• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4976 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۲ تير

فريدون شهبازيان به زودي از بيمارستان مرخص مي‌شود

فريدون شهبازيان آهنگساز و رهبر اركستر كه مدتي است در بيمارستان بستري است، با بهبود شرايط جسمي‌اش، به زودي از بيمارستان مرخص خواهد شد. به گزارش ايسنا، اين هنرمند كه از ابتداي هفته به علت فشار خون بالا در بخش سي‌سي‌يوي بيمارستان بستري شده بود، با بهبود شرايط جسمي‌اش، در ادامه به بخش منتقل شد و بر اساس آنچه در حساب اينستاگرام اين هنرمند كه توسط دختر او شيوا شهبازيان اداره مي‌شود، اعلام شده، به زودي از بيمارستان مرخص خواهد شد. فريدون شهبازيان پيش‌تر در فروردين ماه در حين ضبط موسيقي يك سريال، از دو ناحيه دست راست و لگن دچار شكستگي استخوان شد و ۲۱ فروردين زير تيغ جراحي رفت. او كه پس از انصراف از رهبري اركستر ملي ايران در اسفند ۹۸، بيشتر زمانش را به آهنگسازي گذرانده بود، در اوايل امسال به صورت فشرده مشغول ساخت موسيقي تيتراژ سريال ماه رمضاني «ياور» براي پخش از شبكه سه سيما بود. فريدون شهبازيان از اواسط دهه ۵۰ ساخت موسيقي فيلم را آغاز كرد. پس از انقلاب اسلامي شهبازيان بيشتر تمركز خود را بر ساخت موسيقي متن فيلم‌ها و سريال‌هاي تلويزيوني معطوف كرد كه البته سهم فيلم‌ها به مراتب بيش از سريال‌هاست. ساخت موسيقي سريال‌هايي همچون كلاه پهلوي، بخش چهار جراحي، باغ گيلاس، آواي فاخته، باران عشق، بازگشت به خانه و معصوميت از دست رفته در كارنامه هنري اين آهنگساز ديده مي‌شود.

حمله شان‌ پن به سياست‌هاي كرونايي ترامپ
شان پن كه براي كارگرداني و بازي در فيلم جديدش «روز پرچم» در جشنواره كن حضور دارد، پس از نمايش فيلمش در جشنواره در كنفرانس مطبوعاتي آن از سياست‌هاي نادرست ترامپ براي مهار كرونا انتقاد كرد. به گزارش مهر و به نقل از ورايتي، شان پن سياست‌هاي مهار كروناي ترامپ را مانند ماشيني خواند كه با آن به جوامع محروم شليك مي‌شد. در نشست مطبوعاتي فيلم «روز پرچم» شان پن از ادبياتي جدي و تند درباره سياست‌هاي ترامپ در بحران سلامت جهاني سخن گفت. اين بازيگر كه همواره به عنوان فعال اجتماعي هم ظاهر شده و در نشست مطبوعاتي روز يكشنبه زماني كه صحبت نمي‌كرد دوباره ماسكش را به صورت مي‌زد، گفت سال گذشته را وقف انجام تست كرونا و توزيع واكسن در جوامع محروم‌تر امريكا كرده است. وي با اشاره به دولت ترامپ گفت: ما نه فقط به عنوان يك كشور، بلكه به عنوان يك دنيا؛ نااميد بوديم و به ما بي‌توجهي شد و اطلاعات غلط به ما دادند. در دولتي كه با مديريتي از هر نظر وقيح رفتار مي‌كرد به ما و حقيقت توهين شد. پن افزود كه وقتي خودش و اعضاي گروهش شب‌ها از مراكز تست كوويد و واكسيناسيون به خانه بازمي‌گشتند، احساس مي‌كردند كه يك نفر از كاخ سفيد به عنوان پناهگاهي براي به رگبار بستن جوامع آسيب‌پذير استفاده مي‌كند. پن كه در كنار دخترش ديلن پن كه بازيگر اين فيلم بوده نشسته بود، گفت كه ولي دلايلي هم براي اميدوار بودن وجود داشت و تا وقتي ترامپ بركنار نشد هيچ اقدام مناسبي در اين زمينه صورت نگرفت. شان پن همواره منتقد خستگي‌ناپذير ترامپ و گفته بود رييس‌جمهوري مردي است كه در ابعاد وسيع مسوول از بين رفتن مردم است. وي با شروع شيوع كرونا دست به راه‌اندازي موسسه‌اي غيرانتفاعي زد كه ابتدا كارش را با انجام تست كرونا شروع كرد و بعد واكسيناسيون را هم به آن افزود. «روز پرچم» براي اولين‌بار  شنبه شب در جشنواره كن به نمايش درآمد. دو فرزند دختر و پسر شان پن در اين فيلم در برابر دوربين  نقش‌آفريني  كرده‌اند.

صدور مجوز براي ۱۷۹ تك آهنگ 
دفتر موسيقي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در تازه‌ترين گزارش آماري خود از صدور مجوز براي ۱۷۹ تك آهنگ و ۱۴ آلبوم در ژانرهاي مختلف خبر داد. به گزارش «اعتماد» و به نقل از روابط عمومي دفتر موسيقي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، دفتر موسيقي در ۲ هفته نخست تيرماه مجوز ۱۷۹ تك آهنگ و ۱۴ آلبوم را صادر كرده است. در اين هفته آلبوم دونوازي بي‌كلام «شب‌هاي تنهايي ۲» به آهنگسازي و نوازندگي ارسلان كاوه و مسعود حبيبي، آلبوم «الف» به خوانندگي و آهنگسازي حميد صادقيان، آلبوم «پرسش» به آهنگسازي محمدرضا تفضلي و بخش ديگر مجموعه آلبوم‌هاي «جاودانه‌هاي موسيقي مازندران» به خوانندگي اسماعيل عبدي كه شامل ملودي‌هاي تاثيرگذار موسيقي نواحي و فولك دهه‌هاي ۵۰ و ۶۰ مازندران است، از جمله آثاري هستند كه در اين ۲ هفته مجوز انتشار گرفتند. براي اين آثار صرفا مجوز انتشار صادر شده و زمان انتشار آن در اختيار مالك اثر است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون