• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4951 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۴ خرداد

با پيروزي مقتدرانه مقابل قطر

صعود ايران به كاپ آسيا قطعي شد

تيم ملي بسكتبال ايران نخستين ديدار خود در مسابقات پنجره سوم انتخابي كاپ آسيا را با پيروزي برابر قطر آغاز كرد. مسابقات پنجره سوم انتخابي كاپ آسيا براي تيم ملي بسكتبال ايران از روز شنبه ۲۲ خرداد ماه با ديدار برابر قطر آغاز شد. در پايان اين ديدار كه به ميزباني كشور اردن برگزار مي‌شود، قطر با نتيجه ۸۴ بر ۴۶ مقابل تيم ملي كشورمان متحمل شكست شد. در اين ديدار هر ۱۲ بازيكن تيم ملي بسكتبال كشورمان به ميدان رفتند و ۱۱ بازيكن موفق به كسب امتياز شدند.
در كوارتر نخست تيم ايران خيلي زود قدرت خود را به حريف ديكته كرد و در نهايت با حساب ۲۲ بر ۱۳ به پيروزي دست پيدا كرد. دفاع خوب شاگردان مهران شاهين‌طبع از نكات مثبت ملي‌پوشان ايران در اين كوارتر بود.  در كوارتر دوم شرايط متفاوت شد و احتمالا به دليل دست‌كم گرفته شدن قطر از سوي ملي‌پوشان حريف پيش كشيد و فاصله‌اش را كمتر كرد و حتي در مقطعي سرمربي تيم مجبور به گرفتن وقت استراحت شد. با اين حال مشخص بود كه زور قطر به تيم ايران نمي‌رسد و در نهايت اين كوارتر با حساب ۱۹ بر ۱۰ به نفع ايران پايان يافت. در كوارتر سوم هرچند خط حمله ايران وضعيت به مراتب بهتري پيدا كرد اما از آن سو در خط دفاع پر اشتباه‌تر ظاهر شد. قطر در اين كوارتر موفق به كسب ۱۸ امتياز در مقابل ۲۵ امتياز سروقامتان ايران شد.  در كوارتر نهايي اما ملي‌پوشان ايران قدرت خود را دوباره به حريف ديكته كردند و با پرتاب‌هاي سه‌امتيازي و منطقه‌اي يكي پس از ديگري امتيازات را به دست آوردند و در نهايت با حساب ۱۸ بر ۵ كوارتر نهايي را به سود خود پايان دادند. در نهايت ايران در مجموع موفق شد ۸۴ بر ۴۶ به پيروزي دست پيدا كند. 
همچنين در ديگر ديدار اين گروه تيم ملي عربستان سعودي با نتيجه ۷۹ بر ۷۷ بر تيم ملي سوريه غلبه كرد. تيم ملي بسكتبال ايران امروز دوشنبه ۲۴ خرداد ماه از ساعت 14:30 به وقت تهران در آخرين ديدار خود در مسابقات پنجره سوم انتخابي كاپ آسيا به مصاف تيم ملي عربستان سعودي خواهد رفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون