• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4986 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۵ مرداد

نتايج ورزشكاران ايران در روز چهارم المپيك

از برد جذاب ثريا آقايي تا ركوردشكني متين

روز چهارم رقابت‌هاي الميپك ۲۰۲۰ توكيو روز خلوتي براي ورزش ايران بود. در اين روز كه باز هم بدون كسب مدال براي كاروان ورزشي كشورمان گذشت، ثريا آقايي موفق به كسب يك برد تاريخي شد، تيم ملي واليبال پيروزي ديگري به دست آورد، ركورد ملي شناي ۲۰۰ متر پروانه ايران شكست و بوكسور ۷۵ كيلوي ايران از گردونه رقابت‌ها كنار رفت. 
30: 4 بامداد روز گذشته تيم ملي واليبال ايران كه شنبه در اولين گام از المپيك توكيو موفق به شكست لهستان با نتيجه 3 بر 2 شده بود، به مصاف ونزوئلا رفت. رويارويي شاگردان آلكنو با اين تيم از قاره امريكاي جنوبي روز سختي را براي معروف و يارانش رقم نزد و درنهايت ايران 3 بر صفر از حريف خود گذشت تا بتواند دومين پيروزي خود را در المپيك جشن بگيرد. واليباليست‌هاي ايران در اين بازي با نتايج ۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۱۸ به پيروزي دست پيدا كردند.
امير غفور هم با كسب ۱۶ امتياز، امتيازآورترين بازيكن زمين لقب گرفت. در ديگر ديدار مهم لهستان و ايتاليا هم‌گروهي‌هاي ايران با هم روبه‌رو شدند كه لهستان 3-صفر برنده شد. ولاديمير آلكنو، سرمربي تيم ملي واليبال ايران بعد از پيروزي مقابل ونزوئلا گفت: «از اين بازي‌ها خوشم نمي‌آيد؛ بازي‌هايي كه محكوم به برد هستي و چاره‌اي نداري جز اينكه پيروز شوي.»
آلكنو درباره حس و حالش پيش از بازي گفت: «قبل از بازي اصلا حس خوبي به ديدار مقابل ونزوئلا نداشتم. اين بازي حتي از مسابقه مقابل لهستان هم براي من سخت‌تر بود.»
ساعتي بعد ثريا آقايي دختر بدمينتون‌باز ايران كه در روزهاي آخر منتهي به المپيك براي نخستين‌بار در تاريخ ورزش ايران موفق به گرفتن سهميه المپيك در بدمينتون زنان شد، در اولين بازي مرحله گروهي به مصاف نماينده مالديو رفت و اين ديدار را با نتيجه ۲ بر صفر به سود خود به پايان رساند. اين برد اولين برد تاريخ ورزش ايران در بدمينتون زنان المپيك است. آقايي در دومين ديدار در مرحله گروهي برابر نماينده چين قرار مي‌گيرد. ثريا آقايي بعد از ثبت اولين برد تاريخ بدمينتون زنان ايران در المپيك گفت: «مي‌خواهم به اين رويا ادامه دهم. مقابل رقيب چيني هم كه نفر اول اين كشور و نفر هشتم دنياست، براي باخت بازي نمي‌كنم.»
او در مورد شرايط فعلي‌اش گفت: «پنج ماه قبل پايم را جراحي كرده بودم و اين اولين مسابقه جدي‌ام بود كه در آن شركت مي‌كردم. گام به گام قدم بر مي‌دارم و مي‌خواهم ابتدا وارد جدول اصلي شوم و سپس به مسيرم ادامه بدهم. مردم دعا كنند تا اتفاق‌هاي خوبي براي من بيفتد.»
در بوكس شاهين موسوي، بوكسور وزن 75- كيلوگرم ايران در اولين گام به مصاف يوتو موري‌ واكي از ژاپن رفت. بعد از نمايش نه چندان دلچسب شاهين در راند نخست، او در راندهاي دوم و سوم بهتر كار كرد، اما داوران درنهايت راي به پيروزي نماينده ميزبان دادند. بدين‌ترتيب موسوي به كار خود در المپيك توكيو پايان داد و حذف شد.
بعدازظهر ديروز متين بالسيني، تنها نماينده شناي ايران كه در ماده 200 متر پروانه به رقابت با حريفان خود پرداخت، با وجود ركوردشكني در رده ملي و ثبت ركورد 97: 59: 1 براي نخستين‌بار، نتوانست جزو 16 شناگر برتر اين ماده باشد.
بالسيني در گروه خود بعد از شناگر سوري در رده دوم ايستاد. بالسيني بعد از محمد عليرضايي دومين شناگر تاريخ ايران است كه توانسته سهميه المپيك بگيرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون