• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4955 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۲۹ خرداد

وعده همتي، پايان انزواي خارجي، آغاز رفاه اقتصادي

عبدالناصر همتي، تنها كانديداي غيراصولگراي سيزدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري صبح ديروز همراه با همسرش سپيده شبستري در حسينيه ارشاد حاضر شد و آرايش را به صندوق انداخت. در شرايطي كه همزمان با ورود همتي به حسينيه ارشاد، برخي طرفداران اين كانديداي انتخابات، شعار «سلام بر موسوي، درود بر همتي» سر دادند، او به بيان نكاتي درباره انتخابات و البته روزهاي پس از آن پرداخت. همتي بعد از راي دادن درباره برنامه‌هاي خود در صورت شكست صحبت كرد و اعلام كرد كه «اگر راي نياورم باز هم در خدمت مردم و پيگير شعارهايم خواهم بود. هر كسي كه رييس‌جمهور شود، بايد توسعه و رفاه كشور را به طبقات بالاتر برساند.» 
همتي هنگام حضور پاي صندوق راي نيز از برنامه‌هاي دولت احتمالي خود در آينده صحبت كرد. البته او برخلاف رقباي اصولگرايش بسيار سعي كرد كه كوتاه و حداقلي صحبت كند. او كه حالا تنها كانديداي غيراصولگراي انتخابات رياست‌جمهوري سيزدهم لقب گرفته، در بخشي از سخنانش به مساله سياست خارجي اشاره كرد و البته در بخشي ديگر به مسائل اقتصادي. همتي كه در ميان صداي شاتر متوالي عكاسان خبري حاضر در حسينيه ارشاد صحبت مي‌كرد، گفت: «ما به انزواي خارجي پايان خواهيم داد، مردم حق دارند با رفاه و با آرامش زندگي كنند. معيشت مردم مساله اول من است، ان‌شاءالله كاري خواهيم كرد حضور مردم در صحنه بيش از پيش باشد.»
حسينيه ارشاد يكي حوزه‌هاي مهم اخذ راي در تهران است كه همواره با پوشش خبري گسترده ازسوي رسانه‌هاي داخلي و خارجي روبرو است. در چند دوره انتخابات گذشته انتخابات رياست‌جمهوري به‌طور معمول اصلاح‌طلبان به اين حوزه توجهي ويژه داشته و اكثر كانديداهاي منتسب به اين جريان سياسي نيز همچون بزرگان جريان اصلاحات با حضور در اين حوزه، راي خود را به صندوق انداخته‌اند. 
فارغ از اين اما داراب گنجي، نماينده عبدالناصر همتي در ستاد مركزي نظارت بر انتخابات نيز در اظهاراتي در جمع خبرنگاران از پيشرفت مثبت امور تا نيمروز خبر داد و گفت: «گزارش‌هاي بسيار جزيي رسيده كه ما به دوستان‌مان در شوراي نگهبان منعكس كرديم. خوشبختانه آنان با روي خوش استقبال كردند و پيگير موضوع بودند. اميدواريم كه اين انتخابات هم مانند انتخابات‌هاي ديگر با خوبي و آرامش و به شكلي برگزار شود تا جمهوري اسلامي ايران در سطح جهان سرافراز باشد و به جهانيان بگويد كه ما انتخابات آزادي در كشور برگزار كرديم.»
همتي ديروز درحالي در انتخابات شركت كرد كه بررسي فضاي تبليغاتي انتخابات نشان مي‌دهد عمده حاميان او از نيروهاي نزديك به دولت و اصلاح‌طلبان بودند. آنان در ساعات پاياني مهلت راي‌گيري تلاش كردند با تشويق شهروندان به حضور پاي صندوق‌هاي راي، مشاركت آنان را به نفع همتي جلب كنند تا به اين ترتيب رقابت را از فضاي تك‌بعدي كنوني خارج كنند. اگرچه جبهه اصلاحات اعلام كرده بود هيچ گزينه‌اي در انتخابات پيش ‌روي رياست‌جمهوري ندارد اما برخي چهره‌هاي شاخص اصلاح‌طلب در فضاي مجازي تلاش كردند با جلب عموم به سوي همتي، شهروندان را نخست به مشاركت در انتخابات و متعاقبا حمايت از همتي و راي دادن به او جلب كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون