• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4993 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۴ مرداد

خبر

تقاضا براي كپسول اكسيژن  بيش از ۳  برابر  شد

پيكان كلانتري، رييس اتحاديه كشوري گازهاي طبي و صنعتي اظهار كرد: كمبود توليد وجود دارد، اما ظرفيت توليد گازهاي طبي مشخص است و اضافه هم نمي‌شود. وي با بيان اينكه در حال حاضر كارخانجات با حداكثر ظرفيت توليد مي‌كنند، اظهار كرد: در حال حاضر در پيك مصرف قرار داريم و مصرف هم در حال افزايش است. در مورد واردات اكسيژن تاكنون صحبتي نشده، اما از سال گذشته سازمان ملي كرونا، صادرات اكسيژن مايع كه بيشتر به عراق و افغانستان انجام مي‌شد را ممنوع كرد. البته اگر دچار مشكلات جدي شويم احتمالا موضوع واردات مطرح مي‌شود.  رييس اتحاديه كشوري گازهاي طبي و صنعتي همچنين با بيان اينكه نمي‌توان ميزان دقيق كمبود اكسيژن را محاسبه كرد، گفت: مصرف اكسيژن را نيز نمي‌توان برآورد كرد و قابل پيش‌بيني هم نيست، چراكه به‌طور ناگهاني افزايش پيدا مي‌كند. اما مي‌توان گفت مصرف بيمارستان را در پيك پنجم تقريبا سه تا چهار برابر شده است و بيمارستان‌هايي كه در ۲۴ ساعت يك بار، بار كپسول اكسيژن دريافت مي‌كردند، حالا حداقل سه بار همان ميزان بار مي‌برند. 

كم‌كاري گمرك فرودگاه امام  در رجيستر موبايل مسافران ورودي

مهرداد جمال ارونقي، معاون فني گمرك طي نامه‌اي به گمركات اجرايي در خصوص اطلاع‌رساني به مسافرين ورودي كه قصد رجيستر كردن گوشي‌هاي تلفن همراه خود را دارند، نوشت: از تاريخ ابلاغ اين بخشنامه، چنانچه محرز شود به مسافري در بدو ورود به كشور، اطلاع‌رساني لازم منجمله شفاهي يا حضوري صورت نپذيرفته است، زماني براي حضور مسافرين مراجعه‌كننده در اين حوزه معاونت در نظر گرفته خواهد شد و معاونت مسافري و تمامي متصديان و مسوولان شيفت مسافري گمرك مربوطه مكلفند در آن هنگام، در اين حوزه معاونت حضور يافته و پاسخگوي مسافران جامانده  از رجيستري گوشي باشند.

تاخير  يك‌ماهه  در  بارگيري نهاده‌هاي  دامي

سيد احمد مقدسي، رييس هيات‌مديره انجمن صنفي گاوداران با اشاره به تاخير در بارگيري نهاده‌هاي دامي از بنادر گفت: واحدهاي دام پرواري نهاده دولتي نمي‌گيرند و ناچارند نهاده مورد نيازشان را از بازار آزاد تامين كنند. وي با اشاره به تاخير در بارگيري نهاده‌هاي دامي از بنادر گفت: ما حدود يك‌ماه قبل نهاده خريداري كرده‌ايم اما هنوز به دست‌مان نرسيده و شركت‌هاي واردكننده مي‌گويند كه مشكل حمل‌و‌نقل وجود دارد. اين فعال بخش خصوصي درباره مشكلات تامين نهاده دولتي براي واحدهاي دامداري سنتي و پرواربندي‌ها افزود: اين مساله به ويژه در خصوص پرواربندي‌ها وجود دارد و متاسفانه مي‌توان گفت كه اين واحدها تقريبا نهاده‌اي به نرخ مصوب دريافت نمي‌كنند و بايد همه نهاده مورد نيازشان را از بازار آزاد تامين كنند ضمن اينكه ميزان دريافت نهاده دولتي توسط واحدهاي سنتي نيز بسيار محدود است. وي درباره مباحث مطرح‌شده مبني بر توقف تامين ارز نهاده‌هاي دامي و خطر كمبود ذرت در بنادر نيز كه هم‌اكنون قيمت ذرت در بازار آزاد بين ۶۴۰۰ تا ۶۵۰۰ تومان در هر كيلوگرم است، گفت: اگر روند كار به همين صورت باشد در آينده‌اي نه چندان دور با مشكل مواجه خواهيم شد و مسوولان امر بايد از هم الان به فكر باشند و براي اين مساله تدابير لازم را اتخاذ كنند.

كاركنان نظام بانكي براي واكسن كرونا از امروز ثبت‌نام كنند

عليرضا قيطاسي، دبير شوراي هماهنگي بانك‌ها گفت: كاركنان شاغل نظام بانكي از روز چهارشنبه سيزدهم مردادماه بايد براي دريافت واكسن كرونا به وب‌سايت تعيين شده مراجعه و اقدام به ثبت نام كنند. وي افزود: با همت و برنامه‌ريزي دبيران كميسيون‌ها، مديريت بيمارستان و رييس دانشكده پرستاري بانك ملي مراكز ۱۷ گانه پيش‌بيني شده براي تهران تجهيز و آماده ارائه خدمت شده است. به گفته قيطاسي، بيش از ۲۰۰ نفر از پرسنل بانك در همايش آموزشي حضور داشتند و توسط نمايندگان وزارت بهداشت آموزش لازم را براي امور واكسيناسيون فرا گرفتند كه بتوانند از صبح پنجشنبه ۱۴۰۰.۰۵.۱۴ واكسيناسيون كاركنان شاغل بانك‌ها در استان تهران را در مراكز ۱۷ گانه انجام دهند. به ثبت‌نام كنند.

بازار  لوازم خانگي مشتري ندارد

اكبر پازوكي، رييس اتحاديه فروشندگان لوازم‌خانگي تهران گفت: بررسي آمارها حاكي از افزايش ۱۵ درصدي مراجعه افراد براي تعمير لوازم‌خانگي در چهار ماه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال است كه دليل اصلي آن، افزايش قيمت‌ها است. وي به ركود عميق اين روزهاي بازار لوازم‌خانگي اشاره كرد و افزود: اكنون كالا در بازار به اندازه كافي وجود دارد، اما خريداري نيست. وي دليل اين مساله را پايين بودن قدرت خريد مردم عنوان كرد و بيان ‌داشت: با توجه به نزديك شدن به ايام محرم و صفر خريدها به حداقل خود خواهد رسيد و به‌جز اندك نوعروسان كه به دنبال تكميل جهيزيه خود هستند، كسي براي خريد مراجعه نمي‌كند. وي گفت: در سال‌هاي گذشته برخي فروشندگان با ارايه كالاها به صورت اقساطي و با حداقل سود، تنور بازار را گرم نگه مي‌داشتند، اما اين روزها وضعيت به گونه‌اي است كه قدرت خريد كسبه نيز كاهش يافته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون