• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4947 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۹ خرداد

خبر

انتقاد از افزايش قيمت كالاها و تاكيد بر منع توليد رمزارز تا پايان شهريور

دويست و سي‌ويكمين جلسه ستاد هماهنگي اقتصادي دولت روز سه‌شنبه به رياست رييس‌جمهور برگزار شد، در آغاز اين جلسه گزارشي از وضعيت قيمت كالاهاي اساسي و اقلام مصرفي و ضروري مردم و اقدامات انجام شده براي حفظ تعادل در قيمت ازسوي وزارت صنعت، معدن و تجارت ارايه شد. به گزارش ايسنا، حسن روحاني با تاكيد بر مصوبه دولت بر كنترل و جديت در عدم افزايش قيمت‌ها، گفت: «دولت صريحا تاكيد و اعلام كرده كه افزايش قيمت كالاها به‌ويژه اقلام ضروري مردم به هيچ‌وجه پذيرفتني نيست و وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است با جديت و با هماهنگي دستگاه‌هاي ذي‌ربط، (اصناف و توليدكنندگان) نسبت به كنترل قيمت‌ها و ممانعت از افزايش آنها اقدام كند و مانع از فشار مضاعف به زندگي و معيشت مردم در شرايط كنوني اقتصادي شود. در ادامه اين جلسه وضعيت عرضه و تقاضاي رمزارزها در اقتصاد ايران مورد بحث و بررسي قرار گرفت و بانك مركزي گزارشي از وضعيت توليد و تبادل رمزارزها در اقتصاد ايران را ارايه كرد. رييس‌جمهوري درخصوص فعاليت در حوزه ارز ديجيتال و رمزارزها با تاكيد بر ضرورت حفظ و حمايت از منافع ملي در اين حوزه، گفت: امروزه برنامه هوشمندسازي اقتصاد يك الزام محيطي است و بايستي نسبت به الزامات حقوقي و فني اين موضوع با دقت و حساسيت عمل كرد و براي تدوين راهبرد پويا در اين حوزه و نقش آن در اقتصاد كلان كشور اقدامات لازم انجام شود. روحاني تصريح كرد: توليد رمزارز تا پايان شهريورماه اكيدا ممنوع است و وزارتخانه‌هاي اطلاعات، ارتباطات و فناوري اطلاعات و نيرو مسوول برخورد و قطع برق اين مراكز هستند.

پيكر  محتشمي‌پور تشييع شد

مراسم تشييع و بدرقه سفير پيشين ايران در سوريه و وزير كشور در دولت ميرحسين موسوي با حضور جمعي از فعالان سياسي در حسينيه جماران برگزار شد. به گزارش ايلنا، محمدرضا باهنر، بهزاد نبوي، محسن آرمين، محمدعلي ابطحي، سيدهادي خامنه‌اي، سيدمحمود دعايي، هادي غفاري، مجيد انصاري، سيدحسن خميني، مصطفي پورمحمدي، عبدالعلي علي‌عسگري، پيروز حناچي، محمدجواد حق‌شناس، مصطفي كواكبيان از جمله شخصيت‌هاي حاضر در اين مراسم بودند. با پايان مراسم در حسينيه جماران، پيكر مرحوم محتشمي‌پور براي خاكسپاري به حرم حضرت شاه عبدالعظيم حسني(ع) در شهر ري منتقل شد.

مشاركت 38 درصدي  خروجي آخرين نظرسنجي ايسپا

در آخرين نظرسنجي مركز افكارسنجي دانشجويان ايران (ايسپا) از كل پاسخگويان پرسيده شده كه «روز شنبه اولين مناظره بين نامزدهاي رياست‌جمهوري برگزار شد؛ آيا شما اين مناظره را ديديد؟» كه ۳۰.۷ درصد از پاسخگويان پاسخ داده‌اند كه مناظره اول را ديده‌اند و در مقابل ۶۹.۳ درصد به اين پرسش پاسخ منفي داده‌اند. ايسپا موج نهم نظرسنجي انتخابات رياست‌جمهوري را با جامعه آماري افراد بالاي ۱۸ سال كل كشور (شهر و روستا) ازطريق مصاحبه تلفني در تاريخ ۱۶ و ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ اجرا كرده است. به گزارش ايسنا، ايسپا همچنين از شهريور ۱۳۹۹ تا ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ در مجموع ۹ موج نظرسنجي انتخاباتي با جامعه آماري افراد بالاي ۱۸ سال كل كشور اجرا كرده (8 موج به شيوه مصاحبه تلفني با اندازه نمونه تقريبي ۱۵۰۰ نفر و يك موج به شيوه مصاحبه حضوري در ميادين و معابر با اندازه نمونه ۵۱۵۰ نفر) است كه بر اساس آخرين نتيجه اين نظرسنجي‌ها، مشاركت شهروندان در انتخابات رياست‌جمهوري بعد از برگزاري اولين مناظره ۳۸ درصد محاسبه شده است. 

اتهام جديد عنابستاني  عليه سرباز راهور!

نماينده اصولگراي سبزوار در مجلس با بيان اينكه حدود ۵ ماه است براي ماجراي سيلي زدن به سرباز راهور به دليل حفظ حرمت نيروي انتظامي سكوت كرده‌ام، گفت: قصد مصاحبه‌اي نداشتم، اما چون اين سكوت من موجب تعبير و برداشت‌هاي نامناسب شده درباره‌اش توضيح مي‌دهم. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علي‌اصغر عنابستاني ادامه داد: در حادثه‌اي كه رخ داد ما وارد خط ويژه خيابان نشديم و راننده‌ام بدون اجازه گرفتن از من تصميم گرفته بود از خط ويژه برود، متاسفانه سرباز راهور به دليل خستگي يا هر مورد ديگر برخورد نامناسبي با راننده داشت و بعد با من هم به گونه نادرستي رفتار كرد. عنابستاني اظهار كرد: اشتباه بنده اين بود كه از خودرو پياده شدم، از سرباز خواستم توهين نكند و برخورد مناسب داشته باشد كه متاسفانه دوباره سرباز توهين كرد و من هم او را به عقب هُل دادم و گفتم توهين كردن كار خوبي نيست. نماينده سبزوار اظهار كرد: اشتباه عنابستاني سيلي زدن به سرباز در حال انجام وظيفه نبود بلكه هُل دادن سربازي بود كه توهين كرد و اين دو موضوع با هم تفاوت بسياري دارد. او بيان كرد: براي همان اشتباه عذرخواهي كردم و الان هم بابت آن عذرخواهي مي‌كنم، اما بعدا سرباز ادعا كرد كه سيلي خورده كه ادعاي غلطي است. او هم توهين كرد و هم براي پوشاندن توهينش ادعا كرد كه سيلي خورده است. او گفت: همان موقع از او براي ادعاي دروغ و توهينش شكايت كرديم كه البته چيز جديدي هم نبود. در مقابل هم آنها شكايتي بابت سيلي‌زدن داشتند. پس  از بحث و جدل در خيابان افسر راهور در صحنه حاضر شد. وظيفه افسر راهور بازكردن مسير است، اما او هم توهين كرد و علاوه بر آن مسير را نيز باز نكرد كه فيلم‌هايش موجود است و نزد مقامات قضايي است. ما از آن افسر شكايت كرديم. او توضيح داد: برخي از عناوين اتهامي به بنده سوءاستفاده از موقعيت، تمرد در مقابل مامور و ضرب و شتم مامور است كه براي همه اينها قرار منع تعقيب صادر شده، جز مورد هل دادن كه نبايد اين كار را انجام مي‌دادم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون