• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4979 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۲۶ تير

خبر

برق بيش از 130 دستگاه اجرايي پرمصرف در تهران قطع شد

غلامرضا عباس‌پاشا، معاون توسعه مديريت و منابع استانداري تهران با تاكيد بر اينكه تعطيلي ارايه خدمات به شهروندان به بهانه قطع برق خط قرمز استانداري تهران محسوب مي‌شود از قطع برق بيش از 130 دستگاه اجرايي پرمصرف در تهران خبر داد. وي در تشريح روند نظارت، پايش و رصد دستگاه‌هاي دولتي در حوزه مصرف انرژي گفت: بر اساس مصوبه هيات وزيران و شوراي اداري استان تهران و باتوجه به شرايط بحراني موجود در بحث مصرف برق؛ استاندار تهران دستور ويژه‌اي براي كنترل و نظارت بيشتر بر دستگاه‌ها و ادارات دولتي تهران صادر كردند.


واكنش سازمان مالياتي به حواشي ليست خانه‌هاي خالي

هادي خاني معاون فناوري سازمان امور مالياتي گفت: در نسخه اوليه‌ داده‌هاي اطلاعاتي كه وزرات راه ارايه كرد، نواقصي در برخي ارقام اطلاعاتي وجود داشت كه در جلسات كارشناسي اين موارد مطرح و تصميم‌گيري‌هاي لازم انجام شد. در حال حاضر دغدغه اصلي اين است كه اطلاعات بر اساس پروتكل‌هاي رسمي به دست سازمان امور مالياتي برسد تا از انكارناپذيري آن مطمئن شويم. وي با تاكيد بر اينكه هدف سازمان امور مالياتي در خصوص ماليات بر خانه‌هاي خالي درآمدزايي نيست، گفت: جنس اين قوانين تنظيم‌گري بازارهاي اقتصادي كشور است، به خصوص در اين مساله كه مبارزه با سوداگري‌هاي اختلال‌زا در بازار مسكن و عادي شدن فعاليت‌هاي اقتصادي در اين حوزه است. معاون فناوري سازمان امور مالياتي با بيان اينكه داده‌هاي مربوط به خانه‌هاي خالي بايد از طريق پروتكل رسمي به دست ما برسد، گفت: رويكرد حاكميت و به تبع آن سازمان امور مالياتي در بحث ماليات بر خانه‌هاي خالي تنظيم‌گري اقتصاد كشور است. در حال حاضر نه سازمان امور مالياتي و نه وزارت راه و شهرسازي نمي‌توانند بگويند كه داده‌ها كامل است. به مرور زمان و با تبادل اطلاعات بين ما، وزارت راه و شهرسازي و ساير دستگاه‌هاي مرتبط و ذي‌ربط اين اطلاعات كامل‌تر خواهد شد.


همتي : بركناري‌ام  بدون طي فرآيند قانوني بود

عبدالناصر همتي رييس كل سابق بانك مركزي در پاسخ به اظهارات اسحاق جهانگيري معاون اول رييس‌جمهور اعلام كرد: متاسفانه بركناري‌ام از رياست بانك مركزي بدون طي فرآيند قانوني آن در دولت، صورت گرفت. وي در يادداشتي خطاب به اسحاق جهانگيري نوشت: معاون اول رييس‌جمهور در سخناني در بانك مركزي علت كنار گذاشتن اينجانب از رياست بانك مركزي را به خاطر آنچه كه « اشتغال بنده به كار ديگر» بود، اعلام كردند و نيز گفتند:«امروز حجم ذخاير ارزي اسكناس و طلاي بانك مركزي در تاريخ بي‌سابقه است». هر چندبناي پاسخگويي را نداشتم، ولي براي ثبت درحافظه تاريخي مردم و اصلاح امور در آينده، مجبور به توضيحاتي در خصوص اين بخش از اظهارات جناب آقاي جهانگيري هستم: ‏اينجانب در ايام انتخابات به كار ديگري مشغول نشدم، بلكه همانند رييس محترم قوه قضاييه در رقابت انتخاباتي شركت كردم و براي مدتي كمتر از يك ماه و براساس ماده 19 قانون پولي و بانكي كشور تمام اختيارات رييس كل را طي حكمي به قائم‌مقام تفويض كردم ‏البته بجا بود ايشان، در اين روزهاي آخر، توضيح مي‌دادند كه افتخار به داشتن بي‌سابقه‌ترين ذخاير ارزي اسكناس در حال حاضر به خاطرمقاومت چه كسي و درمقابله با دستورات چه كساني تحقق يافت؟


دستور سازمان برنامه براي تسويه كامل معوقات يك دستگاه

با دستور نوبخت به سازمان هدفمندي يارانه‌ها، مقرر شد ساير خدمات بهزيستي هم مثل حقوق مستمري باشد و همه معوقات كاملا تسويه شود. رضا عوض‌پور، رييس امور سلامت و رفاه اجتماعي سازمان برنامه و بودجه كشور گفت: ما از رنج و محروميت و معلوليت و معلولان اطلاع داريم اما ما نيز محدوديت‌هايي در بودجه داريم با اين وجود رشد هزينه بودجه امسال به نسبت سال گذشته نزديك به 50 درصد افزايش داشته است ولي ما اعتبارات معلولان را نزديك به 200 درصد رشد داديم و اين نوع نگاه سازمان برنامه و بودجه را نسبت به حقوق معلولان نشان مي‌دهد اگرچه تا نقطه مطلوب فاصله داريم. گفتني است، مستمري مددجويان نزديك به 27 درصد به شاخص برنامه ششم توسعه كه 20 درصد بود افزايش داشته است.


رشد ۳۴ درصدي صادرات لوازم‌خانگي

«عباس هاشمي» دبيركل انجمن صنايع لوازم‌خانگي ايران از صادرات ۵۴ ميليون دلاري انواع لوازم‌خانگي از ابتداي امسال تا پايان ارديبهشت‌ماه و رشد ۳۴ درصدي آن در مقايسه با مدت مشابه پارسال خبر داد. وي افزود: عراق، افغانستان، حوزه CIS، شمال آفريقا و حوزه خليج‌فارس، عمده كشورها و مقاصد صادراتي لوازم‌خانگي ايراني در اين مدت را تشكيل دادند. وي خاطرنشان‌كرد: برخي محصولات ايراني نظير آبگرمكن ديواري به اتحاديه اروپا به‌ ويژه ايتاليا نيز صادر شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون