• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4940 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۹ خرداد

خبر

ماجراي انتقال تسهيلات بانكي برادر همسرِ رعيت به حساب بابك زنجاني

چهارمين جلسه دادگاه رسيدگي به اتهامات حسن ميركاظمي معروف به حسن رعيت و ۲۱ متهم ديگر پرونده در شعبه۵ دادگاه كيفري يك استان تهران به رياست قاضي بابايي برگزار شد. به گزارش ايلنا، ابتداي جلسه دادگاه، متهم منصور معتقد با اعلام قاضي در جايگاه قرار گرفت. اين متهم خود را برادر همسر متهم رديف اول يعني حسن ميركاظمي مشهور به رعيت معرفي و اعلام كرد كه هيچ‌يك از اين اتهامات را قبول ندارد. در بخشي از اين جلسه، قاضي از متهم معتقد خواست كه درباره دريافت تسهيلات از بانك مسكن كه به حساب بانكي بابك زنجاني منتقل شده بود و درباره مبلغ ۲۶ ميليارد توماني كه به حساب بانك پاسارگاد او واريز شد، توضيح دهد كه متهم اين رقم را معادل ۲۲ ميليارد عنوان كرد و گفت كه اين پول به حساب من آمد اما همان روز برداشت شد. متهم معتقد نقش خود را در زمينه تعيين اعضاي هيات‌مديره منتفي خواند و اعضاي شركت‌هاي كاغذي را منتخب‌شده دانست؛ اين صحبت‌هاي متهم درحالي مطرح شد كه قاضي خطاب به او عنوان كرد كه شما در اقاريرتان گفتيد كه در تعيين اعضاي شركت‌هاي صوري نقش داشتيد و از امضاي آنها سوءاستفاده كرديد. متهم اما پاسخ داد كه اعضاي هيات‌مديره از همكاران من بودند كه خودشان با رضايت قلبي اين كار را انجام مي‌دادند. اين صحبت‌هاي متهم در حالي مطرح شد كه نماينده دادستان براي رد اين ادعا كه از سوي وكيل متهم نيز مطرح شده بود، كليپ 3 دقيقه‌اي را در جلسه علني دادگاه به نمايش درآورد كه در آن نحوه وجاهت بخشيدن به مديران بي‌بضاعت به نمايش درآمده بود.

تاكيد نماينده رهبري در بسيج بر انتخابات با نگاه انقلابي به‌ جاي غربي!

مسوول نمايندگي ولي‌فقيه در سازمان بسيج مستضعفين معتقد است كه انتخابات در جمهوري اسلامي بايد براساس معيارهاي اسلامي و انقلابي برگزار شود، نه نگاه‌هاي غربي. محمدرضا تويسركاني با دفاع از ردصلاحيت‌هاي شوراي نگهبان در اظهاراتي كه ايسنا آن را منتشر كرده، گفته است: «انتخابات يك فرصت براي نوسازي كشور و ورود جريان فكري جديد در بدنه مديريتي براي حل مشكلات كشور و برداشتن گام‌هاي بزرگ براي رسيدن به آرمان‌هاي انقلاب اسلامي است. براي اينكه انتخابات در نظام مقدس جمهوري اسلامي بخواهد چنين نقشي را داشته باشد، انتخابات بايد با نگاه انقلابي برگزار شود و نه نگاه غربي. شوراي نگهبان، نگهبان قانون اساسي، انقلاب اسلامي و چنين انتخاباتي است.» او همچنين اعلام كرد: «جريان غرب‌گرا و عوامل نفوذي آنها و استكبار جهاني به‌ دنبال برگزاري انتخابات ايران به صورت غربي هستند. غربي برگزار كردن انتخابات، يعني تبديل انتخابات به يك دعواي سياسي، ايجاد فتنه، آشوب و تفرقه در درون كشور و اين مورد باعث مي‌شود انتخابات از فرصت تبديل به تهديد شود.»

سپاه در انتخابات كانديدا ندارد

معاون سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به اينكه سپاه در انتخابات ورود مصداقي ندارد، گفت: اين نهاد نه تنها نامزدي در انتخابات ندارد بلكه از هيچ فرد يا ليست خاصي حمايت نمي‌كند. به گزارش ايرنا، سردار يدالله جواني در حاشيه نشست سياسي بصيرتي در سپاه امام حسن مجتبي(ع) در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام كرد: پيش از اين نيز سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بارها و بارها اعلام كرده و در اسناد ابلاغي آن نيز وجود دارد كه در هيچ انتخاباتي ورود مصداقي نداشته و ندارد و اينكه مطرح مي‌شود كه سپاه از فرد يا جريان خاصي حمايت يا ورود كرده يك اتهام و دروغ بزرگ است. او اضافه كرد: اينكه يك پاسدار در محله خود و در جايي عمل و رفتاري داشته را كه نبايد پاي سپاه نوشت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تحت هيچ شرايطي در انتخابات ورودش مصداقي نيست؛ چراكه درست است كه عمل و اقدام سياسي دارد اما سپاه حزب سياسي نيست. جواني گفت: در واقع ورود و نقش سپاه در انتخابات اميدآفريني، افزايش مشاركت مردم، تبيين ملاك و معيارها به خصوص در جاهايي كه دشمنان ما به دنبال ضربه زدن هستند، است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون