• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4987 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۶ مرداد

خبرخوان

استقرار واحدهاي صنعتي و معدني در ۱۲۰ كيلومتري تهران تسهيل شد

هيات مقررات‌زدايي، در مصوبه‌اي استقرار و توسعه واحدهاي صنعتي و معدني در شعاع ۱۲۰ كيلومتري استان تهران را تسهيل كرد.با عنايت به بررسي‌هاي انجام شده در خصوص موضوع مذكور، هيات مقررات‌زدايي و بهبود محيط كسب و كار در ارتباط با اصلاح مصوبه هيأت وزيران شماره م/۹۰۶۶ مورخ 28/03/1346به شرح ذيل اتخاذ تصميم كرد:  الف) احكامي كه از اصلاحيه مصوبه هيات وزيران كه در حيطه اختيارات هيات مقررات‌زدايي و بهبود محيط كسب و كار است: ۱- صدور مجوز توسعه و نوسازي براي واحدهاي داراي پروانه بهره‌برداري و پروانه كسب توليدي و كارت شناسايي مستقر در داخل و خارج شهرك‌ها و نواحي صنعتي تا حداكثر دو برابر ظرفيت موجود در زنجيره توليد در عرصه و اعيان موجود با رعايت ضوابط زيست محيطي مربوطه بلامانع است.۲-  سازمان حفاظت محيط زيست مكلف است به استعلام‌هاي مربوط به توسعه واحدهاي صنعتي و صنفي توليدي در شهرك‌ها و نواحي صنعتي حداكثر ظرف مدت ۲۰ روز از تاريخ تكميل مدارك و  مستندات پاسخ دهد.


توقف چند ساعته پروازهاي برخي فرودگاه‌ها در ۱۴ مردادماه

محمدحسن ذيبخش، سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري از بسته شدن فرودگاه‌هاي استان تهران و برخي استان‌هاي همجوار به مدت چند ساعت در روز ۱۴ مردادماه ۱۴۰۰ خبر داد.  وي اظهار داشت: با توجه به برگزاري مراسم تحليف رييس‌جمهوري منتخب در تاريخ ۱۴ مردادماه، همه فرودگاه‌هاي TMA تهران شامل فرودگاه مهرآباد، امام خميني، پيام، آزادي و قزوين از ساعت ۱۶ و ۳۰ تا ۱۹ بسته اعلام مي‌شود. وي افزود: در دستورالعمل صادر شده از تمام شركت‌هاي هواپيمايي خواسته شده است نسبت به رعايت برنامه‌ريزي پرواز در تاريخ و ساعت‌هاي اعلام شده، اقدامات لازم را به عمل آورند. سيزدهمين مراسم تحليف رييس‌جمهوري در ۱۴ مردادماه در مجلس شوراي اسلامي برگزار مي‌شود.


دغدغه‌اي براي تامين آب پاييز امسال نداريم

حميدرضا جانباز، مديرعامل شركت آب و فاضلاب كشور از مديريت منابع آب تهران با توجه به پيش‌بيني كم بارش بودن پاييز امسال خبر داد.  وي گفت: روزانه به ‌طور متوسط سه ميليون و ۷۰۰ هزار مترمكعب مصرف آب تهران است كه معادل ۳۵ تا ۳۶ هزار بطري آب معدني در ثانيه آب در تهران مصرف مي‌شود كه حجم بسيار قابل توجهي است. سال گذشته بيشترين مصرف آب در ۶ مرداد اتفاق افتاد كه سه ميليون و ۸۱۸ هزار مترمكعب آب مصرف شد؛ هريك درجه افزايش دما ۵۰ تا ۷۰ هزار مترمكعب در آب را در پي دارد. معاون وزير نيرو با بيان اينكه براي ۱۵ تا ۲۴ ساعت ذخيره آب تهران براي محلات مختلف داريم، تصريح كرد: در صورت وقوع حادثه از اين ذخيره آب استفاده مي‌شود و شهروندان متوجه وقوع سانحه نمي‌شوند.


قطع برق مجتمع تجاري علاءالدين به دليل مصرف بالا بود

شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ اعلام كرد: قطع برق مجتمع تجاري علاالدين به دليل مصرف بالاي برق و عدم همكاري در مديريت بار و در راستاي تامين برق مشتركان خانگي و مراكز حساس به‌ويژه بيمارستان‌ها و مراكز درماني بوده است.در اين اطلاعيه آمده است: به دنبال افزايش مصرف برق در كلانشهر تهران و به منظور تامين برق مشتركان به‌ويژه مشتركان خانگي، بيمارستان‌ها و مراكز درماني و در راستاي اجراي ابلاغيه‌هاي قانوني، مجتمع تجاري علاءالدين به عنوان يكي از مراكز تجاري پرمصرف پايتخت كه با توجه به امضاي تفاهمنامه همكاري با اين شركت، موظف به استفاده از مولدهاي برق در ساعات اوج بار است، در راستاي اطلاعيه روز گذشته اين شركت مبني بر الزام مجتمع‌هاي تجاري به كاهش مصرف برق در روز دوشنبه، چهارم مردادماه با اخطار قبلي به دليل مصرف بالاي برق و به منظور تامين برق مجتمع مزبور از مولدهاي خود تامين به مدت يك ساعت از شبكه جدا شد.


واريز اعتبار سازمان هدفمندي براي تامين آب شرب استان خوزستان

اميد حاجتي، مديرعامل سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها با اشاره به مصوبه ۲۸ تير ماه ۱۴۰۰ هيات دولت به منظور مقابله با تنش آبي استان خوزستان و تامين آب شرب اين استان تعيين شده بود، از پرداخت مبلغ ۵۷۵ ميليارد تومان در ۲۸ تيرماه ۱۴۰۰ خبر داد. وي بيان كرد: اين مبلغ براي كاهش اثرات خشكسالي و آبرساني به عشاير غيور و روستاييان استان، مقابله با تنش آبي و تامين آب شرب، كشاورزي و منابع طبيعي و لايروبي كانال‌ها از محل تبصره ۱۴ قانون بودجه كل كشور در سال ۱۴۰۰ و از منابع سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها پرداخت شد.


گراني مرغ قابل پيش‌بيني بود

يعقوب ياوري، رييس هيات مديره كانون سراسري مرغداران گوشتي درباره افزايش قيمت مرغ در بازار طي روزهاي اخير گفت: متاسفانه در روزهاي اخير، قيمت مرغ در برخي شهرها تا 45 هزار تومان هم بالا رفته است؛ اين مساله كاملا قابل پيش‌بيني بود و بارها به مسوولان مربوطه هشدار داده شد ولي رويه ناصواب و غلطي كه در پيش گرفته شده، ظاهرا پاياني ندارد. وي تصريح كرد: اين نابساماني‌ها ناشي از سوءمديريت مديران دولتي است كه اقتصاد كشور را به اين روز انداخته‌اند، در نتيجه چنين عملكردي هم مردم زير فشار اقتصادي له شده‌اند و هم توليدكنندگان بي‌انگيزه و از ادامه كار و توليد نااميد شده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون