• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4968 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۳ تير

اقتصاد بين‌الملل

كسري تجاري امريكا باز هم افزايش يافت

كسري تجاري امريكا در ماه مه به دنبال افزايش سريع‌تر واردات نسبت به صادرات، براي دومين بار ركورد زد. وزارت بازرگاني امريكا اعلام كرد كسري تجارت كالاها و خدمات در اين كشور در ماه مه 3.1 درصد افزايش داشته و به 71.2 ميليارد دلار رسيده است، در حالي كه در ماه آوريل برابر با 69.1 ميليارد دلار بود. صادرات امريكا 0.6 درصد بالا رفته و به 206 ميليارد دلار رسيده است در حالي كه واردات با 1.3 درصد افزايش 277.3 ميليارد دلار ثبت شده است. با وجود اينكه بهبود اقتصادهاي خارج از امريكا باعث افزايش تقاضا براي محصولات و خدمات اين كشور شده، ولي مصرف‌كنندگان امريكايي طي قرنطينه‌هاي كرونايي محصولات بيشتري خريداري كرده و خريد و واردات امريكا را  تا  ركورد ديگري بالا برده‌اند.  مشكلات لجستيكي به وجود آمده از همه‌گيري كرونا زنجيره‌هاي جهاني عرضه را مختل كرده و باعث تاخير در  بنادر، كمبود كانتينرها و افزايش نرخ كشتيراني شده است.


سهم يوان از ذخاير ارز جهان به ركورد جديدي رسيد

صندوق بين‌المللي پول اعلام كرد سهم ارز چين در بانك‌هاي مركزي جهان به ركورد جديد 2.45 درصد در سه ماهه اول 2021 رسيده است. سهم يوان در ذخاير ارز خارجي تا 287.45 ميليارد دلار افزايش يافته است. سهم يوان از اين ذخاير در سه ماهه پاياني سال گذشته ميلادي 2.2 درصد بود. تحقيقات صندوق بين‌المللي پول نشان مي‌دهد سهم ارز چين از ذخاير ارزي جهان طي 9 فصل پياپي رو به رشد بوده است.


بازار تمام سبز ارزهاي مجازي

قيمت بيت‌كوين در معاملات ديروز بازار جهاني ارزهاي مجازي، 4.82 درصد رشد كرد و به 34 هزار و 628 دلار رسيد. اين قيمت نسبت به هفته پيش هم 11 درصد بالاتر است. با اين حساب ارزش كل بازار بيت‌كوين روز گذشته به 649 ميليارد دلار رسيد و اين در حالي بود كه روز جمعه 625 ميليارد دلار بود. نكته بازار اينجا بود كه در 24 ساعت منتهي به شنبه، فقط 723 هزار بيت‌كوين به ارزش 25 ميليارد دلار در بازار خريد و فروش شده كه حجم كمي به نسبت روزهاي عادي معاملاتي به شمار مي‌رود. تعداد بيت‌كوين‌هاي موجود در بازار جهاني هم ديروز به 18 ميليون و 746 هزار و 762 عدد رسيد. اتريوم هم روز گذشته رشد خوبي را به ثبت رساند و 8.3 درصد بالا رفت و هم‌اكنون 2214 دلار خريد و فروش مي‌شود. اين ارز نسبت به هفته پيش 24 درصد رشد قيمت داشته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون