• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4933 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۱ خرداد

واكنش عكاس پيشكسوت به مشكلات ناتمام برج آزادي و شهرداري تهران

ايجاد اختلال پيرامون اماكن فرهنگي تاسف‌بار است

يكي از عكاسان پيشكسوت كشورمان با انتقاد از اقدامات اخير شهرداري منطقه ۹ در حوزه پاركينگ مجموعه فرهنگي و هنري برج آزادي خواستار رسيدگي مديران عاليرتبه شهري در اين زمينه شد. به گزارش مهر، محمدعلي جديدالاسلام از عكاسان پيشكسوت كشورمان كه دبيري برگزاري همايش يك روزه دانشجويان عكاسي در مجموعه برج آزادي را نيز به عهده داشت، با اشاره به اخلال در برگزاري اين رويداد هنري به دليل مشكلات اخير پيش آمده در پاركينگ ضلع شمال غربي برج آزادي توضيح داد: متاسفانه به دليل اقداماتي كه اخيرا از سوي شهرداري منطقه ۹ براي تخريب پاركينگ برج آزادي به بهانه ايجاد فضاي سبز صورت گرفته موجب شد كه اين همايش با تاخير زماني زيادي برگزار شود، چراكه بسياري از شركت‌كنندگان در برنامه به دليل اختلالاتي كه اخيرا در پاركينگ برج به وجود آمده زمان زيادي را صرف كردند تا بتوانند در محل و فاصله دورتري از برج پاركينگ پيدا كنند.او با اظهار تاسف از ايجاد اختلال در فرآيندهاي فرهنگي پيرامون مجموعه‌هاي ملي- فرهنگي كشور بيان كرد: مجموعه برج آزادي و موزه عكاسي برج آزادي، مجموعه‌اي تخصصي و ممتاز است و اين باعث تاسف است كه در پي يك مديريت ضعيف شهري، در روز ملي موزه، هنرمندان و بازديدكنندگان از يك مجموعه فرهنگي محروم شده‌اند. من بزرگ‌ترين مجموعه شخصي دوربين‌ها و تجهيزات عكاسي‌ام را به برج آزادي منتقل كرده‌ام و خوشحالم كه بزرگ‌ترين موزه عكاسي خاورميانه يا شايد جهان را به نام ايران پديد آورده‌ام، ولي اين شايسته نيست كه مديريت شهري نه تنها حمايتي نكند، بلكه موجب اخلال در بازديد گردشگران و شهروندان تهراني شود. اين اتفاقات در تصرف پاركينگ اختصاصي برج و تبديل آن به فضاي سبز بدون توجه به حيات فرهنگي برج آزادي يك فاجعه است و اينكه چرا مورد توجه و عكس‌العمل جدي متوليان امر نمي‌شود، جاي تعجب است.پانزدهم ارديبهشت ماه بود كه مدير مجموعه فرهنگي و هنري برج آزادي پس از انتشار تصاويري از تخريب سنگ‌فرش پاركينگ اختصاصي اين مجموعه توسط شهرداري، در گفت‌وگو با خبرگزاري مهر اين موضوع را تاييد كرد. 
سيدعباس عظيمي، مدير موزه و مجموعه فرهنگي و هنري برج آزادي، همچنين ضمن تاييد تصرف و تخريب سنگ‌فرش پاركينگ اختصاصي اين مجموعه توسط شهرداري تهران گفت: «متاسفانه مجموعه پاركينگ اختصاصي برج آزادي كه بيش از ۱۵ سال در اختيار مجموعه بوده، فعلا تحت عنوان تغيير كاربري از مديريت اين مجموعه خارج شده است و مباحث مطرح شده در اين زمينه صحت دارد. اگر اين ماجرا به همين شكل ادامه پيدا كند، تاثير جدي بر فعاليت‌هاي مجموعه تا حد تعطيلي كامل آن خواهد داشت. موضوعي كه ‌بايد براي برون‌رفت از آن سريعا متوليان امر چاره‌انديشي كنند.» 
او همان زمان تاكيد كرده بود كه قصد نداشته مسائل مربوط به برج آزادي را در رسانه‌ها مطرح كند اما با توجه به تصاوير منتشر شده در فضاي مجازي درنهايت توضيح داد كه در حال پيگيري مساله است؛ «و به محض انجام مذاكرات كامل با مديران شهرداري و تصميم‌گيري‌هاي نهايي در اين زمينه، اطلاع‌رساني لازم خواهد شد.»پاركينگ مجموعه آزادي پيش از اين نيز به محل نگراني هنرمندان بدل شده بود. 3 بهمن 1397 رسانه‌ها در مطلبي با تيتر «پاركينگ برج آزادي پلمب شد» درباره مشكلات گروه‌هاي هنري و تماشاگراني كه به منظور بهره‌مندي از فعاليت‌هاي هنري برج آزادي به اين مكان مراجعه مي‌كنند، نوشتند. ميدان آزادي در سال‌هاي گذشته همواره مورد مناقشه شهرداري تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و بنياد رودكي بوده است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون