تومان بوده كه رشد ۴۶درصدي نسبت به سال ۹۸ داشته همچنين ماليات‌هاي غيرمستقيم با ۷۳،۵ هزار ميليارد تومان رشد ۸۰درصدي نسبت به سال ۹۸ را نشان مي‌دهد. در ميان انواع ماليات‌ها؛ ماليات بر عوارض خروج از كشور با رشدي منفي ۸۶درصدي به ۱۶۴ ميليارد تومان، ماليات بر فرآورده‌هاي نفتي با رشد منفي ۱۴درصدي 6 هزار مليارد تومان، ماليات بر اشخاص حقوقي با رشد ۲۷درصدي ۵۶ هزار ميليارد تومان، ماليات بر درآمد با رشد ۳۶درصدي ۳۹،۵ هزار ميليارد تومان و ماليات بر ثروت با رشد ۱۷۸درصدي ۲۳،۲ هزار ميليارد تومان بوده است.


ارسال نفت خام از گوره  به جاسك آغاز شد

مديرعامل شركت ملي نفت ايران از آغاز عمليات ارسال نفت خام از مبدا گوره به سمت جاسك خبر داد. مسعود كرباسيان با بيان اينكه طرح ملي انتقال نفت خام گوره به جاسك بزرگ‌ترين پروژه صنعت نفت است، گفت: توليد شيرهاي انتقال، الكتروپمپ‌هاي موردنياز، ساخت هزار كيلومتر خط لوله انتقال نفت در كنار ساخت مخازن، پايانه و گوي شناور در منطقه جاسك با استفاده از توان داخلي نشان‌دهنده عزم ملي براي به ثمر رسيدن اين طرح بزرگ و راهبردي است. او افزود: پروژه گوره- جاسك به ‌دليل حساسيت‌ها چند بار در مرحله تختال، ساخت لوله، توپكراني و... تست‌هاي بيشتري نسبت به ديگر پروژه‌ها پشت‌سر گذاشت تا بدون نقص و با بهترين كيفيت به سرانجام برسد. پس از رسيدن نفت به جاسك كه كمتر از يك ماه زمان مي‌برد، در آينده‌اي نزديك آيين افتتاح و بهره‌برداري رسمي اين طرح ملي با حضور رييس‌جمهوري برگزار مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون