• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4960 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۳ تير

آراي ابوالقاسم‌پور و صدري ۵ رقمي نشد!

نهِ بزرگ مردم به ورزشي‌ها در شوراي شهر تهران

بهرام سرگوسرايي

 

دوره دوم شوراي شهر بود كه ورزشكاران و مدال‌آوران احساس كردند مي‌توانند با استفاده از محبوبيت‌شان وارد رقابت‌هاي انتخاباتي بشوند. سال 81 رسول خادم به عنوان يك ورزشكار سرشناس و البته تحصيلكرده علوم سياسي به عضويت شوراي شهر دوم درآمد. سال بعد از آن اميررضا خادم، برادر رسول با ليست آبادگران وارد مجلس شوراي اسلامي دوره هفتم شد. در دوره هشتم هم عليرضا دهقاني گوينده اخبار ورزشي تلويزيون از حوزه انتخابي ايذه راهي مجلس هشتم شد. 
با اين حال در مجموع در سال‌هاي بعد ورزشكاران و افرادي كه به نوعي با ورزش پيوند داشتند، نشان دادند به شوراي شهر اقبال بيشتري دارند تا مجلس. در شوراي سوم تهران تعداد ورزشكاران يا افرادي كه با وجهه ورزشي وارد كارزار انتخابات شدند، به مراتب افزايش يافت. رسول خادم، هادي ساعي قهرمان تكواندو، عباس جديدي و عليرضا دبير قهرمانان كشتي، حسن بيادي و حبيب كاشاني از اعضاي هيات‌مديره باشگاه پرسپوليس در آن مقطع توانستند وارد شوراي شهر شوند. در شوراي چهارم دبير و كاشاني و ساعي باقي ماندند و حسين رضازاده هم به جمع‌شان اضافه شد و باقي يا شركت نكردند يا راي نياوردند. 
در شوراي پنجم تهران كه همزمان با انتخابات رياست‌جمهوري سال 96 برگزار شد، مردم تهران به ليست اميد راي دادند و عملا تمام ورزشكاراني كه مي‌خواستند با استفاده از رانت محبوبيت‌شان به موفقيت برسند شكست خوردند. هرچند حجت نظري منتخب مردم تهران مسير برعكس را طي كرد و بعد از انتخاب شدن وارد هيات‌مديره استقلال شد. 
در انتخابات اخير شوراي شهر تهران كه آراي باطله يكي از موفق‌ترين كانديداهايش بود و در نهايت به برتري ليست شوراي ائتلاف انجاميد، باز هم ورزشي‌ها از جمله ورزشكاران و مديران ورزشي فرصت را مناسب ديدند كه در خلأ حضور مردم و بي‌تاثيري تكرارهاي سران اصلاح‌طلب، دوباره با استفاده از جاذبه‌هاي ورزشي و محبوبيت احتمالي‌شان وارد شورا شوند. 
عباس جديدي مثل هميشه پاي ثابت شركت در انتخابات بود و به همراه او بهنام ابوالقاسم‌پور بازيكن سابق پرسپوليس و تيم ملي، سيد مجيد صدري رييس هيات‌مديره پرسپوليس در قالب ليست شوراي وحدت، حميد سجادي معاون سابق وزارت ورزش و چند نفر ديگر از جمله مهدي محمدنبي دبيركل سابق فدراسيون در اين انتخابات اعلام كانديداتوري كردند. با اين حال مردم نشان دادند ديگر اقبالي به اين دسته از افراد كه صرفا به خاطر ترند شدن نام‌شان در فضاي رسانه‌اي با پس‌زمينه ورزشي فكر مي‌كنند مي‌توانند در شوراي شهر كار كنند نشان ندادند. 
ابوالقاسم‌پور كه در روزهاي مانده به انتخابات از حمايت چندين بازيكن سرشناس فوتبال استفاده كرد و آنها برايش كلي پست و استوري گذاشتند، با كمتر از ده هزار راي بهترين عملكرد را داشت اما با ايستادن در رتبه هشتادم عملا شكست خورد. بهنام بلافاصله بعد از شكست در انتخابات تمام پوسترهاي تبليغاتي را از توي پيجش برداشت. بعد از او مجيد صدري كه فكر مي‌كرد هواداران پرسپوليس برايش سنگ تمام مي‌گذارند با 9377 راي هشتاد و دوم شد. او حتي دو روز مانده به انتخابات حمايت يحيي گل‌محمدي را هم جلب كرد و سرمربي محبوب سرخ‌پوشان در پيامي ويديويي از هواداران خواست به صدري راي بدهند اما اين هم كمكي به موفقيت رييس هيات‌مديره پرسپوليس نكرد. عباس جديدي كه دور پيش با 56 هزار راي به شورا نرسيده بود اين‌بار با شكستي سنگين و كسب تنها 4480 راي صدوهشتم شد. غلامحسين زمان‌آبادي و نبي اعضاي سابق فدراسيون فوتبال با كمتر از 3 هزار راي صدوبيست ونهم و صدوپنجاه و دوم شدند. ورزشكاران ديگري از ساير رشته‌هاي ورزشي با مدال‌هاي بين‌المللي هم در انتخابات حضور پيدا كردند كه نتوانستند تعداد آراي‌شان را سه رقمي كنند. در اين دوره تنها حبيب كاشاني و محمد آخوندي هستند كه با داشتن سابقه ورزشي موفق ظاهر شدند كه البته موفقيت آنها هم تحت‌تاثير حضور در ليست برنده انتخابات بوده است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون