• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5005 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۳۱ مرداد

خبرخوان

كوچ برخي از پيشكسوتان  طلا فروش از بازار

سيد محمدحسين مستغني، رييس اتحاديه فروشندگان طلا و جواهر شيراز گفت: در حال حاضر سازنده‌هاي طلا هيچ فعاليتي انجام نمي‌دهند. در شرايط فعلي مشكلات و چالش‌هاي زياد باعث شده تا ديگر نه اقتصادي وجود داشته باشد و نه رونقي. وي با بيان اينكه ادامه‌دار شدن اين روند باعث مي‌شود طلافروشان از مغازه‌داري دست كشيده و براي ادامه فعاليت‌شان به مكان‌هايي مانند فضاي مجازي و راه‌هاي ديگر روي آورند، ادامه مي‌دهد: فعاليت در اين فضا‌ها و خارج از مغازه نيازي به پرداخت ماليات و بيمه تأمين اجتماعي و هزينه‌هاي ديگر ندارد.رييس اتحاديه فروشندگان طلافروشان و جواهر شيراز با اشاره به اينكه مغازه‌داران طلافروشي در مقطعي از زمان روي هر عدد سكه حدود ۴ ميليون تومان متضرر شدند، ادامه مي‌دهد: هرچند كه قيمت سكه در مقطعي از زمان به حدود ۱۶ ميليون تومان رسيد، اما كاهش قيمت اين محصول به ۱۲ ميليون تومان سبب شد تا مغازه‌داران متضرر شوند كه هيچ فردي هم پاسخگوي اين مشكلات نبود.

آينده تجارت ميان ايران و افغانستان پس از حضور طالبان

سيد هادي نبي‌زاده، رييس اتاق مشترك ايران و افغانستان (شعبه خراسان رضوي) با اشاره به اينكه «تجارت ميان كشور ايران و افغانستان، يك تجارت در هم تنيده است»، گفت: با وجود شرايطي كه بر افغانستان حاكم است و اينكه ثباتي در كشور افغانستان وجود ندارد و با توجه به شرايط مرزي و مشكلاتي كه در مرز ميان اين دو كشور وجود دارد، طبيعي است كه تجارت مانند گذشته برقرار نباشد و كاهش يابد. به گزارش ايسنا، وي با بيان اينكه «وضعيت فعلي افغانستان در درازمدت تاثيري بر روند تجارت ميان ايران و افغانستان نخواهد گذاشت»،افزود: زماني كه در افغانستان ثبات نسبي به وجود ‌آيد تجارت نيز مانند گذشته برقرار خواهد شد. با برقراري امنيت در كشور افغانستان تجارت نيز مانند قبل از سر گرفته مي‌شود.

قيمت هويج از موز عبور كرد!

نوروزعلي اسماعيلي، رييس اتحاديه صنف ميوه و سبزي‌فروشان شهرستان اصفهان با اشاره به اينكه قيمت هويج از موز هم عبور كرد، گفت: قيمت موز در ميدان ميوه و تره‌بار ۲۵ هزار تومان است، در حالي كه نرخ هويج در ميدان ميوه و تره‌بار بالاتر بود. به گفته اسماعيلي، در سطح عرضه قيمت هويج بايد ۲۶ هزار تومان فروخته شود، اما در ميدان ميوه و تره‌بار اين محصول حتي با قيمت ۲۵ هزار تومان هم عرضه نشد و با قيمت‌گذاري ميدان، برخي مغازه‌داران هويج را با نرخ بالاتري عرضه مي‌كنند. وي افزود: در حال حاضر قيمت موز در مغازه‌ها با احتساب سود ۲۸ هزار تومان و هويج نيز با احتساب سود براي فروشنده ۳۰ هزار تومان است.

تعداد چك‌هاي سامانه صياد  به ۱۰ ميليون فقره رسيد

طبق اطلاعات بانك مركزي از ابتداي سال جاري تا نيمه مرداد بالغ بر ۱۰ ميليون فقره چك جديد در سامانه صياد ثبت و صدور شده كه اين ميزان، بالغ بر ۱۶ درصد از كل برگ چك‌هاي جديد توزيع شده است. از ابتداي فروردين تا نيمه مرداد سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۲ ميليون و ۴۶۰ هزار دسته چك مشتمل بر حدود ۶۲ ميليون برگ چك طرح صيادي جديد در كشور توزيع شده‌ كه از اين تعداد حدود ۹۴ درصد دسته چك‌ها متعلق به اشخاص حقيقي و ۶ درصد  متعلق به اشخاص حقوقي است. بر اين اساس، در اين مدت بالغ بر ۱۰ ميليون فقره چك جديد در سامانه صياد ثبت صدور شده كه اين تعداد حدود ۱۶ درصد برگ چك‌هاي جديد است؛ همچنين حدود ۸۰ درصد از چك‌هاي ثبت شده، معادل ۸ ميليون برگه چك توسط گيرندگان تاييد شده‌اند. از ابتداي سال جاري تا پايان تير نسبت چك‌هاي قديمي برگشت داده شده به چك‌هاي قديمي مبادله شده حدود ۸.۷ درصد و اين آمار در مدت مشابه درخصوص چك‌هاي جديد حدود ۴ درصد است.

قرنطينه جواب داد؟

بر اساس جديدترين گزارش مركز مديريت راه‌هاي كشور از تحليل وضعيت تردد وسايل نقليه مختلف در بازه زماني ۲۴ تا ۲۸ مرداد ماه، متوسط تردد روزانه بين استاني يك ميليون و ۹۲ هزار و ۶۲۸ وسيله نقليه بوده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۶ درصد كاهش يافت و در قياس با متوسط تردد مرداد ماه ۳۴ درصد كاهش داشته است. در بازه زماني مذكور يعني از يكشنبه هفته گذشته ۲۴ مرداد تا ساعات پاياني پنجشنبه ۲۸ مرداد ماه پنج ميليون و ۶۰۲ هزار خودرو با پلاك يكتا به ثبت رسيده است كه از اين تعداد پنج ميليون و ۱۹۲ خودرو، وسايل نقليه شخصي بودند. البته اين‌بار هم تهران و البرز در رتبه نخست اين محاسبه قرار دارند و بيشترين خودروها را روانه جاده‌ها كرده‌اند.

تامين مالي خودروسازان ايراني از بورس دمشق

امير هاموني، مديرعامل فرابورس با اشاره به تفاهمنامه فرابورس و بورس دمشق افزود: طبق اين تفاهمنامه شركت‌هاي ايراني كه در سوريه توليد مي‌كنند مي‌توانند سهام خود را در بورس دمشق معامله كرده و فرابورس نيز كار آنان را تسهيل كند. به گفته هاموني مراودات فرابورس با بورس دمشق در حال انجام است، بنابراين با فعال كردن اين حوزه، شركت‌هايي كه در دمشق توليد دارند براي تأمين مالي مي‌توانند از ظرفيت‌هاي بورس سوريه براي پذيرش استفاده كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون