• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4985 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۴ مرداد

خبر

ماكرون  از تل‌آويو  توضيح خواست

پس از انتشار گزارش‌ها درمورد جاسوسي از تلفن همراه رييس‌جمهوري فرانسه توسط نرم‌افزار پگاسوس، وي با نخست‌وزير رژيم صهيونيستي تماس گرفته و در اين خصوص از وي توضيح خواست. به گزارش ايسناو به نقل از سايت الميادين، امانوئل ماكرون، رييس‌جمهوري فرانسه در اين گفت‌وگوي تلفني با نفتالي بنت، نخست وزير رژيم صهيونيستي از وي خواست درمورد استفاده از اين نرم‌افزار براي جاسوسي از وي و ديگر شخصيت‌هاي فرانسوي توضيح دهد. طبق گزارش شبكه ۱۲ رژيم صهيونيستي، ماكرون در اين تماس تلفني با بنت خشم خود را ابراز داشته و خواستار تاكيد اسراييل بر جدي گرفتن موضوع شده است. اين شبكه افزود: بنت نيز به ماكرون قول داد در اين موضوع در عالي‌ترين سطح تحقيق كند و نتايج مورد نظر را به زودي به اطلاع او برساند. طبق گزارش اين شبكه، بنت به ماكرون تاكيد كرد، اين رويداد قبل از تصدي‌گري او در پست نخست‌وزيري اتفاق افتاده و دولت كنوني به رهبري او از طريق آنچه رسانه‌اي مي‌شود، از مساله مطلع شده است. اين شبكه ادامه داد: مسوولان امنيتي در دولت امريكا نگراني خود را نسبت به اين مساله به مقامات امنيتي اسراييلي ابراز داشته‌اند در حالي كه دفتر بنت از اظهارنظر درباره اين موضوع خودداري كرد. به نوشته يديعوت آحارونوت، فرانسه خواهان اطلاع از اين موضوع است كه آيا اسراييل عملا عليه شركت«ان اس او » مختص دانش‌هاي برنامه‌هاي جاسوسي تحقيقي را آغاز كرده و اينكه آيا قصد دارد تدابيري عليه اين شركت در صورتي‌كه ثابت شود از مجوز صادرات عدول كرده، لحاظ كند يا نه؟ پيش از اين سخنگوي دولت فرانسه اعلام كرده بود، ماكرون در پي احتمال جاسوسي از تلفن همراه خود از شوراي دفاع خواست جلسه فوق‌العاده تشكيل دهد. مقامات فرانسه روز پنجشنبه خواستار انجام اصلاحات در اقدامات امنيتي به ويژه درخصوص تامين امنيت ماكرون شدند. خبرگزاري رويترز به نقل از منبعي در نهاد رياست‌جمهوري فرانسه اعلام كرد، ماكرون تلفن همراه و شماره تلفن خود را در پي افشاي پرونده مربوط به نرم‌افزار جاسوسي پگاسوس تغيير داده است.


پوتين: نيروي دريايي روسيه قادر است به هر دشمني حمله كند

 «ولاديمير پوتين‌»، رييس‌جمهوري روسيه گفت: نيروي دريايي اين كشور هر آنچه براي محافظت از روسيه لازم باشد، در اختيار دارد؛ آنها قادر خواهند بود هر دشمني را پيدا و به آن حمله كنند. به گزارش ايرنا، پوتين روز يكشنبه در مراسم اصلي رژه نيروي دريايي اين كشور افزود: روسيه به‌صورت مستمر و موفقيت‌آميز در حال ارتقاي سلاح‌هاي جديد است و با موفقيت تسليحات نيروي دريايي را بهبود مي‌بخشد. رييس دولت روسيه خاطرنشان كرد كه روسيه موفق شد «با گذر از مسير توسعه به توانمندي ساخت كشتي‌هاي قدرتمند و زيردريايي‌هاي هسته‌اي موشكي دست يابد و جايگاهي شايسته در ميان قدرت‌هاي برجسته دريايي را در كوتاه‌ترين زمان كسب كند. پوتين همچنين تاكيد كرد كه نيروي دريايي روسيه براي تضمين حفاظت از كشور مادري و منافع ملي خود هر آنچه لازم است را دارد. رهبر روسيه گفت: «ما قادر به شناسايي هر دشمني - زير آب، سطح يا هوا - هستيم و در صورت لزوم ضربه‌اي اجتناب ناپذير به او وارد خواهيم كرد.» رييس‌جمهوري روسيه گفت: نيروي دريايي روسيه از تمام امكانات لازم براي دفاع از كشور برخوردار است. ناوگان روسيه تسليحات پيشرفته براي مقابله با دشمن و وارد آوردن ضربه جبران‌ناپذير در اختيار دارد. نيروهاي نظامي روسيه تسليحات بي‌نظيري دارند كه در صورت نياز از آن استفاده مي‌شود. وي خاطرنشان كرد: با رشادت ملوانان روس، پرچم آندريفسكي (نماد نيروي دريايي روسيه) هيچ‌گاه پايين نخواهد آمد و همان‌طور كه پطركبير امپراتور روسيه وصيت كرده است پرچم ناوگان روسيه در برابر هيچ دشمني نبايد پايين كشيده شود. امير دريادار حسين خانزادي فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، كاظم جلالي سفير كشورمان در روسيه و جمعي از معاونان نيروي دريايي، اعضاي هيات ايران در مراسم رژه امسال بودند. ناو سهند و ناوبندر مكران از ناوگروه هفتاد و پنجم نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران نيز پس از درنورديدن ۱۴ هزار مايل دريايي و عبور از اقيانوس اطلس و مناطقي راهبردي، در خليج فنلاند به اين رژه دريايي پيوستند.


موضوع تجاوز شهرك‌نشينان عليه فلسطيني‌ها روي ميز شوراي امنيت 

 نماينده دايم فلسطين در سازمان ملل از بررسي تجاوزهاي شهرك‌نشينان عليه مردم فلسطين در قدس و كرانه غربي در جلسه شوراي امنيت اين سازمان خبر داد. به گزارش ايلناو به نقل از خبرگزاري وفا، «محمود رياض»، نماينده دايم فلسطين در سازمان ملل اعلام كرد كه شوراي امنيت روز چهارشنبه جلسه‌اي را براي بررسي تخلفات رژيم صهيونيستي در اراضي فلسطين، تجاوزهاي شهرك‌نشينان عليه مردم فلسطين در قدس و كرانه غربي، محاصره نوار غزه و پرونده اسرا برگزار خواهد كرد. منصور توضيح داد كه يادداشتي را روز جمعه به «نيكولا دي ريفر»، نماينده فرانسه و رييس دوره‌اي شوراي امنيت و «آنتونيو گوترش» دبيركل سازمان ملل درباره تخلفات اسراييل ارسال كرده است. ‌منصور در اين يادداشت، جامعه بين‌الملل را به تحمل مسووليت خود در مساله فلسطين و اعمال فشار بر مقام‌هاي اسراييلي براي احترام به قانون در اراضي فلسطين فرا خوانده است. اين يادداشت به گفته نماينده دايم فلسطين، به منظور آمادگي براي جلسه علني شوراي امنيت در روز چهارشنبه تهيه شده است. حملات شهرك‌نشينان عليه فلسطيني‌ها در شهرك‌هاي مقاومت در كرانه غربي طي دوره اخير افزايش چشمگيري داشته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون