• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4954 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۷ خرداد

خبرخوان

گوشت مرغ، صدرنشين جدول افزايش قيمت در ارديبهشت

بررسي آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان مي‌دهد در يك ماه منتهي به ارديبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰، قيمت هر كيلوگرم گوشت مرغ تازه به‌طور ميانگين ۲۵ هزار و ۹۶ تومان شد كه نسبت به مدت مشابه در ارديبهشت‌ماه سال ۹۹ با قيمت ۱۱ هزار و ۲۴۳ تومان بيش از ۱۲۳.۲ درصد رشد داشته است. بنابر اين گزارش، قيمت هر كيلوگرم گوشت گوسفندي (مخلوط) به‌طور ميانگين ۱۳۰ هزار و ۳۱۷ تومان شد كه نسبت به مدت مشابه ارديبهشت‌ماه ۹۹ با قيمت ۹۲ هزار و ۴۹۰ تومان، حدود ۴۰.۹ درصد رشد را نشان مي‌دهد.

پروازهاي عبوري از آسمان ايران ۱۳۰ درصد  رشد كرد

براساس آماري كه شركت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران از وضعيت پروازهاي عبوري تجاري خارجي اعلام كرده، در ارديبهشت امسال ۱۰ هزار و ۸۴ سورتي پرواز عبوري انجام شده؛ در حالي كه در ماه مشابه سال گذشته (ارديبهشت ۹۹) ۱۱ هزار و  426سورتي پرواز انجام شد كه نشان‌دهنده رشد ۱۲۹.۷ درصدي پروازهاي عبوري در يك سال اخير است و پروازهاي عبوري از آسمان ايران در ارديبهشت امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته رشد ۱۳۰ درصدي داشته است.

جمع‌آوري بيش از ۱۱ هزار ماينر غيرمجاز در سطح پايتخت

شركت توزيع برق تهران بزرگ اعلام كرد: با هدف مبارزه با فعاليت‌هاي غيرقانوني مزارع استخراج ارز ديجيتال تاكنون بيش از ۱۱ هزار ماينر غيرمجاز در سطح پايتخت جمع‌آوري شده است. نيروهاي عملياتي شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ همزمان با ساير شركت‌هاي توزيع برق در سراسر كشور به واحدهاي مسكوني، تجاري يا صنعتي كه پيش از اين شناسايي شده و داراي ماينرهاي غيرمجاز ارز ديجيتال بودند مراجعه و ضمن قطع انشعابات غيرمجاز برق، با همراهي عوامل قضايي و انتظامي، اقدام به جمع‌آوري بيش از ۶۰ ماينر غيرمجاز كردند.

تسهيلات طرح اقدام ملي مسكن از ١٠٠ به ٢۵٠ ميليون تومان رسيد

تسهيلات طرح اقدام ملي مسكن كه در ثبت نام در مراحل اول ١٠٠ ميليون تومان اعلام شده بود و چند روز گذشته از افزايش ۵٠ ميليوني آن صحبت شده بود، به ۲۵۰ ميليون تومان براي هر متقاضي رسيد. يك منبع آگاه با اعلام اينكه افزايش سقف تسهيلات طرح اقدام ملي مسكن به ۲۵۰ ميليون تومان رسيده است، از نهايي و تصويب آن در آينده نزديك خبر داد. با توجه به اينكه براي ساخت هر واحد مسكوني در طرح اقدام ملي حدود سه ميليون تومان هزينه خواهد شد به نظر مي‌رسد ميزان آورده متقاضيان با دريافت تسهيلات ۲۵۰ ميليون توماني كاهش قابل ملاحضه‌اي خواهد يافت.

دليلي بر افزايش قيمت مسكن
 بعد از انتخابات نمي‌بينم

معاون وزير راه و شهرسازي در خصوص بازار مسكن گفت: اقدامات دولت و مجلس شامل طرح اقدام ملي مسكن، ماليات بر خانه‌هاي خالي و كنترل بازار اجاره در ثبات بازار مسكن موثر بوده و بعد از انتخابات نيز دليلي بر افزايش قيمت مسكن وجود ندارد. محمود محمودزاده اظهار كرد: بازار مسكن يك بازار چندوجهي است كه نوسانات آن چندان به موضوعات درون بخشي مربوط نمي‌شود و بازارهاي موازي روي آن تاثير مي‌گذارد. وي افزود: طي حدود سه سال گذشته كه بازار روند افزايشي به خود گرفته بود نمي‌شد به‌طور مطلق گفت اين موضوع ناشي از اقدامات مثبت و منفي يك بخش يا دستگاه است و يك بعدي به آن نگاه كرد. در حال حاضر نيز همين‌طور است. اما قطعا برنامه‌هاي وزارت راه و شهرسازي در ايجاد ثبات بازار مسكن در ماه‌هاي اخير تاثيرگذار بوده است.

پيش‌بيني سفر ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار ايراني به دوحه با صعود تيم ملي

رييس اتاق مشترك بازرگاني ايران و قطر اظهار داشت: اگر تيم ملي ايران به جام جهاني صعود كند به خاطر نزديكي ايران به قطر احتمالا بيشترين تماشاگر از ايران به قطر خواهد رفت. اين موضوع روي فروش محصولات ايراني مانند مواد غذايي در قطر اهميت پيدا مي‌كند. عدنان موسي‌پور در مورد برنامه‌هاي پيرامون فرصت تجاري جام جهاني در قطر اظهار كرد: برنامه‌هاي اتاق مشترك ايران و قطر در اين مورد از چندماه پيش آغاز شده و آن را در چند محور پيگيري مي‌كند. يكي از اين محورها سرمايه‌گذاري مشتركي است كه امكان دارد بين طرفين صورت بگيرد. البته در اين مورد نقش دولت‌ها بسيار مهم است و دولت هم در مذاكرات خود بايد موضوع سرمايه‌گذاري مشترك را پررنگ ببيند و به آن توجه كند. وي ادامه داد: بخش مورد اهميت ديگر صادرات ما به قطر است كه الان در شأن رابطه دو كشور نيست. محور سوم هم توسعه گردشگري و تقويت صادرات محصولات صنايع دستي است. وي افزود: در اين سه بخش برنامه‌هاي خود را پيش مي‌بريم و اميدواريم كه اتفاقات خوبي رخ دهد. براي دوره‌اي كه گردشگران براي مسابقات جام جهاني وارد قطر مي‌شوند، در حوزه گردشگري در حال مذاكرات هستيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون