• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4949 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۲۲ خرداد

در سفر دو روزه به استان كرمان صورت گرفت

بهره‌برداري از 6 واحد توليدي به ارزش 640 ميليارد تومان توسط وزير صمت

وزير صنعت، معدن و تجارت در تداوم سفرهاي استاني خود چهارشنبه شب به هرمزگان سفر كرد و در فرودگاه بين‌المللي بندرعباس مورد استقبال مسوولان استاني و نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي قرار گرفت تا با عزيمت به سمت جنوب كرمان برنامه‌هاي كاري خود را آغاز كند.  جمعي از معاونان و مديران وزارت صمت، استاندار كرمان، نمايندگان مردم شهرستان‌هاي پنج گنج و شهرستان‌هاي جيرفت و عنبرآباد در مجلس شوراي اسلامي، مسوولان استاني و شهرستاني در شهرستان‌هاي قلعه گنج، منوجان،كهنوج، فارياب و رودبار جنوب، وزير صمت را در برنامه‌هاي متعدد بازديد و بهره‌برداري از واحدهاي مختلف صنعتي و معدني همچنين ديدار با فعالان اقتصادي، صنعتگران و معدن كاران همراهي مي‌كردند.
بازديد وزير صمت از كارخانه توليد كولر آبي قلعه گنج
در نخستين برنامه از اين سفر دو روزه وزير صنعت، معدن و‌ تجارت از كارخانه توليد اسپيليت و كولر آبي زيبو فن آور پارس شهرستان قلعه گنج بازديد كرد. شركت زيبو فن آور پارس با ظرفيت توليد سالانه ٣١٦٥٠ دستگاه انواع كولر آبي، كولر گازي، پنل و پد خورشيدي مقصد  نخستين برنامه سفر وزير صمت  در شهرستان قلعه گنج بود. اين واحد توليدي كه از سال  ١٣٩٨ با سرمايه‌گذاري ٥٠ ميليارد ريالي از محل آورده سرمايه‌گذار و تسهيلات بانكي به بهره‌برداري رسيده در شهرك صنعتي قلعه گنج واقع شده و زمينه اشتغال ٢٦ نفر در آن فراهم شده است.
افتتاح كارخانه كنسانتره كروميت  منوجان
وزير صمت در ادامه كارخانه كنسانتره كروميت كوهستان حق شهرستان منوجان را افتتاح كرد. اين مجموعه با ظرفيت توليد سالانه ١٥ هزار تن كنسانتره كروميت با سرمايه‌گذاري ٧٩٠ ميليارد ريال از محل آورد سرمايه‌گذار از ظرفيت اشتغالزايي ١٠٠ نفر به صورت مستقيم برخوردار است. همچنين اين كارخانه در مجاورت معدني با ذخيره معدني ١٨٠٠ هزار تن كروميت در بجگوئيه منوجان قرار دارد.
افتتاح كارخانه كنسانتره سيليس و ميكرونيزه سيليس  فارياب
شهرستان فارياب مقصد بعدي عليرضا رزم حسيني در پنج گنج جنوب كرمان بود تا در اولين برنامه كارخانه كنسانتره سيليس و ميكرونيزه سيليس اين شهرستان را مورد بهره‌برداري قرار دهد.كارخانه كنسانتره سيليس و ميكرونيزه سيليس واقع در شهرستان فارياب با ظرفيت توليد سالانه ١٨ هزار تن كنسانتره سيليس و با سرمايه‌گذاري ٥٠٠ ميليارد ريال از محل آورد سرمايه‌گذار داراي ظرفيت اشتغالزايي ٧٠ نفر به صورت مستقيم مي‌باشد.
افتتاح كارخانه كنسانتره  طلاي  فارياب
وزير صمت در تداوم برنامه‌هاي فشرده سفر به شهرستان‌هاي جنوب كرمان،كارخانه كنسانتره طلاي شهرستان فارياب را نيز مورد افتتاح قرار داد. اين كارخانه توسط شركت معدن جويان فولاد آريا در منطقه زرترشت شهرستان فارياب احداث شده است و با ظرفيت توليد سالانه  ٦٥ كيلوگرم كنسانتره طلا و با سرمايه‌گذاري ١٠٠٠ ميليارد ريال  از محل آورده سرمايه‌گذار، ظرفيت اشتغالزايي يكصد نفر را به صورت مستقيم فراهم كرده است.  اين واحد توليدي در صورت اجراي طرح توسعه مي‌تواند تا 200 نفر ظرفيت اشتغال زايي مستقيم و پايدار ايجاد كند.
بهره‌برداري  از كارخانه  مس  سرگز
وزير صنعت، معدن و تجارت در ادامه كارخانه مس سرگز شهرستان جيرفت را نيز مورد بهره‌برداري قرار داد. كارخانه‌اي كه در بخش اسفندقه شهرستان جيرفت   احداث شده و با ظرفيت توليد سالانه ١٥ هزار تن كنسانتره مس و با سرمايه‌گذاري ٣٥٠٠ ميليارد ريال از محل آورد سرمايه‌گذار راه‌اندازي شده است. اين واحد توليدي با ظرفيت  اشتغالزايي ٣٠٠ نفر به صورت مستقيم در مجاورت معدني با ذخيره معدني ٢٩٦٧ تن  قرار گرفته است.
بهره‌برداري  از كارخانه آرد  الماس
رزم‌حسيني همچنين كارخانه آرد الماس شهرستان جيرفت را افتتاح كرد.كارخانه آرد الماس واقع در شهرك صنعتي شماره ٢ جيرفت با ظرفيت توليد سالانه ٦٠ هزار تن انواع محصولات آرد و با سرمايه‌گذاري ٥٠٠ ميليارد ريال از محل آورد سرمايه‌گذار و تسهيلات بانكي راه‌اندازي شده است.  اين كارخانه ٣٤ نفر را به صورت مستقيم مشغول به كاركرده و امكان توسعه و تكميل زنجيره توليد را نيز دارا مي‌باشد.
بهره‌برداري  از كارخانه توليد   جعبه كارتن
وزير صمت كارخانه توليد جعبه كارتن شهرستان جيرفت را نيز مورد بهره‌برداري قرار داد. كارخانه توليد جعبه كارتن واقع در شهرك صنعتي شماره ٢ جيرفت با ظرفيت توليد سالانه 1800 تن انواع جعبه كارتن و با سرمايه‌گذاري 100 ميليارد ريال از محل آورد سرمايه‌گذار راه‌اندازي شده و 7 نفر را به صورت مستقيم مشغول كاركرده است. آخرين برنامه وزير صنعت، معدن و تجارت در استان كرمان حضور در جلسه مشترك اقتصاد مقاومتي، شوراي معادن و هم‌انديشي با فعالان اقتصادي استان كرمان بود. عليرضا رزم حسيني در اين جلسه با درود به روح شهدا و سيدالشهداي شهيدان شهيد سردار قاسم سليماني اظهار كرد: مردم چشم اغماض به كارگزاران خود داشته باشند كه تا حد توانشان كار كردند و اميدواريم كارگزاران بعدي خدمات بيشتري دهند.   او افزود: نمايندگان استان كرمان از همدلي و همراهي خوبي با ساير بخش‌ها برخوردارند و با محوريت امام جمعه وحدت شكل گرفته و اميدواريم كه كرمان استاني برخوردار باشد. وزير صمت اظهاركرد: وزارت صمت با ۳۸ درصد توليد ناخالص داخلي و ۴۰ درصد اشتغال كشور يكي از وزارتخانه‌هاي مهم كشور است و با وجود شرايط سخت ناشي از جنگ تمام عيار اقتصادي دشمنان و شيوع اپيدمي كرونا توانست توفيقات بسياري را در حوزه‌هاي صنعتي و معدني كشور حاصل كند. وزير صمت گفت: در آبان ماه سال گذشته با محوريت و سماجت وزارت صمت، برگشت اختيارات و اقتدار وزارت اتفاق افتاد و صادركنندگاني كه در راهروهاي دادگاه التماس مي‌كردند و يا حتي محكوم شده بودند، پرونده‌هايشان به وزارت صمت برگشت.  رزم‌حسيني خاطرنشان كرد: صادركنندگان به عنوان افراد ممتاز تلقي مي‌شوند و بر اساس فرهنگ ديني ما بايد به عنوان مجاهد اقتصادي تقدير شوند. او تصريح كرد: امروزكارخانه‌اي نداريم كه به علت نبود مواد اوليه تعطيل باشد و طي3ماهه نخست سال جاري رشد صادراتي دركشور ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش داشته و ۱۴۶ ميليون تن كالا  جابه‌جا شده است. 
حجم نقدينگي و افزايش قيمت ارز اصلي‌ترين علت  گراني‌هاست
وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شرايط سخت معيشتي كشور افزود: گراني وجود دارد و ما متاسفيم اما ريشه‌هاي گراني شفاف است و مربوط به حجم نقدينگي و نرخ دلار دركشور است و بقيه عامل‌ها فرعي هستند و در شرايطي گراني، سفره مردم را كوچك كرده است. او با اشاره به انجام بيش از 20 سفر استاني در مدت كوتاه وزارت افزود: مايه تاسف است كه نفت داريم و همچنان مردم پيرامون مناطق نفت خيز كشور فقير هستند حال آنكه در تمام دنيا شركت‌هاي برتر متولي رشد و توسعه محيط پيراموني خود نيز هستند و همواره درصدد توانمندسازي مردم و توسعه كسب و كار مناطق فعاليتشان هستند.  وزير صمت از طرح شهر اقتصاد مقاومتي قلعه‌گنج  و موفقيت‌هاي به دست آمده در دوران مديريت رييس سابق بنياد مستضعفان سخن به‌ميان آورد و تصريح كرد: استاندار بايد از معين‌هاي اقتصادي مناطق مختلف كرمان مطالبه كند زيرا پيشرفت كشور درگرو مطالبه‌گري  و عافيت گريزي است. رزم‌حسيني خاطرنشان كرد: استان خراسان رضوي در اقتصاد مقاومتي پيشگام شده  و بخش خصوصي خراسان در زمينه توسعه مناطق مختلف استان فعال شده است بنابراين دركرمان هم بايد دركنار شركت‌هاي فعال معدني    مسووليت‌هاي اجتماعي ديگر بخش‌هاي خصوصي را نيز احيا و فعال كنيم. او با تاكيد بر اينكه كشورها را با شركت‌ها مي‌سازند و نه با دولت‌ها اظهار كرد: دولت‌ها نمي‌توانند مردم را بسازند و اين در شراطي است كه خدمات زيربنايي كار دولت‌هاست كه نظام جمهوري اسلامي نيز خدمات ارزشمند بسياري را در مناطق مختلف و حتي مناطق درافتاده كشور در بخش زيرساخت‌ها انجام داده است. رزم‌حسيني تصريح كرد: طرح آزادسازي 6000 معدن غيرفعال بر اساس قانون و مقررات مورد مزايده سراسري و عمومي قرار مي‌گيرند و در اين زمينه نمي‌توانيم پارتي‌بازي كنيم و مردم مي‌توانند به صوت شفاف در مزايده معادن شركت كنند. او با اشاره به اينكه اختيارات وزارت صنعت، معدن و تجارت را گام‌به‌گام به  استان‌ها داده‌ايم و ترديد نكنيد تا جايي كه بتوانيم اين مهم را ادامه مي‌دهيم، افزود: ۴۵۱ هزار ميليارد تومان موافقتنامه سرمايه‌گذاري با شركت‌هاي برتر كشور در قالب طرح سرمايه‌گذاري اقتصاد مقاومتي منعقد كرديم و اميدواريم تا دقايق آخر خدمت در اين رقم را با مشاركت يكصد شركت برتركشور به رقم يك ميليون هزار ميليارد تومان  برسانيم.
رفع  نيازهاي  صنايع  به همت  صنعت گران
وزير صمت ابراز كرد: صنعت متوجه شد بايد آب مورد نياز خود را تامين كند و در اين زمينه انتقال آب از خليج‌فارس كليد خورد و با وجود مخالفت‌ها  اما شاهد انتقال آب هستيم و امروز نيز آماده دريافت مجوز توليد ۱۰ هزار و ۴۰ مگاوات برق در سراسركشور هستيم تا كارخانجات و نيروگاه‌ها و شركت‌هاي ما برق مورد نياز را خودشان تامين ‌كنند.  او با اشاره به اينكه  امور استان كرمان  را مي‌توان با ۶۰ هزار ميليارد تومان سپرده مردمي اين استان به بهترين نحو پيش برد، بيان كرد: زماني كه استاندار كرمان و استاندار خراسان رضوي بودم، وقتم را صرف دولت نكردم و از بخش خصوصي براي پيشبرد طرح‌ها بهره بردم. 
سرمايه‌گذاران با پشتيباني دستگاه قضا  دلگرم شده‌اند
وزير صمت با تاكيد بر اينكه اينكه نمي‌خواهم بحث سياسي كنم، تصريح كرد: دستگاه قضا كار خيلي خوبي انجام داده و پشت اقتصاد كشور قرار گرفته و منجر به دلگرمي سرمايه‌گذار شده است بنابراين اقتصاد كشور رشد  مي‌كند.
حذف امضاهاي  طلايي  وزارت  صمت 
او همچنين با تاكيد بر اينكه حذف  امضاهاي  نكبت‌بار طلايي در دستوركار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است، يادآور شد: ريشه‌هاي فساد  در امضاهاي طلايي بود و مقابله با  اين فساد خيلي سخت بود و نمي‌دانيد شبكه فساد چه امكاناتي دارند با اين وجود تنها دو امضاي طلايي مانده كه تا هفته آينده آنها را هم برمي‌داريم و هر كسي در ايران خواست فولاد و كنستانتره بزند به شرط تأمين خوراك توسط خودشان مي‌توانند، بروند و بزنند و وزارت صمت ديگر هيچ  امضاي طلايي ندارد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون