• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4968 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۳ تير

توان موج پنجم و دلتا را ندارم

وارد شدن به موج پنجم كرونا و شيوع ويروس كروناي جهش‌يافته دلتا به موجي از نگراني در كشور دامن زده است. در توييتر فارسي هم كاربران هشتگ «موج دلتا» را داغ كرده و در اين باره نوشته‌اند. آنچه مي‌خوانيد منتخبي از اين توييت‌هاست.  
«شواهد حاكي از شيوع نوع دلتا در كشور است. موج_پنجم كوويد آغاز شده است. رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي را جدي بگيريم»، «ويروس دلتا سرايت‌پذيري بسيار بالايي دارد، يونسيان، متخصص اپيدميولوژي: موج پنجم كرونا از استان‌هاي جنوبي شروع شده است. ويروس هندي يا دلتا نه تنها سرايت‌پذيري بالاتري دارد، بلكه تا حدودي مقاومت نسبت به واكسن‌هاي موجود نيز دارد»، «چرا دلتا دست از سرمون بر نميداره! ابتدايي: دلتا چگونه به وجود مياد؟ دبيرستان: حل معادلات درجه ۲ به روش دلتا! الان: موج پنجم كرونا دلتا»، «پيام طبرسي، رييس بخش عفوني بيمارستان مسيح دانشوري، از موج پنجم كرونا در كشور به دليل شيوع گونه دلتا خبر داد و گفت وضعيت فيروزكوه و دماوند قرمز است و تهران هم تا دو هفته آينده با موج جديدي از كرونا مواجه خواهد شد»، «امريكا و اروپا مشخصا از موج ناشي از اين سويه دلتا ترسيدن و دارن با سرعت خودشون رو آماده مي‌كنن، در حالي‌كه برنامه واكسيناسيونشون پيشرفت عالي داشته و زيرساخت‌هاشون هم كاملا آماده‌ است»، «رييس دانشگاه علوم پزشكي اراك از شناسايي موارد احتمالي كروناي جهش‌يافته دلتا در استان مركزي خبر داد و گفت در هفته جاري ۶ مورد مشكوك به كروناي دلتا در استان شناسايي شده است. او گفت زنگ خطر موج پنجم كرونا از نوع دلتا در اين استان به دور از انتظار نيست»، «وضعيت كرونا تو سيستان و بلوچستان سياهه، برق همه‌ش قطع مي‌شه، موج دلتا شروع شده و مردم واكسينه نيستن»، «سرانجام موج پنجم كرونا با ويروس-دلتا كشور را درگير كرد. 
تا روز جمعه يازدهم تير ۶۳ شهر در وضعيت قرمز قرار داشتند و از روز شنبه شهرهايي مثل تهران نيز قرمز خواهند شد»، «ايرج حريرچي، معاون كل وزارت بهداشت: نيمي از استان‌هاي كشور شروع موج جديد كرونا را تجربه مي‌كنند. 
در استان‌هاي تهران و مازندران روند صعودي است. در ايران هم ويروس دلتا مشاهده شده است»، «ميگن يا كامل واكسينه شدي، يا قبلا كرونا گرفتي، يا دلتا ميگيري، خدا به خير كنه موج دلتا رو كه داره از جنوب پخش ميشه»،  «آژير خطر پيك پنج كرونا به صدا درآمد. مراقب باشيم، ويروس جهش‌يافته دلتا در كمين است»، «زنگ خطر پيك پنجم كرونا به صدا درآمده است و اگر دستورالعمل‌هاي بهداشتي را رعايت نكنيم، گرفتار موج جديد مي‌شويم»، «ويروس دلتا به دليل بالا بودن ميزان چسبندگي، قدرت بيماري‌زايي و انتقال فرد به فرد بيشتري دارد»، «من حقيقتا توان موج پنجم و دلتا و فلان ندارم»، «در حالي كه نشستم تو دندونپزشكي تا آمپول بي‌حسي اثر كنه استوري پشت استوري خبر از شروع موج پنجم و واريانت دلتا مي‌دن»، «گونه هندي كرونا كه به تصميم سازمان جهاني بهداشت دلتا ناميده ميشه عامل موج جديد ابتلا تو خيلي از كشورهاست و به تازگي دوباره جهشي پيدا كرده كه دلتاپلاس ناميده ميشه»، «اگر نشونه‌هايي از دل‌درد، دل‌پيچه و استفراغ داريد يا سرفه خشك مي‌كنيد لازمه تست كرونا بدين و تحت نظر باشين»، «همه جا وارد فاز ماسك برداشتن شدن ايران وارد موج پنجم كرونا هندي دلتا»، «رييس بخش عفوني بيمارستان مسيح دانشوري: موج پنجم كرونا در كشور شروع شده. در يك تا دو هفته آينده با موج جديدي از بيماري در تهران مواجه خواهيم شد»، «ويروس جديدي كه در حال چرخش است ويروس هندي دلتا است و سرايت‌پذيري آن بسيار شديد بوده و هر شخص بيمار مي‌تواند ۸ تا ۱۲ نفر را درگير كنه»، «دلتا رسيده به ايران و موج پنجم واويلاست
Pleading face خدا به دادمون برسه» و «جولان دلتا ويروس هندي در سيستان و بلوچستان.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون