• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4955 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۲۹ خرداد

دولتي‌ها با حضور پاي صندوق راي، از راه‌حل مشكلات جمهوري اسلامي گفتند

دعوت به مشاركت

مجلسي‌ها به فكر تشكيل دولتي همسو با خود هستند ولي مسوولان دولتي عمده تلاش‌شان را معطوف كرده‌اند به حضور ملت پاي صندوق راي؛ از شخص رييس‌جمهوري گرفته تا اسحاق جهانگيري و محمود واعظي و معصومه ابتكار و... بارها و بارها از لزوم حضور مردم به‌رغم تمام گلايه‌ها و خستگي‌ها و نااميدي‌ها پاي صندوق راي به‌منظور جلوگيري از تشديد مشكلات و تبديل دوباره ايران به كشوري منزوي در جهان گفتند. اسحاق جهانگيري كه پس از حسن روحاني در ستاد انتخابات كشور حاضر شد و راي خود را به صندوق انداخت، درحالي احتمالا نام عبدالناصر همتي را روي برگه راي خود نوشته كه اين كانديداي ميانه‌رو در آن فهرست 9 نفره جبهه اصلاحات غايب بود و جهانگيري صدر ليست پيشنهادي. جهانگيري پس از آنكه رايش را در صندوق انداخت، در سخناني از اهميت انتخابات رياست‌جمهوري گفت و تاكيد كرد: «حساسيتي راجع به انتخابات جمهوري اسلامي به‌ويژه در ارتباط با رييس‌جمهور وجود دارد. ما در شرايطي هستيم كه با دنيا در حال مذاكرات جدي لغو تحريم‌ها و حل مسائل كشور در فضاي بين‌المللي هستيم. مسائل داخلي كشور با مسائل بين‌المللي بسيار مرتبط است و يكي از رويكردهاي اقتصاد مقاومتي، رويكرد برون‌نگري است. اقتصاد كشور بايد به‌صورت جدي با اقتصاد جهاني مرتبط باشد تا دادوستد كند، پول، بازار، فناوري و كالا بگيرد. رييس‌جمهور طبق قانون اساسي مسووليت‌هاي مختلفي هم براي توسعه كشور هم براي مسائل سياست خارجي برعهده دارد. امروز مردم دست به انتخاب كسي مي‌زنند تا مهم‌ترين امور زندگي خود و كشورشان را از حيث اجرايي در چارچوب قانون اساسي به او واگذار ‌كنند تا رييس‌جمهور بتواند كشور را در چارچوب قانون اساسي و قوانين كشور اداره كند.»
محمود واعظي، رييس‌دفتر رييس‌جمهوري نيز پس از انداختن آرايش در صندوق، به شكلي ديگر از اهميت حضور مردم گفت؛ «امروز روز بسيار مهمي براي 4 سال آينده كشور است، اميدوارم كه مردم عزيز بيش از گذشته در اين شرايط بسيار حساس داخلي و خارجي احساس مسووليت‌ كنند و حضور گسترده‌تر پاي صندوق راي داشته باشند و بدانند كه كشور متعلق به خودشان است و براي توسعه كشور وصلح و آرامش كشور و آينده فرزندان‌شان بايد خودشان تصميم بگيرند.» اگر واعظي و جهانگيري كه همواره اختلافات‌شان در دولت نقل محافل بود، هردو مردم را به شركت در انتخابات دعوت كردند، رضا اردكانيان، وزير نيرو كه چند صباحي نامش در ميان گمانه‌زني‌هاي رسانه‌هاي و گزينه‌هاي احتمالي انتخابات ديروز قرار داشت و البته در نهايت حاضر به ورود به صحنه نشد، درحالي برخلاف آنچه از شواهد و قرائن پيداست، گفت: «انتخابات با حضور پرشور مردم در حال برگزاري است و نتيجه‌اش نيز به خير و صلاح كشور خواهد بود.» جالب آنكه ايرنا در گزارشي آورده كه حضور وزير نيرو در صف اخذ راي در حسينيه ارشاد، منجر به آن شده كه شهروندان از او درباره خاموشي‌ها بپرسند و او نيز پاسخگوي آنان باشد.
معاون زنان رييس‌جمهوري اما برخلاف معاون‌ اول و رييس‌دفتر رييس‌جمهوري و وزير نيرو ترجيح داد كه درباره چند و چون دولت‌داري، توصيه‌اي به رييس‌جمهوري آينده مطرح كند. او گفت: «رييس‌جمهور بعدي بايد در سختي‌ها و دشواري‌ها و بي‌انصافي‌ها كار خود را با قدرت انجام دهد و كار خود را پيش ببرد و وارد جناح‌بازي‌هاي سياسي نشود و تيم خود را از افراد خاص انتخاب نكند؛ زيرا رييس‌جمهورهاي موفق -از زمان رهبري تا روحاني- افرادي بودند كه تيم خود را از تمام جناح‌ها و افراد پاكدامن انتخاب كردند و به سليقه خاص و جريان خاصي نگه نداشته‌اند.» 
معاون امور زنان دولت روحاني البته كساني را كه در انتخابات شركت نكردند، نيز فراموش نكرد و گفت: «رييس‌جمهوري كه انتخاب مي‌شود، بايد رييس‌جمهور آناني هم باشد كه راي نداده و به هر دليل پاي صندوق راي نيامدند؛ يعني رييس‌جمهور همه مردم ايران، با همه سلايق و مذاهب و ديدگاه‌هاي فكري و فرهنگي و اين اولين مساله است.» 
محمدجواد آذري‌جهرمي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات هم كه اين روزهاي تبليغات انتخاباتي، يارانش در شبكه‌هاي اجتماعي به ياران عبدالناصر همتي تبديل شده بودند، ديروز با حضور در مدرسه‌اي در محله ازگل تهران همراه با همسرش و فرزندانش، آرايش را به صندوق انداخت. همچنين درحالي كه حسينعلي اميري، معاون پارلماني رييس‌جمهوري آرايش را در مسجد ارشاد شهر ري به صندوق انداخت، اغلب وزرا و اعضاي كابينه با حضور در ستاد انتخابات واقع در وزارت كشور در انتخابات ديروز شركت كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون