• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4975 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۱ تير

خبر

آمار بستري‌هاي كرونا در تهران از مرز ۶۰۰۰ بيمار گذشت

فرمانده ستاد عمليات مديريت بيماري كرونا در كلانشهر تهران، با بيان اينكه تعداد بستري در استان تهران از مرز ۶۰۰۰ بيمار گذشت، گفت: در حال حاضر حدود ۸۹ درصد جمعيت بالاي ۷۰ ساله‌‌ در استان تهران واكسينه شده‌اند و از امروز هم واكسيناسيون نوبت دوم ارايه‌دهندگان خدمات سلامت آغاز مي‌شود. عليرضا زالي، درباره آخرين وضعيت كرونا در تهران گفت: متاسفانه ما روز شنبه از مرز ۶۰۰۰ بيمار بستري گذشتيم. در حال حاضر تعداد بيماران بستري در تهران ۶۲۴۶ بيمار است كه قريب به ۲۱۴۳ بيمار اكنون در بخش مراقبت‌هاي ويژه بستري هستند و حدود ۱۱۰۰ بيمار جديد در ۲۴ ساعت گذشته در استان تهران بستري كرده‌ايم. تعداد ترخيصي‌هاي‌مان هم ۹۰۰ بيمار در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.حدود ۱۳ هزار و ۸۰۰ بيمار سرپايي هم در بخش بهداشت و هم در بخش درمان به ما مراجعه كرده‌اند كه اگر در تهران به اندازه كافي به ما واكسن دهند، در سرعت واكسيناسيون هيچ مشكلي نداريم. در حال حاضر حدود ۸۹ درصد جمعيت بالاي ۷۰ ساله در استان تهران واكسينه شده‌اند. گروه‌هاي هدف‌مان مانند بيماران خاص‌مان هم واكسيناسيون‌شان انجام شده است. از امروز هم برنامه جديدي براي گروه ارايه‌دهندگان خدمات‌مان شامل پزشكان و پرستاران داريم كه نوبت دوم واكسيناسيون آنها آغاز مي‌شود. البته در تهران برنامه‌هاي‌مان بسيار متراكم است، زيرا ۴۳ درصد از كل تيم پزشكي كشور در تهران مستقرند و تيم‌هاي واكسيناسيون‌مان براي انجام حجم قابل توجهي از واكسيناسيون نوبت دوم گروه‌هاي هدف‌مان كه بايد واكسيناسيون‌ دور دوم‌شان را انجام دهند، از امروز كار را شروع مي‌كنند.


لزوم ايجاد اردوگاه‌ براي قرنطينه آوارگان افغانستان در مرز ايران

وزير بهداشت با اشاره به آوارگاني كه از كشور افغانستان وارد كشور مي‌شوند، گفت: ما مجبوريم كه اردوگاه‌هايي را داشته باشيم و بيمار و بيماري را در اين اردوگاه‌ها زمين‌گير كنيم. 
سعيد نمكي گفت: در مراكز 16 ساعته كرونا طبق روال كار را ادامه خواهيم داد. مراكز درمان‌بستر موقت كه بيماران مراجعه و داروي ضدويروس خود را دريافت مي‌كنند تا فشار ما بر تخت‌هاي بيمارستاني كاهش يابد، اقدام خوبي بود. اين تجربه در پيك چهارم به ما نشان داد كه يكي از موفق‌ترين تجربه‌هاي مديريت كوويد19 در طول روزهايي است كه ما گرفتار بوديم. پيك چهارم با لطف خدا و با همت همه عزيزان در كنار هم به‌رغم موارد بيشتر نسبت به پيك سوم، مرگ و ميرهايي حدود نصف پيك سوم را بر ما تحميل كرد. گرچه حتي يك مرگ هم براي ما غم‌انگيز و سوزناك خواهد بود. نكته‌اي كه در اين مرحله بايد به ‌شدت مورد توجه قرار دهيم، اين است كه تعدادي از آوارگان و سرگرداناني كه از كشور افغانستان وارد كشور مي‌شوند، برگرداندن آنها كار راحتي نيست. ما مجبوريم كه اردوگاه‌هايي را داشته باشيم و بيمار و بيماري را در اين اردوگاه‌ها زمين‌گير كنيم. بايد سعي كنيم كه افراد آواره و سرگرداني كه در اين ناملايمات و ناهنجاري‌هاي سياسي و نظامي افغانستان به مرزهاي ما پناه مي‌آورند، آن طرف مرز يا اين طرف مرز براي آنها اردوگاه‌هايي را تدارك ببينيم. از سازمان‌هاي جهاني هم خيلي انتظار كمك نداريم. كمااينكه تا امروز كمك درخشاني نديده‌ايم. به هر حال اين موردي است كه بايد بتوانيم مهربانانه اداره كنيم.ما بيش از 250 هزار اتباع كشور افغانستان را در طول كوويد با سخت‌ترين شكل بيماري، به صورت رايگان مداوا كرديم و هيچ سازمان بين‌المللي ديناري از اين رابطه به ما كمك نكرد. در حال حاضر هم انتظار نداريم كه خيلي كمك بگيريم، بلكه امروز عزيزان و كل نيروهاي مسلح بايد كمك كنند تا بتوانيم در زمينه مديريت مرزها و عدم ورود افراد غيرمجاز به ‌شدت مراقبت كنيم. مرزهاي غرب و شمال غرب به ‌شدت قابل كنترل هستند، اما در مرزهاي جنوب شرق و شرق به دليل گستردگي و به اين دليل كه آن طرف ما مرزبان نداريم، نه ما بلكه كشور همسايه هم بسيار آشفته است و مرزهايش به صورت ضربدري و شطرنجي در اختيار خودش نيست و به همين دليل تمام بار بر دوش ماست كه اين هم مساعدتي است كه عزيزان نيروهاي مسلح و نيروي زميني سپاه و بسيج و عزيزان ارتش، ناجا و مرزباني بايد به ما كمك كنند.اگر اين دروازه‌باني را خوب انجام ندهيم، بيماراني وارد كشور خواهند شد كه نه‌تنها آلوده به كرونا، بلكه آلوده به التور و بيماري‌هاي روده‌اي هم هستند كه در ايام گرمسير تابستان مي‌تواند شعله‌ور شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون