• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4993 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۴ مرداد

«اندك فرصت‌ها براي ارتباط مردم با موسيقي را نبايد از دست داد»

اختلالي كه در پخش كنسرت‌هاي مجازي پيش آمد

حميد قنبري نوازنده و پژوهشگر موسيقي درباره اختلال در پخش بخش سوم از كنسرت‌هاي آنلاين ماه و نوا، با انتقاد از فراهم نبودن زيرساخت‌هاي قابل اعتماد، اظهار كرد: در شرايط كنوني، حتي اندك فرصت‌هاي موجود براي حفظ ارتباط مردم با موسيقي را هم نبايد از دست داد. به گزارش ايسنا، حميد قنبري با اشاره به همسويي و همدلي نوازندگان و عوامل اجرايي كنسرت‌هاي آنلاين برنامه‌ريزي شده، گفت: در شرايطي كه امكان برگزاري كنسرت با حضور مستقيم مخاطبان در سالن‌هاي اجرا مهيا نيست، به‌طور قطع دغدغه هنرمندان، حفظ ارتباط مردم با موسيقي است و از سوي ديگر عوامل اجرايي كنسرت‌هاي آنلاين همدل با اين دغدغه در تلاش براي بهره‌برداري از فرصت‌هاي مجازي براي تقويت اين ارتباط هستند. وي در ادامه تصريح كرد: آنچنان كه پيش از شيوع ويروس كرونا، اجراي موسيقي در سالن‌ها مستلزم عبور از مقدمات پيچيده و نفس‌گير اداري بود، در شرايط فعلي هم مجريان و برنامه‌ريزان اجراهاي آنلاين با زيرساخت‌هاي ضعيف و معيوب و بسترهاي بعضا سياست‌زده مواجه هستند. در اين زمينه آنچه بيش از همه ارزشمند و ستودني است، دغدغه مشترك عوامل اجرايي و هنرمندان براي رساندن صداي موسيقي به گوش مخاطباني است كه به جبر پاندمي دچار هستند.
قنبري با تاكيد بر اهميت دلسرد نشدن هنرمندان و مجريان در مواجهه با مشكلات زيرساختي اظهار كرد: قطع به يقين اطلاع‌رساني به مخاطبان در صفحات متعدد و دعوت از آنان براي تماشاي يك كنسرت آنلاين در روز و ساعت مقرر، تعهدي را متوجه هنرمندان نوازنده و عوامل اجرايي مرتبط با پخش آن خواهد كرد. از اين منظر وجود اختلالاتي كه سهم قابل توجهي از آن بي‌ارتباط با اين دو گروه است، ما را شرمنده مخاطبان خواهد كرد. اما مهم است كه در اين عرصه همواره وفاق خود را براي ادامه اين راه حفظ كنيم. مردم با اختلالات گاه و بيگاه اينترنتي آشنا هستند. به اين ترتيب وجود اختلال در پخش يك كنسرت آنلاين براي‌شان عجيب نخواهد بود. اما با گذشت زمان و با عادي‌سازي اين دست اتفاقات دلسردي ميان مخاطب و هنرمند و مجريان دست‌اندركار توسعه مي‌يابد و اين مهم‌ترين آفتي است كه با آن مواجه مي‌شويم.
بخش سوم از كنسرت‌هاي آنلاين ماه و نوا، در شب نخست، سه‌شنبه ۱۲ مردادماه، به رغم اطلاع‌رساني به مخاطبان براي پخش اجراي سازهاي كوبه‌اي به هنرمندي حميد قنبري، همايون نصيري و حسين رضايي‌نيا، با اختلال پخش در صفحات مجازي هفدانگ و بنياد رودكي مواجه و مقرر شد كه اين اجرا امشب (چهارشنبه ۱۳ مرداد) به‌طور كامل در اين صفحات آپلود شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون