• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4975 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۱ تير

فرمانده نيروي دريايي ارتش از الحاق ناوشكن دماوند به نداجا خبر داد

سيطره جمهوري اسلامي بر آب‌هاي جهاني

فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران از الحاق ناوشكن دماوند و ناو كنارك تا دو ماه ديگر به نيروي دريايي خبر داد. به گزارش تسنيم، دريادار حسين خانزادي با بيان اينكه نيروهاي دريايي به‌طور معنادار در شرق و شمال اقيانوس هند حضور دارند، گفت: ميزباني دوره ششم اجلاس آيونز در سال ۹۷ به ‌عهده ايران گذاشته و در همان اجلاس كشور فرانسه به عنوان ميزبان بعدي مطرح شد. در همان اجلاس به فرانسوي‌ها گفتيم كه «قرار است كجا اجلاس بعدي را برگزار كنيد؟»، گفتند «در پاريس» و ما گفتيم كه «شما به ‌دليل حضور در جزيره ريونيون در اين اجلاس حضور داريد و بايد اجلاس بعدي را در اين جزيره برگزار كنيد.» دريادار خانزادي تصريح كرد: در حاشيه اين اجلاس با فرماندهان نيروهاي دريايي آلمان و هلند و فرانسه ملاقات داشتيم و مواضع قاطع جمهوري اسلامي ايران را در مورد ائتلاف‌هاي منطقه‌اي كه آنها هم عضو آن هستند، مطرح كرديم و آنها هم گفتند كه اين مواضع را به كشورهاي خود منتقل مي‌كنند و به ‌نظر مي‌رسد اروپايي‌ها قصد دارند راه خود را از امريكايي‌ها جدا كنند. او ابراز كرد: در ديدار با فرمانده نيروي دريايي فرانسه نقشه‌اي از خليج‌فارس را پهن كرديم و موقعيت ناوهاي كشورهاي مختلف را نشان داديم. در اين ديدار مطرح كردم كه «چه‌ معني دارد وقتي ناامني در خليج عدن وجود دارد، شما در منطقه خليج‌فارس ائتلاف تشكيل مي‌دهيد؟»، فرمانده نيروي دريايي فرانسه گفت كه «نظر شخصي من هم با شما موافق است.» دريادار خانزادي مطرح كرد: «به‌ نظر مي‌رسد اروپايي‌ها تحت فشار امريكايي‌ها هستند و اين امريكاست كه در اين ميان شيطنت مي‌كند.»
فرمانده نيروي دريايي ارتش تاكيد كرد: امروز در منطقه اقيانوس اطلس اين ما هستيم كه در حال توليد روند هستيم، البته بخشي از اين حضور هم دليلش اين است كه امريكايي‌ها مي‌گفتند: «ايراني‌ها قادر به حضور در اقيانوس اطلس نيستند.» وقتي ناوگروهي از جمهوري اسلامي در محدوده دماغه اميد نيك و اقيانوس اطلس حضور پيدا مي‌كند داراي پيام خاصي است. ما اصلا برنامه‌اي براي حضور در خليج مكزيك نداشتيم. نگراني‌هاي امريكا از اين است كه امروز براي اولين‌بار در تاريخ ايران دروازه‌هاي اقيانوس اطلس به ‌روي ما گشوده است. او ادامه داد: رهبر انقلاب روزي به ما گفتند: «برنامه‌ريزي كنيد تا در كشوري مانند گامبيا كه امريكايي‌ها از آنجا برده‌داري را شروع كردند، برويد.» حضور نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي كه نماينده كشوري است كه حامي مستضعفان است نيز داراي پيام خاصي است. اتفاقا هفته گذشته ناوگروه ما در اين كشور حضور داشت. 
فرمانده نيروي دريايي ارتش خاطرنشان كرد: امريكايي‌ها طي ساليان گذشته در اطراف ما پايگاه ايجاد كردند و امروز وقتي ما در فاصله پنج‌هزار كيلومتري از آنها حضور داريم به وحشت افتاده‌اند، اين وحشت به‌دليل آن است كه حضور ايران هيمنه امريكا را مي‌شكند. او اظهار داشت: امروز اقدامات تروريستي دريايي در درياي سرخ در حال اجراست و در شرايطي كه فروش نفت ايران تحريم است آنها به‌ دنبال ضربه زدن به نفتكش‌هاي ما هستند و ما حدود دو سال است كه از ابتداي درياي سرخ تا كانال سوئز و به ‌عكس نفتكش‌ها را اسكورت مي‌كنيم.
دريادار خانزادي همچنين درباره ساخت هاوركرافت بومي گفت: طرح ساخت اين هاوركرافت را گام به گام دنبال كرده‌ام و وزارت دفاع وعده داده كه اين هاوركرافت را كه مجهز به موشك است در آذرماه به نيروي دريايي تحويل دهد. در ايام سالگرد دفاع مقدس پيش‌بيني الحاق ناوشكن دماوند و ناو كنارك به نيروي دريايي را كرده‌ايم. در آينده‌اي نه چندان دور اولين شناور اطلاعاتي نداجا كه يك شناور اقيانوس‌پيماست به نيروي دريايي ارتش ملحق مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون