• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4979 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۲۶ تير

اعلام برندگان هفته منتقدان و سينه‌فونداسيون كن

«مه گرفتگي» فيلم جديد رخشان بني‌اعتماد

گروه هنر و ادبيات 

 

رخشان بني‌اعتماد فيلم جديد مي‌سازد

خالق «زير پوست شهر »، «نرگس»، «گيلانه»و «خون بازي» به زودي فيلم جديدي مي‌سازد. اين فيلم كه عنوانش «مه گرفتگي» است، به تهيه‌كنندگي جهانگير كوثري و رخشان بني‌اعتماد و كارگرداني رخشان بني‌اعتماد متقاضي پروانه ساخت شده است . فيلمنامه‌نويس «مه ‌گرفتگي» را اسماعيل منصف نويسنده و كارگردان سينما برعهده دارد كه در كارنامه‌اش ساخت فيلم «زغال» ديده مي‌شود و در ساخت فيلم كوتاه هم تجربيات خوبي دارد. در مورد اين فيلم اطلاعات ديگري تاكنون منتشر نشده و جزييات و عوامل آن پس از گرفتن پروانه ساخت توسط روابط عمومي اعلام مي‌شود. 

آخرين وضعيت پانته‌آ بهرام بعد از ابتلا به كرونا
پانته‌آ بهرام كه به دليل ابتلا به كرونا در بيمارستان بستري شده بود، با بهتر شدن حالش مرخص شد و حالا مراحل درمان را در خانه سپري مي‌كند.ركسانا بهرام، خواهر اين بازيگر درباره آخرين وضعيت سلامتي او به ايسنا گفت: خوشبختانه حال پانته‌آ بهتر شده و از بيمارستان مرخص شده است.او ادامه داد: ۳۰درصد ريه خواهرم درگير كرونا شده بود و به تشخيص پزشكان چند روز در بيمارستان بستري شد تا از گسترش بيماري پيشگيري شود، چراكه نوع دلتاي كرونا بسيار خطرناك است و جاي ريسك ندارد ولي خوشبختانه پانته‌آ زود به بيمارستان مراجعه كرده بود. ر‌كسانا بهرام اضافه كرد: در حال حاضر خواهرم در منزل به‌سر مي‌برد و ادامه مراحل درمان و قرنطينه را در خانه مي‌گذراند. در چند وقت اخير اخبار متفاوتي درباره واكسينه كردن گروه‌هاي هنري منتشر شده است ولي ظاهرا تنها پروژه‌هاي تلويزيوني هستند كه عوامل خود را واكسينه مي‌كنند اما هنوز تصميمي جدي درباره واكسيناسيون عوامل پروژه‌هاي سينمايي، تئاتري و شبكه نمايش خانگي گرفته نشده است.

بخشي از برندگان كن معرفي شدند
شصتمين دوره هفته منتقدان كن و همچنين بخش سينه‌فونداسيون جشنواره كن ۲۰۲۱، برندگان خود را معرفي كردند. «پرها» ساخته «عمر ال‌ظهيري» از مصر جايزه بزرگ بهترين فيلم شصتمين دوره هفته منتقدان جشنواره فيلم كن را به خود اختصاص داد و جايزه بازيگر نوظهور اين بخش نيز به «ساندرا مليسا تورس» براي نقش‌آفريني در فيلم «حمايت» به كارگرداني «سيمون مسا سوتو» محصول كلمبيا تعلق گرفت.در بخش سينه‌فونداسيون جشنواره كن كه ويژه برترين فيلم‌هاي دانشجويي از سراسر جهان است و امسال بيست‌وچهارمين دوره برگزاري خود را تجربه كرد، جايزه نخست ۱۵ هزار يورويي به «فرزند سمندر» به كارگرداني «تئو دگان» از مدرسه فيلمسازي «INSAS» در بلژيك رسيد و «جيرجيرك» ساخته «يون دائه وون» دانشگاه ملي هنر كره‌جنوبي هم جايزه دوم ۱۲ هزار و ۵۰۰ يورويي اين بخش را به خود اختصاص داد.جايزه سوم بخش سينه‌فونداسيون امسال جشنواره كن هم به صورت مشترك به دو فيلم «داستان‌هاي عاشقانه در حركت» ساخته «كارينا گابريلا-داسوونو» از دانشگاه ملي سينما و تئاتر بخارست در كشور روماني و «سنگتراش» به كارگرداني «رودريگو ربيبرو» از آكادمي بين‌المللي سينما در كشور برزيل اعطا شد. برگزيدگان جايزه سوم هر كدام ۷ هزار و ۵۰۰ يورو پاداش نقدي دريافت مي‌كنند. هفتادوچهارمين دوره جشنواره كن از ۶ تا ۱۷ جولاي (۱۵ تا ۲۶ تير) برگزار مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون