• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4975 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۱ تير

اظهارات گل‌محمدي عليه استقلال با بيانيه آبي‌ها همراه شد

دوباره دربي، دوباره جو مسموم

سامان سعادت

در فاصله چند روز تا دربي سرخابي‌ها در يك‌چهارم نهايي جام حذفي، تنش‌ها ميان دو تيم بار ديگر اوج گرفته است. روز شنبه يحيي گل‌محمدي در كنفرانس خبري بعد از بازي تيمش مقابل آلومينيوم كه با برتري دو بر صفر شاگردانش همراه شد، درباره هوچي‌گري در ليگ برتر كه در نشست خبري پيش از بازي با آلومينيوم هم راجع به آن صحبت كرده بود، گفت: «هوچي‌گري فقط اعتراض نيست. هوچي‌گري يعني مديرعاملي كه روزي دو بار مصاحبه كند و بخواهد جايگاه از دست رفته خودش را با هوچي‌گري برگرداند. شرايطي كه امسال در اختيارشان بود، شرايط خوبي بود و اسپانسر ۹۸ ميليارد پول به آنها داده و ۵۰، ۶۰ ميليارد هم از افراد هيات‌مديره گرفتند. شايد بيشترين هزينه را اين تيم كرده ولي هميشه روي ما فشار است و براي ما سقف قرارداد مي‌گذارند. چرا وقتي اسم انتشار قرارداد مي‌شود، همه‌شان پا پس مي‌كشند؟ به خاطر اين است كه قراردادهاي‌شان سه برابر قرارداد ماست ولي هيچ‌وقت آن را رسانه‌اي نمي‌كنند. اين هوچي‌گري است كه به خاطر فشار هوادارشان عليه تيم ما صحبت مي‌كنند. آنها به جاي اينكه تمركزشان روي تيم خودشان باشد، تمركزشان روي تيم ماست.»

اظهارات سرمربي سرخ‌پوشان كه مشخصا در مورد تيم استقلال بود بلافاصله بازتاب گسترده‌اي در شبكه‌هاي اجتماعي پيدا كرد و پيشكسوتان استقلال و هواداران اين تيم را به واكنش واداشت. صبح ديروز هم باشگاه استقلال طي بيانيه‌اي رسمي جواب سرمربي پرسپوليس را داد و اعلام كرد از او به كميته اخلاق فدراسيون فوتبال شكايت كرده است. باشگاه استقلال در بيانيه‌اش اظهارات گل‌محمدي را خلاف واقع، گستاخانه و بي‌پايه و اساس خواند و نوشت: «قطعا اين مربي بايد در اين محاكم پاسخگو باشد.» باشگاه استقلال در ادامه افزود: «با اين حال ذكر چند نكته در جواب سرمربي پرسپوليس خالي از لطف نيست. ۱- اعداد و ارقامي كه آقاي گل‌محمدي درباره تيم استقلال اعلام مي‌كند، متصل به كدام مرجع و منبع است؟ اگر ايشان تنها روي برخي شنيده‌ها و شايعات حكم مي‌كند، آيا به باشگاه استقلال هم اين اجازه را مي‌دهند كه درباره مطالب مطرح شده در ماه‌هاي گذشته پيرامون ارتباط ايشان با افرادي مثل آقاي «م» و آقاي «گ» قضاوت كند؟ ۲- انتشار قراردادها مقوله‌اي مربوط به بازيكنان است و با توجه به سوابق قبلي باشگاه پرسپوليس، باشگاه استقلال از آقاي گل‌محمدي درخواست مي‌كند ابتدا ايشان قرارداد شخص خودش و دستيارانش را منتشر كند. در ادامه نيز براي بي‌حرف و حديث ماندن مسائل، قراردادها از سوي مراجع ذي‌ربط منتشر شود. ۳- اين هم از طنز ماجراست كه سرمربي پرسپوليس و دستيارش به اندازه يك كتاب عليه استقلال صحبت مي‌كنند و در نهايت هم مي‌گويند برخلاف حريف تمركز ما روي كار خودمان است! ۴- ترجيح باشگاه استقلال بر عدم وارد شدن در اين مباحث بوده اما بديهي است كه اين باشگاه در مقابل ايراد تهمت‌ها و استفاده از واژه‌هاي غيراخلاقي همچون «هوچي‌گري» ساكت نبوده و قاطعانه از منافع اركان باشگاه حمايت مي‌كند.»
جنگ رسانه‌اي سرخابي‌ها در سطوح بالا چيزي نيست كه طرفداران فوتبال را شگفت‌زده كند و مي‌توان گفت تقريبا قبل از هر بازي دو تيم چنين جوي به راه مي‌افتد. حتي حالا كه قرار شده عليرضا فغاني بهترين داور آسيا و يكي از داوران برتر دنيا از استراليا بيايد و دربي را قضاوت كند هم براي برخي‌ها كافي نيست و احتمالا تا خودشان قضاوت بازي را به عهده نگيرند، آرام نخواهند شد. معمولا هم هدف از به راه انداختن چنين جوي در آستانه دربي تاثيرگذاري در روحيه رقيب و بهره‌برداري‌هاي بعد از مسابقه است. فرار از شكست‌هاي احتمالي و توجيه ناكامي‌ها بخشي از اين بهره‌برداري است. 
دربي سرخابي‌ها در مرحله يك‌چهارم نهايي جام حذفي قرار است پنجشنبه همين هفته و از ساعت 19:45 در ورزشگاه آزادي برگزار شود. به نظر مي‌رسد طي دو روز آينده تا شروع بازي حجم جوسازي‌ها افزايش بيشتري پيدا خواهد كرد و اتهامات ديگري هم به اردوي رقيب وارد مي‌شود. اتهاماتي كه به اندازه اهميت كل‌كل‌هاي دو تيم در فضاي رسانه‌اي بدون پشتوانه است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون