• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4959 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲ تير

خبرخوان

تهاتر منابع ارزي ايران در عراق با ۱۶ میلیون دوز واکسن

رضا اردکانیان، وزیر نیرو گفت: هزینه خرید ۱۶ میلیون دوز واکسن کوواکس از محل منابع ارزی در عراق پرداخت شد. وی افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده، از منابع ارزی موجود در بانک تجارت عراق،  مبلغ ۱۱۵ میلیون فرانک سويیس به حساب بانک سويیسی برای دریافت ۱۶ میلیون دوز واکسن کوواکس واریز شد.


احتمال افزایش ۷۰ درصدی قیمت لبنیات

محمدرضا بنی‌طبا، سخنگوی انجمن صنایع لبنی  در خصوص احتمال افزایش قیمت لبنیات گفت: با توجه به افزایش قیمت شیرخام به ۶۴۰۰ تومان، قیمت لبنیات هم حدود ۷۰ درصد باید افزایش یابد.وی اضافه کرد: درباره قیمت شیرخام و محصولات لبنی دو سناریو وجود داشت که یکی تعیین نرخ مصوب جدید و سناریوی دوم آزادسازی قیمت این دو و خروج آنها از شمول قیمت‌گذاری دستوری بود. به عبارتی خروج شیرخام و محصولات لبنی از گروه یک به گروه دو کالایی.


عبور از مرز ۶۱ هزار مگاواتي مصرف برق

شرکت مدیریت شبکه برق ایران اعلام کرد: میزان مصرف برق در ساعت ۱۲ و ۲۵ دقیقه روز دوشنبه به رقم ۶۱ هزار و ۳۸۵ مگاوات رسید. این میزان مصرف در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۵۷ هزار و ۲۹۰ مگاوات سقف مصرفی بود از رشد چهار هزار و ۹۵ مگاواتی برخوردار است. این میزان مصرف در مقایسه با روز ۳۰ خرداد که ۶۰ هزار و ۶۰۱ مگاوات برق مصرف شده بود از رشد ۷۸۴ مگاواتی برخوردار شده است.


ترخیص  لوازم خانگی  خارجی تکذیب  شد

ابوالفضل اکبرپور، مدیرکل گمرک شهید رجایی ضمن تکذیب ترخیص لوازم خانگی خارجی از گمرکات کشور گفت: از یک‌سال پیش ۴۰۰ کانتینر لوازم خانگی در گمرک متوقف شده و تاکنون حتی یک دستگاه از آنها نیز ترخیص نشده است.وی در مورد خبرهای منتشر شده مبنی بر ترخیص لوازم خانگی یک برند خارجی از گمرک اظهار داشت: اخیرا از سوی یکی از فعالان لوازم خانگی خبری در خصوص ترخیص بخشی از محموله لوازم خانگی یک شرکت خارجی، آمده که از اساس این خبر کذب است. این فعال بخش خصوصی باید توضیح دهد که چرا این موضوع نادرست را رسانه‌ای و اعلام کرده که دوسوم این محموله ترخیص  شده  است.


جزيیات اعطای کارت رفاهی تا ۷ میلیون تومان به مردم

بانک مرکزی در راستای حمایت از معیشت و افزایش قدرت خرید اقشار مختلف جامعه و همچنین بهبود فرآیند تامین مالی زنجیره تولید، نسبت به ابلاغ شیوه‌نامه اعطای کارت رفاهی و تامین مالی زنجیره تولید به پنج بانک «ملی ایران»، «ملت»، «صادرات ایران»، «تجارت» و «رفاه کارگران» با سهمیه هر بانک حداقل ۲۰۰ هزار فقره کارت و سقف فردی هر متقاضی ۷۰ میلیون ريال اقدام کرده است.بر اساس این شیوه‌نامه موسسه اعتباری موظف است قبل از صدور کارت رفاهی، نسبت به رعایت همه ضوابط و مقررات بانکی، به‌ویژه اعتبارسنجی مشتری اقدام کند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون