• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4960 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۳ تير

پايان ليگ ملت‌ها براي ايران با شكست مقابل آرژانتين

باخت و ديگر هيچ

تيم ملي واليبال ايران در آخرين ديدار خود در ليگ ملت‌هاي واليبال از ساعت 30: 18 ديروز مقابل آرژانتين قرار گرفت و در نهايت با حساب 3 بر يك شكست خورد. اين هشتمين باخت پياپي واليباليست‌هاي ايران و در مجموع دهمين باخت ملي‌پوشان كشورمان در مقابل 5 برد اين تيم بود. سروقامتان ايران روز قبل از بازي مقابل آرژانتين مقابل لهستان هم شكست خورده بودند. 
باخت در آخرين بازي مقابل آرژانتين  در حالي رقم خورد كه اين تيم، حريف به مراتب ضعيف‌تري از ساير رقباي ايران به حساب مي‌آمد و انتظار مي‌رفت شاگردان آلكنو با برد مقابل اين تيم رقابت‌ها را به پايان برسانند. ملي‌پوشان هم با همين ذهنيت وارد زمين شدند تا مقابل خط باخت‌هاي پياپي خود يك نقطه پايان بگذارند. در ست اول دو تيم پا به پاي هم پيش رفتند و اين همراهي تا امتياز بيش از 30 ادامه پيدا كرد. در نهايت اين آرژانتيني‌ها بودند كه در امتياز 33 بر 31 برنده ست نخست لقب گرفتند. در رالي امتيازات از 25-25 به بعد تيم ايران دو بار مي‌توانست برنده شود اما بي‌دقتي بازيكنان فرصت را به حريف داد.
در ست دوم باز هم ايران و آرژانتين امتياز به امتياز پيش رفتند و در اواخر ست آبي‌پوشان ميدان دو امتياز پيش افتادند. با سرويس‌هاي عالي صابر كاظمي اين عقب افتادگي جبران شد و حتي تيم ايران در آستانه پيروزي هم قرار گرفت اما باز هم اشتباهات فردي و عدم تمركز فرصت برد را از ما گرفت و آرژانتين در كمال تعجب 25 بر 23 به پيروزي دست پيدا كرد. آنچه در اين دو ست به وفور ديده شد عدم استفاده بازيكنان ايران از توپ‌هاي بازگشتي به زمين خودمان بود.
در آغاز ست سوم آرژانتين با فاصله امتيازي بالا از ايران پيش افتاد و آلكنو را مجبور به گرفتن وقت استراحت كرد. در ادامه كم‌كم واليباليست‌هاي ايران اختلاف را از بين بردند و در امتياز 24 بر 23 از حريف پيش افتادند در حالي كه حريف هم سرويس مي‌زد و ابتكار عمل دست ما بود. با اين حال صابر كاظمي موفق نشد امتياز نهايي را به دست آورد تا دوباره داستان ست نخست تكرار شود. با اين تفاوت كه اين‌بار نوبت ايران بود كه در يك رالي طولاني و تماشايي 32 بر 30 به برتري دست پيدا كند. 
برد در ست سوم با آن شرايط اين تصور را به وجود آورد كه تيم ايران به مسابقه بازخواهد گشت و حتي شايد بتواند با كامبك مسابقات ليگ ملت‌ها را به پايان برساند. اما اين اتفاق رخ نداد و آرژانتين با ارايه يك بازي برتر مقابل بازي ضعيف تيم ايران به راحتي با حساب 25 بر 18 به پيروزي دست پيدا كرد و 3 بر يك برنده بازي لقب گرفت. 
به اين ترتيب تيم واليبال ايران در آخرين تورنمنت خود قبل از المپيك با متحمل شدن 10 باخت كه 8 تاي آن پياپي بود و بعد از برد مقابل امريكا در نخستين بازي هفته سوم رقم خورد، به كار خود پايان داد. اين باخت‌ها ابهامات زيادي در مورد وضعيت واليبال ايران در المپيك توكيو به وجود آوردند. بسياري از هواداران واليبال ايران از خودشان مي‌پرسند تيم ملي قرار است با اين شرايط راهي توكيو بشود؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون