• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4969 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۴ تير

خبرخوان

قاچاق  علوفه به كشورهاي همسايه

مجتبي عالي، مديرعامل اتحاديه دامداران گفت: دولت بايد هر چه سريع‌تر با توجه به موضوع خشكسالي، واردات يونجه و علوفه را در دستور كار خود قرار دهد. همچنين جلوي قاچاق علوفه را به كشورهاي عراق و افغانستان را بگيرد. زيرا كشورهاي همسايه نيز درگير خشكسالي هستند و اوضاع نهاده‌هاي آنها هم بسيار خراب است و همين امر باعث قاچاق علوفه از كشور شده است. وي با بيان اينكه متاسفانه دولت هم هنوز هيچ راهكار كوتاه‌مدتي براي حل اين مشكل پيدا نكرده است، افزود: پيگيري‌هاي بسياري در اين زمينه شده است و به وزارتخانه‌هاي مربوطه نامه هم زده‌ايم، ولي هنوز به هيچ جوابي نرسيده‌ايم.


فعاليت كدام مشاغل  ممنوع  شد؟

اتاق اصناف ايران در پي افزايش ابتلا و موج پنجم شيوع كرونا و بر اساس آخرين مصوبات ستاد ملي كرونا طي اطلاعيه‌اي اعلام كرد كه تنها گروه شغلي يك در شهرهاي قرمز امكان فعاليت دارند و فعاليت مشاغل گروه‌هاي ۲، ۳ و ۴ در شهرهاي قرمز ممنوع است. در اين اطلاعيه، اتاق اصناف ايران از «خانواده بزرگ اصناف» خواسته با افزايش مسووليت‌پذيري اجتماعي در رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي و افزايش آن به سطح بيش از ۹۰ درصد، موجب قطع زنجيره انتقال اين ويروس در جامعه شوند.


جلوگيري از واگذاري غيرقانوني حدود ۸۹۰ هكتار از اراضي ملي و دولتي

ديوان محاسبات كشور از جلوگيري از واگذاري غيرقانوني حدود ۸۹۰ هكتار اراضي ملي و دولتي و رفع تصرف حدود ۶۳۰ هكتار از اراضي ملي بوشهر خبر داد. روابط عمومي و امور بين‌الملل ديوان محاسبات كشور اعلام كرد؛ بررسي فرآيند واگذاري اراضي دولتي و ملي ادارات كل راه و شهرسازي و منابع طبيعي و آبخيزداري استان نشان مي‌دهد كه با اقدام به موقع ديوان محاسبات بوشهر از واگذاري غيرقانوني حدود 890 هكتار از اراضي ملي جهت ايجاد سايت‌هاي پرورش ميگو و همچنين واگذاري حدود 55 هكتار اراضي ملي بدون رعايت مقررات قانوني به يك تبعه قطري جلوگيري شد. همچنين به دنبال اين پيگيري‌ها و اقدام اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري و مساعدت و همكاري دستگاه قضايي استان بوشهر، حدود 630 هكتار از اراضي ملي واقع در استان بوشهر كه در اوايل دهه 1390 توسط شخصي حقيقي تصرف شده بود، رفع تصرف شد و اراضي موصوف به بيت المال بازگشت. ضمن اينكه با اقدامات ديوان محاسبات استان از واگذاري غيرقانوني 19 هكتار از اراضي ملي به شركت تعاوني بنيان توسعه رادين جلوگيري و در نتيجه روند واگذاري به شكل قانوني اصلاح شد.


توضيح تقي‌زاده‌خامسي  درباره وضعيت تالاب هورالعظيم

قاسم تقي‌زاده خامسي، معاون وزير نيرو با انتشار فيلمي از تالاب هورالعظيم در صفحه اينستاگرام خود نوشت: فضاي مجازي جانشين ناخلف بزرگنمايي كاريكاتور در درشت‌نمايي مسائل شده است و به صورت هجومي يك‌باره صفحات پر مي‌شود از تصاويري كه گاه متعلق به سال‌ها قبل است يا فتوشاپ تا با ظرافت آن را به باور عمومي تبديل كنند! مخازن هورالعظيم در ايران حدود ۱۰۱۹ كيلومتر مربع وسعت دارد كه در حال حاضر ۸۷ درصد آن پر است.دليل مرگ و مير ماهيان در اين تالاب وجود وضعيت ترسالي در دو سال گذشته و افزايش منابع آبي تالاب بوده است كه موجب افزايش جمعيت ماهيان شده است. اين گسترش جمعيت در سمت عراق باعث كمبود اكسيژن محلول در تالاب به ويژه گرماي تابستان و رشد ميكرومغذي‌ها و جلبك‌ها در تالاب شده و كاهش منابع آبي در مقايسه با سال‌هاي‌تر، مرگ و مير ماهيان در هورالعظيم در سمت عراق را افزايش داده است.


درخواست ممنوعيت 5 ساله براي واردات لوازم خانگي
عباس هاشمي، دبيركل انجمن صنايع لوازم‌خانگي ايران از درخواست اين انجمن براي ممنوعيت واردات لوازم‌خانگي دست‌كم براي يك دوره پنج ساله در برنامه هفتم توسعه به منظور حمايت از صنايع داخلي خبر داد. هاشمي با اشاره به برخي اظهارنظرها حتي از سوي بعضي نمايندگان مجلس براي اجازه يافتن واردات لوازم‌خانگي، يادآور شد: اين مساله همواره وجود داشته و موافقان و مخالفاني نيز دارد، اما درخواست ما براي ممنوعيت واردات بر اساس مصالح كشور و حمايت از صنايع به‌ويژه صنايع نوپاي داخلي و همچنين صيانت از سرمايه‌گذاري‌ها و تلاش‌هاي انجام شده در زمان تحريم‌ها است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون