• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4983 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۲ مرداد

پيدا و پنهان

چه معاملات ارزي از پرداخت ماليات بر عايدي سرمايه معاف هستند؟

براساس طرح ماليات بر عايدي سرمايه، عايدي ناشي از خريد و فروش ارز براي هر فرد به اندازه معافيت ماده 84 قانون ماليات‌هاي مستقيم (48 ميليون تومان عايدي در سال 1400)، از پرداخت اين پايه مالياتي معاف هستند. براساس اين طرح، خريد و فروش ارز كمتر از يك سال، مشمول 30 درصد و بيشتر از 3 سال مشمول 10 درصد ماليات بر عايدي سرمايه خواهند بود. براساس طرح مذكور، معافيت‌ها در زمينه ارز عبارتند از: الف- ارزهاي خريداري شده قبل از اجراي قانون به ميزان معادل دو هزار يورو تا 6 ماه پس از اجراي قانون براي هر فرد. ب- عايدي براي هر فرد به اندازه معافيت ماده 84 قانون ماليات‌هاي مستقيم (48 ميليون تومان عايدي در سال 1400) ج- عايدي صرافي‌هاي مجاز و ارز ارايه شده به بازار كه ناشي از صادرات باشد.


كشور در ماه‌هاي آينده  با كمبود شديد دام مواجه مي‌شود

مجتبي عالي، مديرعامل اتحاديه سراسري دامداران كشور با اشاره به كشتار گسترده بره‌ها و دام‌هاي مولد در كشور، گفت: خشكسالي منجر به فقر شديد مراتع و كمبود علوفه شده و اين مساله در كنار گراني نهاده‌هاي دامي، تأمين خوراك براي دام‌ها را بسيار دشوار كرده است. وي قيمت تمام شده توليد هر كيلوگرم گوشت گوسفند زنده براي دامداران را ٨٠ هزار تومان عنوان كرد و افزود: در حال حاضر حداكثر قيمتي كه گوسفند را از دامداران مي‌خرند، كيلويي ۵٠ هزار تومان است. مديرعامل اتحاديه سراسري دامداران با اشاره به كشتار گسترده بره‌ها، گفت: بين سه تا شش ماه آينده با كمبود شديد در حوزه عرضه دام و گوشت مواجه مي‌شويم.


حل مشكل آب خوزستان  با كليد زدن يك بحران جديد؟!

شنيده‌ها حاكي از آن است كه مسوولان براي حل مقطعي مشكل آب خوزستان اقدام به آزادسازي بيش از برنامه آب سدها به ويژه آب سد كرخه كرده‌اند كه مي‌تواند بحران تازه‌اي در ماه‌هاي آينده رقم بزند. به گفته محمد عنايتي، كارشناس مسائل حوزه نيرو با توجه به اينكه تا پايان شهريورماه سال جاري نسبت به متوسط پنجاه سال اخير، ۴۰ درصد كمبود بارش خواهيم داشت، در صورت صحت پيش‌بيني‌هاي هواشناسي شاهد فرابحران در پاييز امسال خواهيم بود.  او ادامه داد: اين كار اصرار بر اشتباهاتي است كه وضعيت را به اينجا رسانده و اميدواريم اين كار با اتخاذ تصميم‌هاي كارشناسي گرفته شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون