• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4955 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۲۹ خرداد

خبر

هر كس رييس ‌جمهور شود بايد پاسخگو باشد

آيت‌الله عبدالله جوادي‌آملي از مراجع عظام تقليد با حضور در دماوند آراي خود را در محله احمد آباد دماوند به صندوق انداخت. به گزارش خبرگزاري فارس، آيت‌الله جوادي‌آملي قبل از انداختن راي به صندوق اظهار كرد:«هر كسي كه پيروز انتخابات شود، مسوول است و بايد پاسخگوي مشكلات مردم باشد».

كروبي به ‌رغم حصر و سختي‌ها مشاركت را چاره كار مي‌داند

الياس حضرتي، دبيركل حزب اعتماد ملي با انتشار عكسي از مهدي كروبي در توييترش نوشت: «سياستمداري عملگراتر و باانگيزه‌تر از كروبي نمي‌شناسم. به رغم تمامي سختي‌ها و تحمل سال‌ها حصر هنوز براي نجات ايران و جمهوري اسلامي؛ صندوق راي، مشاركت حداكثري و نقش‌آفريني ملت را چاره كار مي‌داند. مرددين عزيز شما هم در اين ساعات باقي‌مانده ترديد را كنار بزنيد و نقش‌آفريني  كنيد».

رييس‌ جمهوري آينده  دنبال حل بحران باشد

مولوي عبدالحميد در نماز جمعه زاهدان گفت: «رييس‌جمهوري آينده با هماهنگي با ساير قوا و مسوولان نظام دنبال حل بحران‌ها و چالش‌هاي موجود كشور باشد.» مولوي عبدالحميد ضمن توصيه مردم به شركت در انتخابات ابراز اميدواري كردند كه رييس‌جمهوري آينده بتواند «با هماهنگي با ساير قوا و مسوولان نظام» در راستاي حل بحران‌ها و چالش‌هاي موجود كشور گام بردارد. او همچنين توضيح داد:«اميدواريم در شرايط حساس كنوني كه كشور با بحران‌ها و چالش‌هاي متعدد اقتصادي و تبعيض و نابرابري مواجه است، فردي روي كار بيايد كه بتواند كشور را به مسير بهتري سوق بدهد تا از رنج‌ها و مشكلات مردم كاسته شود. مهم‌ترين برنامه‌ها و اقداماتي كه رييس‌جمهور آينده بايد آنها را مدنظر داشته باشد «اجراي عدالت»، «تامين آزادي‌ها»، «رفع تبعيض‌ها» و «برنامه‌ريزي صحيح براي حل مشكلات اقتصادي» است. رييس‌جمهور آينده بايد با هماهنگي با ساير قوا و مسوولان نظام بتواند بحران‌ها و چالش‌هاي موجود در كشور را برطرف كند و مديريت درستي در كشور حاكم شود.» مولوي‌ عبدالحميد گفت:«سياست‌ها بايد به‌ نحوي تنظيم شوند كه رييس‌جمهور و ساير مسوولان بيشترين توجه را به داخل كشور معطوف كنند و بر حل مشكلات مردم تمركز داشته باشند زيرا مردم ايران بيش از مردم هر جاي ديگري بر مسوولان حق دارند و رسيدگي به مشكلات ديگر كشورها بعد از حل مشكلات و رسيدگي به خواسته‌هاي مردم ايران قرار دارد. بنده در انتخابات شركت مي‌كنم و راي مي‌دهم و به شما هم توصيه مي‌كنم در انتخابات رياست‌جمهوري و شوراها شركت كنيد. اميد است راي شما تاثيرگذار باشد. در انتخابات شوراي شهر زاهدان هر فرد مي‌تواند به 11 نفر راي بدهد. توصيه مي‌شود افراد بي‌سواد، فرد باسوادي را با خود همراه ببرند.» او افزود:«در ايام انتخابات فضاي رقابت بوده و اختلاف‌نظرهايي وجود داشته و بعضا اتهامات و افترائاتي هم در فضاي حقيقي و مجازي مطرح شده است. توصيه بنده آن است كه اكنون تمام اين مسائل را كنار بگذاريم و كينه و كدورتي نداشته باشيم، نسبت به همديگر خوش‌بين باشيم و اين ‌طور فكر كنيم كه هر كسي هر تصميمي كه در اين زمينه گرفته، خير و صلاح مردم را مدنظر داشته است».

مردم با راي نشان  دهند  از نظام و ايران حمايت مي‌كنند

علي‌اكبر ولايتي، مشاور رهبري پس از شركت در انتخابات گفت:«جمهوري اسلامي ايران يك قدرت بزرگ منطقه و حامي علاوه بر مردم ايران، كشورهاي همسايه‌اي است كه با ما مشتركات زيادي دارند و سرنوشت‌مان سرنوشت مشتركي است. يك دليل بر اينكه سرنوشت مشترك داريم اين است كساني كه دشمن ما هستند، دشمن مشترك هستند و اگر دشمنان ما براي مقابله با ايران به عنوان كشور مستقل با قدرت رو به افزايش بسيج شده آنها هم عليه ما كار مي‌كنند و هم در منطقه علاوه بر اشتراكات فرهنگي، اعتقادي و... دشمن مشترك داريم اگر متحد شويم، مي‌توانيم جلوي اين دشمن مشترك بايستيم.» ولايتي خاطرنشان كرد:«در چنين شرايطي كه ايران پله‌هاي اقتدار را يكي پس از ديگري طي كرده امروز نه تنها در ۴۰ سال بلكه طي ۴۰۰ سال گذشته ايران مقتدرترين وضعيت را دارد بسيار مهم است كه اقتدار را حفظ كنيم. براي حفظ اقتدار همان طور كه در به وجود آوردن آن به نيروي مردم، رهبري حضرت امام و مقام معظم رهبري متكي بوديم اكنون نيز به همين احتياج داريم. چه زماني معلوم مي‌شود مردم با نظام مشترك هستند. زماني كه در انتخابات شركت داشته باشند و نشان دهند با راي از نظام و حركت ايران به سمت اقتدار بيشتر حمايت مي‌كنند».

مردم هر راي خود را  يك موشك تلقي كنند

سرلشكر پاسدار حسين سلامي، فرمانده كل سپاه پاسداران در حاشيه قرارگاه انتظامي امام علي(ع) (تامين نظم و امنيت انتخابات ۱۴۰۰) اظهار كرد:«دشمن با مدل جنگ به نبرد و مقابله با اين انتخابات پرداخته است، از سويي مردم شريف و عزيز ايران اسلامي نيز هر راي خود را همچون يك موشك تلقي مي‌كنند و دشمن را با آرا ي خود موشك‌باران خواهند كرد.» او گفت:«بحمدالله برادران ما در ناجا با همه استعداد و ظرفيت‌هاي ممكن در راستاي برقراري نظم و امنيت براي انتخاباتي امن وارد عرصه شده‌اند؛ ما هم بر اساس تاكيدات رهبر عظيم‌الشأن انقلاب اسلامي و فرماندهي معظم كل قوا به كمك برادران عزيز خود در ناجا با بيش از ۱۳۰ هزار نفر از نيروي‌هاي بسيج و همه فرماندهان سپاه استاني سپاه پاسداران آمده‌ايم. اميد است كه بتوانيم امنيتي دل‌انگيز و قابل قبول و آرامش را براي ملت عزيزمان فراهم كنيم».

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون