• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4949 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۲۲ خرداد

تيم ايران با ده‌تايي كردن كامبوج به مصاف عراق مي‌رود

خاطرات بهار ۹۸ زنده شد

گروه ورزش

 

تيم ملي فوتبال ايران در هفتمين بازي خود در مرحله مقدماتي جام جهاني ۲۰۲۲ از ساعت ۱۹ ديروز جمعه مقابل كامبوج قرار گرفت و با برتري پر گل ۱۰ برصفر آماده بازي حساس با عراق شد.

يوزهاي‌ ايراني كه در دو بازي قبلي ابتدا هنگ‌كنگ‌ را سه بر يك و سپس بحرين ميزبان را سه بر صفر از پيش‌رو برداشتند با تشخيص دراگان اسكوچيچ‌ با تركيبي‌ از بازيكنان ثابت و ذخيره مقابل ضعيف‌ترين تيم گروه به ميدان رفتند. تيمي كه در بهار ۹۸ و زماني كه ويلموتس سرمربي تيم ملي بود به تهران آمد و با ۱۴ گل بدرقه شد. همان بازي معروفي كه زنان ايراني براي نخستين‌بار اجازه پيدا كردند به آزادي بيايند و تيم ملي كشورشان را تشويق كنند. از آن بازي تك هوادار كامبوج كه در تمام طول ۹۰ دقيقه با طبل‌ تيم كشورش را تشويق كرد هم در ياد هواداران فوتبال باقي ماند.
تيم ايران در دومين تقابل با كامبوج كمي‌ دستپاچه كار را آغاز كرد و در كمال تعجب حريف با حضور در زمين ايران دست‌ به پرس مدافعان ايران زد. با اين حال فشار كامبوج تنها چند دقيقه بيشتر طول نكشيد و زماني كه هيجان سفيدپوشان‌ ميدان كه براي گل زدن عجله داشتند خوابيد، شرايط بازي همان‌طور كه انتظار مي‌رفت ادامه پيدا كرد.
شاگردان اسكوچيچ بعد از خلق يكي، دو موقعيت روي حركت كاپيتان جهانبخش صاحب يك ضربه پنالتي شدند و خود عليرضا اين توپ را به تور دروازه حريف دوخت تا چراغ اول را روشن كرده باشد. بعد از اين گل به نوعي مقاومت رقيب ضعيف شرق آسيايي شكست و بازيكنان ايران با اطمينان خاطر بيشتري كار را دنبال كردند و تا دقيقه ۴۵ سه بار ديگر دروازه حريف را گشودند. شجاع خليل‌زاده، مهدي طارمي و مدافع حريف گلزنان ايران بودند. در دقيقه ۴۵ ايران صاحب يك ضربه پنالتي شد و عزت‌اللهي توپ را به تيرك‌ دروازه حريف كوبيد.
در آغاز نيمه دوم اسكوچيچ دست به تغييراتي در تركيب تيم زد و به ترتيب كريم انصاري‌فرد، مجيد حسيني، ميلاد سرلك، مهدي قايدي و كاوه رضايي را به زمين فرستاد. نيمكت‌نشينان‌ با انگيزه ايران در نيمه دوم شرايط را براي كامبوج سخت و سخت‌تر كردند و از ضعف بدني آنها نهايت استفاده را بردند و با زدن ۶ گل ديگر حريف را دو رقمي كردند. گل‌هاي ايران در نيمه دوم را ميلاد محمدي،كريم انصاري‌فرد از روي نقطه پنالتي، مهدي قايدي و كاوه رضايي (دو گل) به ثمر رساندند. 
تيم ايران با اين برد در جدول پنج‌تيمي گروه سوم مقدماتي جام جهاني ۱۵ امتيازي شد و در همان رده دوم باقي ماند. البته به دليل انصراف كره‌ شمالي از اين رقابت‌ها بازي تيم‌هاي آخر هر گروه در پايان دور مقدماتي حذف مي‌شود و اين يعني ۶ امتياز برد ايران مقابل كامبوج و همچنين گل‌هاي زده ملي‌پوشان كشورمان محاسبه نمي‌شود. اين وضعيت براي عراق و بحرين و هنگ‌كنگ هم صادق است. يعني ايران در واقع فعلا ۹ امتياز دارد و عراق هم ۱۱ امتيازي است. 
بازي آخر تيم ملي فوتبال ايران در اين دوره از رقابت‌ها روز سه‌شنبه مقابل عراق خواهد بود. مسابقه‌اي كه از آن به عنوان فينال گروه سوم ياد مي‌شود. تيم برنده راهي دور دوم مقدماتي جام جهاني مي‌شود و تيم بازنده بايد منتظر نتايج ساير گروه‌ها بماند تا شايد به عنوان يكي از تيم‌هاي برتر دوم جواز حضور در دور بعد را به دست آورد. طبق محاسبات بازي‌هاي باقي‌مانده ساير مدعيان گروه‌هاي هشت‌گانه مقدماتي جام جهاني وضعيت ايران براي قرار گرفتن در بين تيم‌هاي برتر دوم نه خوب است و نه بد و شرايط نهايي‌اش به‌شدت به نتايج ساير تيم‌ها بستگي دارد. اين يعني احتمال عدم صعود ايران در صورت كسب هر نتيجه‌اي غير از برد مقابل عراق بالاست. 
از همين امروز دراگان اسكوچيچ، كادرفني تيم ملي و بازيكنان سه روز زمان دارند تا همه ‌چيز را مهياي بازي سرنوشت‌ساز با عراق كنند. تيمي كه ده سال است مقابل ما شكست نخورده. برد ديروز ده بر صفر مقابل كامبوج، تيمي كه مقابل عراق ۴ بر يك بازنده شد مي‌تواند به مثابه يك بمب انرژي عمل كند و روحيه تيمي را بالا ببرد. با اين حال پيروزي مقابل ضعيف‌ترين تيم گروه و حتي دو برد قبلي مقابل هنگ‌گنگ و بحرين نبايد منجر به ساده‌انگاري شرايط بشود. تيم ملي ايران از همان روز نخست ورود به بحرين يك هدف را دنبال كرده و آن هم صعود به دور بعدي مسابقات است. اين هدف بايد سه‌شنبه شب با برد مقابل عراق تيك بخورد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون