• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3263 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۹ خرداد

براي غافلگيرنشدن در خليج‌فارس بايد تحركات دشمن را زيرنظر بگيريم

فرمانده نيروي دريايي ارتش گفت: براي جلوگيري از غافلگيري در منطقه حساس خليج‌فارس، بايد تسلط و اشراف اطلاعاتي كاملي از منطقه داشته باشيم و تحركات دشمن را زيرنظر بگيريم. به گزارش مهر، امير دريادار حبيب‌الله سياري، فرمانده نيروي دريايي ارتش، در بازديد از پايگاه دريايي خارك گفت: پايگاه دريايي خارك در زمان دفاع مقدس يكي از نقاط استراتژيك ما بوده است و دشمن تلاش زيادي كرد تا خارك را تحت‌تاثير قرار دهد و بتواند از صادرات نفت جمهوري اسلامي ايران جلوگيري كند و اگر دشمن مي‌توانست صادرات نفت جمهوري اسلامي ايران را قطع كند، قطعا ضربه بزرگي به اقتصاد ما وارد مي‌شد.
 وي در ادامه سه عامل را از عوامل مهم براي ناكام گذاشتن دشمن در قطع صادرات نفت و وارد آوردن آسيب به اقتصاد كشور دانست و افزود: يكي از عوامل، فعاليت و تلاش‌هاي خستگي‌ناپذير هموطنان‌مان در شركت نفت بود؛ چه آنهايي كه در سكو‌هاي نفتي بودند و چه آنهايي كه در نقاط فني كار مي‌كردند. فرمانده نيروي دريايي ارتش اضافه كرد: سيستم پدافندي جزيره خارك را مي‌توان عامل دوم دانست كه از چند قسمت تشكيل مي‌شد؛ يك قسمت داخل جزيره و يك قسمت ديگر در پايگاه دريايي خارك قرار داشت كه پيرامون جزيره روي برجك‌ها مستقر بود و حفاظت جزيره را تامين مي‌كردند و عامل سوم نيروي دريايي بود؛ چه ناوهايي كه پيرامون جزيره گشت مي‌زدند و چه خانواده‌هايي از نيروي دريايي كه در جزيره ماندند و همه مشكلات اينجا را تحمل كردند و اين افتخار را داشتند كه در حفظ و نگهداري اقتصاد كشور نقش موثري داشته  باشند.
 سياري با اشاره به تدابير فرماندهي معظم كل قوا گفت: براي جلوگيري از غافلگيري در منطقه حساس خليج‌فارس، بايد تسلط و اشراف اطلاعاتي كاملي از منطقه داشته باشيم و تحركات دشمن را زيرنظر بگيريم و مواظب همه رفتارهاي نرم و سخت دشمن باشيم تا غافلگير نشويم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون