• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4947 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۹ خرداد

خبر

كرونا  جان  ۱۷۹ نفر ديگر  را در  ايران گرفت
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اعلام كرد: با فوت ۱۷۹ نفر ديگر از هموطنان مبتلا به كوويد-۱۹ در شبانه‌روز گذشته، تعداد جان‌باختگان اين بيماري در ايران به ۸۱ هزار و ۳۶۲ نفر رسيد. به گزارش ايرنا مركز روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي روز سه‌شنبه در اطلاعيه‌اي اعلام كرد: از 17 تا 18 خرداد و بر اساس معيارهاي قطعي تشخيصي، 8 هزار و ۸۴۶  بيمار جديد مبتلا به كوويد-۱۹ در كشور شناسايي شد كه هزار و ۲۱۶ نفر از آنها بستري شدند و مجموع بيماران كوويد-۱۹ در كشور به دو ميليون و ۹۸۰ هزار و ۱۱۶ نفر رسيد. وزارت بهداشت در اين اطلاعيه افزود: تاكنون دو ميليون و ۵۷۸ هزار و ۲۶۳ نفر از بيماران بهبود يافته يا از بيمارستان‌ها ترخيص شده‌اند. 3 هزار و ۶۲۰  نفر از بيماران مبتلا به كوويد-۱۹ نيز در بخش‌هاي مراقبت‌هاي ويژه بيمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند و ۲۰ ميليون و ۹۳۸ هزار و ۳۳۸ آزمايش تشخيص كوويد-۱۹ در كشور انجام شده است. بر اساس اين گزارش، اكنون ۱۶ شهر كشور در وضعيت قرمز، ۲۰۱ شهر در وضعيت نارنجي و ۲۳۱ شهر در وضعيت زرد قرار دارند و هيچ شهري در وضعيت آبي نيست.
اختصاص رديف اعتباري  براي تجهيز سرويس‌هاي  بهداشتي  مدارس
رييس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس در سفر يك‌روزه به استان كردستان از پروژ‌ه‌هاي در حال ساخت شهرستان‌هاي مريوان و سروآباد بازديد و بر رفع مشكلات و موانع تسريع در اجراي پروژه‌ها تاكيد كرد.  به گزارش مركز اطلاع‌رساني و روابط عمومي وزارت آموزش ‌وپرورش، مهرالله رخشاني‌مهر در اين سفر از پروژه‌هاي مدرسه ۱۴كلاسه شهرستان سروآباد، استخر سرپوشيده و اردوگاه فرهنگي آموزشي مريوان، پروژه مقاوم‌سازي مدرسه عفاف و پروژه ۱۲كلاسه شهرك موسك در مريوان بازديد و در جريان عمليات اجرايي و پيشرفت فيزيكي آنها قرار گرفت. او در جلسه جمع‌بندي اين پروژه‌ها كه در فرمانداري مريوان برگزار شد با تاكيد‌ بر اهميت و اولويت تامين امكانات مناسب بهداشتي در مدارس بيان كرد: خوشبختانه در خصوص مشكلات سرويس‌هاي بهداشتي با رايزني‌هايي كه صورت گرفت، رديف اعتباري جداگانه در بودجه امسال سازمان نوسازي مدارس براي اين منظور افزوده شد تا مشكلات مدارس در اين حوزه نيز برطرف شود و مدرسه‌اي فاقد سرويس بهداشتي نداشته باشيم. رييس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس در خصوص خريد تجهيزات آموزشي گفت: در اين مورد نيز اعتباري تخصيص داديم و به استان ابلاغ شد و مبلغ ديگري نيز با اعلام نيازمندي‌ها تامين مي‌شود كه اين اعتبارات را هدايت كنيد.


توقف پذيرش در دانشگاه‌هايي  كه بدون استاد دانشجو پذيرفته‌‌اند
معاون پژوهشي وزير علوم گفت: موسسات استيجاري اگر نتوانند در بازه زماني به ملك دايم بروند و موسساتي كه بدون داشتن استاد اقدام به گرفتن دانشجو كرده‌اند به‌زودي دچار توقف پذيرش خواهند شد. به گزارش مهر و به نقل از وزارت علوم در نشست روساي دانشگاه‌هاي مجري طرح ساماندهي آموزش عالي كه با حضور وزير علوم، تحقيقات و فناوري در محل اين وزارت برگزار شد، عبدالرضا باقري گفت: با توجه به الحاق تعدادي از موسسات به دانشگاه‌هاي معين لازم است كه برنامه راهبردي اين دانشگاه‌ها بازنگري شود و ساختار و تشكيلات اين دانشگاه‌ها نيز نياز به بازنگري دارد. قائم‌مقام وزير علوم، تحقيقات و فناوري و رييس مركز هيات‌هاي امنا و هيات‌هاي مميزه مركزي با بيان اينكه دانشگاه‌ها در اين راستا مي‌توانند از تجربيات دانشگاه بين‌المللي امام خميني(ره) استفاده كنند، اظهار كرد: تمام فرآيندهاي مورد نياز در دستورالعمل الحاقي آمده و با مصوبه شوراي عالي گسترش اين موسسات به عنوان واحدهاي ذيل دانشگاه‌ها مي‌توانند فعاليت كنند.  در ادامه اين نشست غلامحسين رحيمي، معاون پژوهش و فناوري وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، جلوگيري از رشد كمي موسسات را از اهداف اصلي طرح ساماندهي آموزش عالي دانست. در طرح ساماندهي آموزش عالي 4 هدف مهم داريم كه جلوگيري از رشد كمي موسسات از مهم‌ترين اهداف اين طرح به شمار مي‌رود. ايجاد زمينه براي ارتقاي كيفي، ايجاد زمينه براي اينكه موسسات تابعه داراي ماموريت تخصصي شوند و در نهايت مديريت اين موسسات تحت نظر مديريت دانشگاه جامع انجام گيرد از ديگر اهداف طرح ساماندهي آموزش عالي محسوب مي‌شود. او با تاكيد بر اينكه هر موسسه الحاقي در يك گروه علمي تخصصي بايد فعاليت داشته باشد، تصريح كرد: نمي‌توان همه رشته‌ها را حفظ كرد و در عين حال دنبال ارتقاي كيفي بود لذا با اين تعريف موسسات به دو دسته تقسيم‌بندي مي‌شوند؛ يك گروه موسساتي كه تخصصي هستند كه در گروه‌هاي تخصصي كشاورزي، علوم پايه يا فني مهندسي فعاليت دارند و ممكن است برخي از آنها به ندرت رشته خارج ازگروه تخصصي‌شان داشته باشند و دسته دوم موسساتي كه ضعيف هستند و ساماندهي آنها سخت‌تر است زيرا از هر4 گروه رشته دارند در حالي كه بايد از يك گروه اصلي رشته داشته باشند. معاون پژوهش و فناوري وزارت علوم در ادامه سخنان خود افزود: موسساتي كه در مكان‌هاي استيجاري به سر مي‌برند اگر نتوانند در بازه زماني به ملك دايم بروند دچار توقف پذيرش خواهند شد و موسساتي كه بدون داشتن استاد اقدام به گرفتن دانشجو كرده‌اند نيز به‌زودي دچار توقف پذيرش خواهند شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون