• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4940 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۹ خرداد

دومين باخت تيم ملي واليبال در ليگ ملت‌ها

شكست با طعم اميدواري

تيم ملي واليبال ايران در دور دوم رقابت‌هاي ليگ جهاني ملت‌ها از ساعت 30: 14 روز شنبه مقابل روسيه قرار گرفت. تيم ايران در نخستين بازي خود با ارايه يك بازي ضعيف با حساب سه بر صفر بازنده از زمين خارج شده بود. آلكنو سرمربي روس تيم ملي كه مقابل شاگردان سابق خود قرار گرفته بود در بازي دوم تيمش را با تركيبي كاملا متفاوت راهي زمين كرد و به جز وادي پاسور تيم كه خودش جانشين معروف بود، هر ۵ بازيكن ديگر را عوض كرد. البته در اين تصميم تب‌كردن حضرت‌پور و انتقالش به محل ايزوله و مشخص‌نبودن نتيجه تست كروناي رضا عابديني بي‌تاثير نبود. 
به هر حال تيم ايران از ابتداي بازي مقابل پرافتخارترين تيم ليگ ملت‌ها با تركيب وادي، اسفنديار، شفيعي، صالحي، كاظمي و غلامي وارد زمين شد و نفراتي همچون غفور و عبادي‌پور روي نيمكت نشستند. روس‌ها به عنوان مدعي عنوان قهرماني رقابت‌ها بازي را خيلي خوب شروع و از همان ابتدا فاصله امتيازي زيادي با تيم ايران ايجاد كردند. در اواسط ست نخست روسيه با حساب ۲۰ بر ۱۳ پيش افتاد و تعويض‌ها و وقفه‌هاي آلكنو هم نتوانست تاثيري بر روند خوب تيم روسيه داشته باشد. روسيه در نهايت اين ست را با حساب 2۵ بر ۱۷ به سود خود پايان داد. 
در ست دوم تيم ايران با شرايط بهتري وارد زمين شد و هم در سرويس و هم در دريافت عملكرد خوبي به نمايش گذاشت. واليباليست‌هاي كشورمان با سرويس‌هاي خوب كاظمي و اسفنديار ۱۲ بر ۹ پيش افتادند و برتري خود را تا امتياز ۱۸ بر ۱۷ نگه داشتند. در ادامه و در حالي كه به نظر مي‌رسيد روسيه به بازي برمي‌گردد ملي‌پوشان كشورمان اين اجازه را از حريف گرفتند و در نهايت با حساب ۲۵ بر ۲۰ به سود خود پايان دادند. 
وضعيت خوب شاگردان آلكنو در ست سوم هم ادامه پيدا كرد. تيم روحيه گرفته ايران مقابل زخم‌خورده‌هاي روسي پا به پا بالا آمد و در حالي كه ۱۸ بر ۱۷ از حريف پيش بود صاحب يك موقعيت استثنايي شد تا اختلاف را به دو برساند اما دفاع روسيه اين فرصت را از تيم ايران گرفت و بازي را به تساوي كشاند. مي‌توان گفت آن امتياز، تبديل به نقطه‌عطف بازي شد و روس‌ها كه روحيه گرفته بودند از زير فشار خارج شدند و ست سوم را با حساب ۲۵ بر ۲۰ برنده شدند.  در ست چهارم بچه‌ها همان روند بد چند امتياز پاياني ست سوم را ادامه دادند و در بخش‌هاي مختلف بسيار پر اشتباه ظاهر شدند. سرويس‌ها يكي پس از ديگري از دست رفت و دريافت‌ها كمتر به پاسور رسيد. در چنين شرايطي روسيه توانست فاصله امتيازي خودش را با تيم جوان ايران زياد و زيادتر كند و در نهايت با حساب ۲۵ بر ۱۷ در ست چهارم به پيروزي برسد. با ثبت اين نتيجه روسيه در مجموع سه بر يك برنده بازي لقب گرفت.  آنچه در بازي دوم ايران در ليگ ملت‌ها به چشم آمد رويكرد متفاوت آلكنو به جوانان در تيم ملي ايران بود. مربي روس در تمام طول بازي دست به تركيب تيمش نزد تا بازيكناني كه در سال‌هاي گذشته كمتر به بازي گرفته شدند بتوانند تمام شرايط يك رقابت حساس مقابل تيمي قدرتمند را تجربه كنند. چه زماني كه از حريف پيش مي‌افتند و چه زماني كه حريف به بازي مسلط مي‌شود. بردن يك ست در چنين شرايطي مقابل قهرمان سابق المپيك يك خبر خوب براي واليبال ايران است. تيم ملي واليبال كشورمان در سومين بازي از ليگ ملت‌هاي واليبال در ساعت 14:30 دقيقه امروز مقابل هلند قرار مي‌گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون