• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4997 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۹ مرداد

مثمر

يكصد و پنجاه و چهارمين نشست از سلسله نشست‌هاي موسسه ميراث مكتوب -كه با همكاري وبينار بهشتي برگزار خواهد شد- به رونمايي و معرفي كتاب «مثمر» اختصاص خواهد داشت.
موسسه پژوهشي ميراث مكتوب، نخستين كتاب فارسي درباره زبان‌شناسي و علم‌اللُّغه با عنوان «مُثمِر» نوشته سراج‌الدين علي‌خان آرزو را با مقدمه و تصحيح سيدمحمد راستگو منتشر كرده است. سراج‌الدين علي‌خان آرزو، (1099-1169ق)، شاعر، نويسنده، اديب و دانشمند برجسته سده دوازدهم است كه در ميان نوشته‌هاي او كتاب «مثمر» جايگاهي ويژه دارد.
 در نشست رونمايي از اين كتاب، ريحانه خاتون، رييس پيشين گروه فارسي دانشگاه دهلي، علي‌اشرف صادقي، زبان‌شناس و عضو پيوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسي و سيد محمد راستگو، استاد زبان و ادبيات فارسي دانشگاه كاشان و مصحح اثر، سخن خواهند گفت و مديريت اين نشست نيز به عهده سميه شكري خواهد بود. گفتني است پروفسور ريحانه خاتون، فرزند پروفسور نذير احمد، استاد فقيد و برجسته و نامدار فارسي اهل هند است. وي در سال 1980 و با رساله «نقد و تصحيح و تعليقات مثمر سراج‌الدين علي خان آرزو» مدرك دكتراي خود را در رشته زبان و ادبيات فارسي كسب كرد. وي در سال 2013 از دانشگاه دهلي بازنشسته شد. خانم پروفسور ريحانه خاتون كه عضو افتخاري فرهنگستان زبان و ادب فارسي است، مقاله‌هاي زيادي به زبان‌هاي فارسي، انگليسي و اردو نوشته است. نشست «رونمايي و معرفي كتاب مُثمر» ساعت 18 تا 20 روز دوشنبه 18 مرداد‌ماه 1400 برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان به حضور در اين نشست مي‌توانند در ساعتِ جلسه با كليك روي لينك زير، به اين وبينار وارد شوند. 
http: //www.sbu.ac.ir/web/webinar

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون