• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4958 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۱ تير

تاملي در مفهوم معرفت از نگاه ابن‌سينا و مولانا

هفدهمين نشست از مجموعه درس‌گفتارهايي درباره بوعلي سينا در روز چهارشنبه دوم تير ساعت ۱۱ صبح با عنوان «تاملي در مفهوم معرفت از نگاه ابن‌سينا و مولانا» به سخنراني دكتر ناصر مهدوي اختصاص دارد كه به صورت مجازي پخش خواهد شد.
تاملي در مفهوم معرفت از نگاه ابن‌سينا و مولانا عموم فيلسوفان بزرگ مسلمان در شرح و تبيين موضوع معرفت و نيز چگونگي شناخت انسان و جهان تحت تاثير آموزه‌هاي بزرگ‌ترين فيلسوف جهان يعني ارسطويي بوده‌اند.
در اين ميان ابن‌سينا؛ با نبوغي حيرت‌انگيز و شرحي عميق بر انديشه‌هاي ارسطو، نقش بي‌بديلي در هدف ياد شده داشته كه نياز به تامل بسيار دارد. در اين درس‌گفتار تلاش مي‌شود نشان داده شود مولانا، ديگر شخصيت بزرگ جهان اسلام، با اينكه با معرفت عرفاني شناخته شده است ولي ابياتي در مثنوي‌اش مي‌توان يافت كه نشان مي‌دهد موضوع معرفت نظري براي او نيز از اهميت بسيار برخوردار بوده و برخلاف ابن‌سينا كه در مشرب ارسطويي سير مي‌كرده‌؛ حال و هوايي سقراطي داشته و به معرفت‌شناسي زمانه ما نيز نزديك‌تر بوده است.
علاقه‌مندان مي‌توانند اين درس‌گفتار را از اينستاگرام مركز فرهنگي شهركتاب به نشاني ketabofarhang، تلگرام اين مركز به نشاني bookcitycc و صفحه اين مركز در سايت آپارات پيگيري كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون