• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4945 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۷ خرداد

حادثه

21 ضربه چاقو بر بدن عكاس خبري به قصد اخاذي

گروه اجتماعي| يك عكاس خبري آژانس عكس تهران كه قصد حضور در يك برنامه خبري را داشت هدف اخاذي و خفت‌گيري قرار گرفت و خفت‌گيران، براي ربودن تجهيزات عكاسي او، 21 ضربه چاقو بر بدن اين عكاس وارد كردند. محمد دلكش كه از اين خفت‌گيري جان سالم به در برد، هم‌اكنون در بيمارستان بستري است.
به گفته برخي دوستان اين عكاس خبري، محمد دلكش كه عازم يك برنامه خبري حوالي رامسر بوده، در ترمينال غرب، سوار يك ماشين در ظاهر مسافركش مي‌شود اما راننده كه همدستي هم در پوشش مسافر در ماشين داشته، مسير را به سمت جاده ساوه تغيير مي‌دهد و تجهيزات عكاسي و وسايل شخصي او را بعد از وارد كردن 21 ضربه چاقو بر بدن دلكش، به سرقت مي‌برند. در اين حادثه، لپ‌تاپ، دوربين، تبلت، دو گوشي موبايل و تجهيزات عكاسي دلكش توسط راننده و همدستش سرقت شده و سارقان، پس از آسيب جسمي كه بر بدن اين عكاس وارد كردند، او را از ماشين به بيرون پرتاب كردند كه حالا بنا به نظر پزشك معالج، ضربات چاقو و شدت پرت شدگي از ماشين، خطر آسيب ديدن كليه و دنده‌ها را تشديد كرده است.  به دنبال انتشار اين اخبار، انجمن صنفي عكاسان مطبوعاتي هم با صدور بيانيه‌اي خواستار دستگيري عاملان حمله به محمد دلكش عكاس خبري كه بامداد ۱۳ خردادماه توسط زورگيران مورد حمله خونين قرار گرفت، شد. در متن بيانيه‌اي كه با تيتر «21 ضربه‌اي كه بر پيكر رسانه فرود آمد» منتشر شده، آمده است: «خبر هولناك حمله به عكاس خبري كه براي پوشش برنامه خبري عازم رامسر بود، جامعه عكاسي خبري كشور را در شوك و بهت سنگيني فرو برد. محمد دلكش از عكاسان با سابقه و خوشنام رسانه‌اي كشور در مسير سفر كاري به رامسر كه با توجه به محدوديت‌هاي ايجاد شده به واسطه همه‌گيري كرونا با وسيله نقليه بين شهري انجام شده بود، مورد حمله وحشيانه دزدان به ظاهر مسافركش بين شهري و اصابت ۲۱ ضربه چاقو قرار گرفته و تمامي ابزار كاري او شامل دوربين و لنزها و گوشي همراهش، به سرقت رفته است. تعرض و سرقت از فعالان رسانه‌اي و به ويژه عكاسان خبري كه به اقتضاي حرفه خود مي‌بايست هميشه دوربين و تجهيزات عكاسي به همراه داشته باشند با وجود اينكه تازگي ندارد ولي اين حد از قساوت و حمله با چاقو و وارد كردن ۲۱ ضربه كه هر كدام از آن ضربه‌ها مي‌توانست اتفاق غير قابل جبراني را رقم بزند، اگر نگوييم بي‌سابقه كه كم سابقه بوده است و ممكن است در صورت‌عدم جديت در پيگيري و برخورد با عاملين اين اقدام وحشتناك براي هر كدام از فعالين رسانه اتفاق بيفتد. انجمن صنفي عكاسان مطبوعاتي ايران ضمن ابراز تاسف از حادثه‌اي كه براي اين عكاس خبري كشور پيش آمده است، از مقامات انتظامي استان انتظار دارد در كوتاه‌ترين زمان ممكن با ورود و پيگيري اين حادثه هر چه زودتر عاملين حمله وحشتناك شناسايي و دستگير شوند. چراكه هر گونه كوتاهي وعدم پيگيري در اين مورد، متجاوزين و دزدان را جسورتر خواهد كرد. بي‌ترديد اين‌گونه تعرض‌هاي صورت‌گرفته خللي در تلاش فعالان رسانه‌اي كشور در جهت اطلاع‌رساني و آگاهي بخشيدن به جامعه به عنوان بخشي از اركان دموكراسي كشور به خصوص در اين ايام حساس و تعيين‌كننده انتخابات رياست‌جمهوري كشور ايجاد نخواهد كرد ولي همراهي و پيگيري ارگان‌هاي ذيربط امنيتي و انتظامي كشور مي‌تواند تا حدود زيادي از تكرار اين حوادث ناگوار جلوگيري كند.»


گرما جان پدر و پسر دلگاني  را گرفت

فرماندار دلگان، مرگ پدر و پسر دلگاني بر اثر گرما را تاييد كرد.  به گزارش ركنا، اين مقام مسوول اعلام كرد: «جسد پدر ۲۸ ساله و فرزند هفت ساله‌اش در بيابان‌هاي گرم جازموريان در نزديكي روستاي دميتان از بخش جلگه چاه هاشم اين شهرستان كه بر اثر گرما جان خودشان را از دست داده بودند، كشف شد و طبق بررسي نخست و شواهد پيداست كه اين دو نفر بيش از ۴۸ ساعت قبل، بر اثر مفقود شدن و متعاقب آن گرما و تشنگي در بيابان جازموريان فوت كرده‌اند.» به گفته فرماندار دلگان، نزديك به يك هفته، متوسط دماي هوا در دلگان نزديك به ۵۰ درجه و بيش از آن بوده و آلودگي زيست محيطي جازموريان و حركت ريزگرد‌ها در هوا نيز مردم را آزار داده به شكلي كه ستاد مديريت بحران اين شهرستان به حالت آماده‌باش در آمده است. همچنين به گفته مديركل هواشناسي سيستان و بلوچستان؛ روز 15 خرداد، دلگان با بيشينه دماي ۵۰.۳ درجه سلسيوس گرم‌ترين شهر كشور شد و بالاترين دماي اين شهر در چند سال اخير ثبت شد.


مرگ يك كارگر در كارخانه سيمان كارون بر اثر برق‌گرفتگي

روز شنبه، يك كارگر روزمزد واحد برق سيمان كارون، بر اثر برق گرفتگي جان خود را از دست داد.
به گزارش ايلنا، اين كارگر 27 ساله به نام حسن اسكندري كه در واحد برق مشغول كار بود، حين كار در پست ۱۳۲ اصلي برق كارخانه سيمان كارون بر اثر برق گرفتگي دچار حادثه شد.
همكاران او مي‌گويند كه اين كارگر حين اعزام به مركز درماني مسجدسليمان در ميانه راه جان خود را از دست داد. طبق اظهارات كارگران، گفته مي‌شود در روز حادثه برق اصلي كارخانه قطع بوده و يك‌باره جريان برق در مدار پست قرار مي‌گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون