• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4941 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۰ خرداد

خبر

تاكيد رييس‌جمهور بر تداوم حمايت‌هاي كرونايي

رييس‌جمهوري گفت: دولت با وجود همه محدوديت‌ها در حد توان براي حمايت از آسيب‌ديدگان از كرونا تلاش كرده است و ما به حمايت‌هاي خود ادامه مي‌دهيم. به گزارش ايرنا، دويست و بيست و نهمين جلسه ستاد هماهنگي اقتصادي دولت به رياست رييس‌جمهوري برگزار و در اين جلسه گزارشي از اقدامات انجام شده درباره حمايت‌ها و كمك‌هاي لازم در مقابله با تبعات اقتصادي كرونا در سال ۱۳۹۹ ارايه شد. با توجه به تصويب تمديد تسهيلات و حمايت‌هاي كرونايي از بنگاه‌ها و كسب و‌كارها پيشنهادها براي حمايت از كسب وكارها در سال ۱۴۰۰ در محورهاي مختلف مورد بررسي و تصميم‌گيري قرار گرفت. حمايت‌هاي انجام شده در سه بخش خانوارها از جمله تسهيلات وديعه اجاره مسكن و حمايت از بنگاه‌ها شامل اعطاي تسهيلات ارزان، حمايت‌هاي مرتبط با حوزه برق و گاز، تامين اجتماعي، هزينه‌هاي عوارض شهرداري و بيمه بيكاري براي شاغلين بيكار شده بر اثر محدوديت‌هاي كرونايي از مهم‌ترين محورهاي اين گزارش بود. حسن روحاني در اين زمينه با اشاره به آثار و زيان‌هاي سنگين ناشي از شيوع بيماري كوويد ۱۹ در شرايط جنگ تمام عيار اقتصادي تاكيد كرد: دولت به‌رغم محدوديت‌هاي مالي و درآمدهاي ارزي كشور در حد توان براي حمايت از آسيب‌ديدگان هم از جنبه خانوارها و هم بنگاه‌هاي زيان‌ديده توليدي تلاش كرده است و به اين حمايت‌ها ادامه خواهد داد. در اين جلسه همچنين هماهنگي و همكاري دستگاه‌هاي مختلف براي تامين ارز مورد نياز و خريد و تامين كالاهاي اساسي مورد بحث و بررسي قرار گرفت و با توجه به مذاكرات و اقدامات انجام شده براي آزاد‌سازي ذخاير ارزي در خارج از كشور در مورد استفاده بهينه از منابع ارزي براي حمايت از توليد و تامين كالاهاي اساسي تصميمات لازم اتخاذ شد.

133 نمايندگي ايران در خارج كشور آماده برگزاري انتخابات

معاون كنسولي، مجلس و ايرانيان وزارت امور خارجه از آمادگي ۱۳۳ نمايندگي ايران در خارج از كشور براي برگزاري سيزدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به منظور هم‌افزايي و هماهنگي ميان دستگاه‌هاي مجري برگزاري انتخابات سيزدهمين دوره رياست‌جمهوري و با هدف جلب مشاركت حداكثري ايرانيان مقيم خارج از كشور، نشست هم‌انديشي برگزاري انتخابات رياست‌جمهوري در خارج از كشور، با حضور سجادي معاون كنسولي، مجلس و ايرانيان وزير امور خارجه و رييس هيات نظارت بر انتخابات خارج از كشور و عرف معاون سياسي وزير كشور و رييس ستاد انتخابات كشور،  ديروز در وزارت امور خارجه برگزار شد. سجادي در اين نشست با اشاره به اين نكته كه در ادوار مختلف، وزارت امور خارجه متولي برگزاري انتخابات در خارج از كشور بوده است، بر تعامل و همكاري سازنده ميان ستاد انتخابات خارج از كشور با وزارت كشور و شوراي نگهبان به منظور هرچه با شكوه‌تر برگزار شدن انتخابات تاكيد كرد. معاون وزارت امور خارجه در ادامه افزود: نكته مهم در اين خصوص بحث فعاليت رسانه‌اي و خصوصا در حوزه فضاي مجازي و استفاده از ظرفيت شوراي عالي ايرانيان در تبيين اهميت انتخابات است. 

آغاز پخش فيلم‌هاي تبليغاتي كانديداهاي انتخابات ازامشب

پخش فيلم‌هاي تبليغاتي نامزدهاي رياست‌جمهوري از فردا آغاز مي‌شود و اين در حالي است كه برخلاف دوره‌هاي گذشته، تاكنون نام سازندگان اين فيلم‌ها به صورت رسمي اعلام نشده است. بر اساس جدول پخش برنامه‌هاي تبليغاتي نامزدهاي رياست‌جمهوري، سهم هر كانديدا دو مستند ۳۰ دقيقه‌اي است كه پخش آنها از شامگاه  دوشنبه (۱۰ خرداد ماه) ساعت ۲۰ در شبكه اول سيما آغاز مي‌شود. بر اساس قرعه‌كشي صورت‌گرفته، شماره ۱۱ تا ۱۷ هركدام به يك نامزد تعلق گرفت تا به ترتيب اعداد، پخش برنامه‌هاي تبليغاتي انجام شود. به ترتيب شماره‌هاي ۱۱ تا ۱۷ به ميرحسين قاضي‌زاده‌هاشمي، عبدالناصر همتي، محسن رضايي‌ميرقائد، سعيد جليلي، سيد ابراهيم رييسي، محسن مهرعليزاده و عليرضا زاكاني تعلق گرفته است. در مجموع برنامه‌هاي تبليغاتي كانديداها، از هر نامزد دو مستند پخش مي‌شود و  امشب، آغاز پخش اين مستندها در تلويزيون خواهد بود. بر اساس جدول اعلام شده، اولين مستندي كه به پخش مي‌رسد، مربوط به كانديداي شماره ۱۱، يعني سيد اميرحسين قاضي‌زاده‌هاشمي است. پس از پخش مستند كانديداي شماره ۱۱، از روز سه‌شنبه (۱۱ خردادماه) تا يكشنبه (۱۶ خرداد ماه)، به ترتيب فيلم‌هاي اول تبليغاتي كانديداهاي شماره ۱۲ تا ۱۷ پخش خواهد شد.

كشور وارد تغيير  و خانه‌تكاني مي‌شود 

جانشين نماينده ولي‌فقيه در سپاه گفت: امروز كشور وارد صحنه يك تغيير و خانه‌تكاني مي‌شود و انتخابات رياست‌جمهوري ۲۸ خرداد يك انتخابات سرنوشت‌ساز در كشور است. به گزارش صبح صادق، حسين طيبي‌فر، جانشين نماينده ولي‌فقيه در سپاه  پاسداران انقلاب اسلامي در گردهمايي تجليل از سربازان ستاد نمايندگي ولي‌فقيه در سپاه كه به مناسبت سالروز حماسه سوم خرداد در تالار همايش‌هاي شهيد محلاتي نمايندگي ولي فقيه در سپاه برگزار شد،  در بخشي از سخنانش با اشاره به برگزاري انتخابات رياست‌جمهوري سيزدهم، گفت: امروز كشور  درصحنه وارديك تغيير و خانه‌تكاني مي‌شود و انتخابات ۲۸ خرداد يك انتخابات سرنوشت‌ساز در كشوراست، همان‌طور كه يك تغيير در دفاع مقدس و عزل يك عنصر نامطلوب و قرارگيري فرماندهان جوان ارتش و سپاه در راس مديريت جنگ عامل مهم پيروزي‌هاي بعد از بني‌صدر بود، اين انتخابات هم مي‌تواند عامل تداوم پيروزي‌هاي انقلاب و كشور باشد.  

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون