• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5006 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۱ شهريور

خبر

تلاش ۲۰۸ ساعتي ناوگان هوايي هلال‌احمر براي اطفاي حريق جنگل‌ها

رييس سازمان امداد و نجات گفت: از ابتداي سال ۱۴۰۰ تاكنون ۲۰۸ ساعت پرواز جهت اطفاي حريق جنگل‌ها در قالب ۳۴۱ سورتي توسط ناوگان امداد هوايي جمعيت هلال‌احمر انجام شده است.
به گزارش مهر، مهدي ولي‌پور، رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر درخصوص خدمات امداد هوايي ناوگان هوايي جمعيت هلال‌احمر از ابتداي سال جاري تا تاريخ ۳۰ مردادماه گفت: در اين بازه زماني مجموعا ۵۸۳ ساعت پرواز در قالب ۷۷۶ سورتي صورت گرفت كه طي آن هزار و ۵۷۵ نفر از عوامل امدادي به محل حوادث و سوانح منتقل شدند. همچنين به ‌واسطه اين ميزان عمليات هوايي ۷۷ هزار و ۱۹۰ كيلوگرم اقلام و تجهيزات امدادي انتقال و ۵۴ نفر از مصدومين حوادث توسط بالگرد به مراكز درماني منتقل شدند. ولي‌پور بيان كرد: از ابتداي سال ۱۴۰۰ تاكنون ۲۰۸ ساعت پرواز جهت اطفاي حريق جنگل‌ها در قالب ۳۴۱ سورتي توسط ناوگان امداد هوايي جمعيت هلال‌احمر انجام شده كه نقش بسزايي در كنترل حريق در جنگل‌ها و مراتع كشور داشت و اميد است در راستاي هم‌افزايي ميان دستگاه‌هاي مختلف بتوان به شكل بهتري در سوانح و حوادث عمليات امدادرساني را انجام داد.
رييس سازمان امداد و نجات عنوان كرد: در اين پروازها كه در ۵ ماه نخست سال جاري انجام شد، در مجموع هزار و ۱۰۱ نفر از عوامل امدادي جهت اطفاي حريق و ۷۰ هزار و ۱۲۰ كيلوگرم محموله و تجهيزات مرتبط با اطفاي حريق نيز به محل آتش‌سوزي‌ها منتقل شد. همچنين ۴ نفر از عوامل اطفاي حريق در جنگل‌ها كه حين عمليات مصدوم شده بودند توسط بالگردهاي جمعيت به مراكز درماني منتقل شدند.


سهم سوابق در كنكور بايد بيش از ۶۰ درصد باشد
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اينكه ما مايل هستيم سهم سوابق تحصيلي بيشتر باشد كه فعلا توافق جمعي در حال حاضر روي ۶۰ درصد است، درباره ايمني و استاندارد برگزاري امتحانات نهايي گفت: در اين چهار سال، هيچ سوالي لو نرفته در حالي كه قبلا سابقه داشت. سوالات ايمن طراحي مي‌شوند و ارسال هم ايمن است و در زمان بازگشايي هم نظارت‌ها صورت مي‌گيرد.
عليرضا كمرئي در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به مصوبه كنكوري اخير شوراي عالي انقلاب فرهنگي اظهار كرد: يك اتفاق خوبي كه در مصوبه اخير شوراي عالي انقلاب وجود دارد، اين است كه تاثير سوابق تحصيلي افزايش يافته است. او افزود: در قالب كشورهاي دنيا سوابق تحصيلي يكي از مباني تعيين‌كننده در سنجش و پذيرش دانشگاه‌هاست. پس كليات خوب است اما اينكه چقدر بايد سهم سوابق تحصيلي باشد؟ اين موضوع به نوع نگاه ما و به مناسباتي كه بين دانشگاه و آموزش عمومي وجود دارد باز مي‌گردد. معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه از نظر ما امتحانات نهايي از اعتبار قابل توجهي برخوردار است، گفت: هم امتحانات داراي اعتبار است، هم از نظر تخصصي داراي روايي است. به اين معنا كه چيزي كه بايد بسنجد را مي‌سنجد. برخلاف كنكور كه تكنيك‌هاي تست‌زني و مهارت‌هاي دانش‌آموز در تست‌زني و ميان‌بر زدن‌ها را و نه فهم عميق را مي‌سنجد. او با اشاره به اينكه وقتي يك آزمون اهداف درسي را مي‌سنجد به آن آزمون پيشرفت تحصيلي مي‌گويند، عنوان كرد: كنكور مدعي است كه آزمون پيشرفت تحصيلي را انجام مي‌دهد؛ در حالي كه از نظر ما اين‌گونه نيست چون به اهداف تحصيلي توجه ندارد بلكه هرقدر سوالات را سخت‌تر طرح كند و بتواند دانش‌آموزان را تفكيك كند، براي‌شان مهم‌تر است. آزمون‌ها در آموزش و پرورش، ملاك‌محور و در كنكور، هنجارمحور است. معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه پس از نظر ما مهم اين است كه سابقه تحصيلي بتواند تمام عيار در گزينش دانشگاه تعيين‌كننده باشد، چون درحال حاضر آموزش و پرورش را مقدمه و آماده‌كننده نيرو براي ورود به دانشگاه نمي‌دانيم، گفت: اين تلقي كه دانش‌آموز در سيستم آموزش و پرورش قابليت‌هايي را از نظر علمي كسب كند كه در آزمون‌هاي بعدي در هر جا موفق و در خدمت آموزش عالي باشد، به صورت مطلق مصداق ندارد؛ بلكه معتقديم آموزش و پرورش اهداف معيني در هر كشوري دارد و آن هم تربيت دانش‌آموزان است. آموزش و پرورش بايد شهرونداني آگاه با ويژگي‌هايي كه در سند تحول است تربيت كند و بتواند به اين اهداف دست پيدا كند. حال اينكه دانشگاه مايل است ۴۰ درصد از اين سوابق تحصيلي استفاده كند يا ۵۰درصد يا ۶۰درصد، امري است كه به خودشان برمي‌گردد، اما ما به دنبال اين هستيم كه تاثير سوابق تحصيلي بالا باشد. پس از اين منظر نمي‌توانيم بگوييم ۶۰درصد تاثير در سوابق تحصيلي، سهم بالايي است. سنجش كنكور در سه يا چهار ساعت تمام سرنوشت دانش‌آموز را تعيين مي‌كند اما براساس تغييرات جديد، اين سنجش در يك ماه انجام مي‌شود و يادگيري‌هاي دانش‌آموزان را مي‌سنجد كه مبناي خوبي براي پذيرش است؛ البته مشروط بر اينكه اعتبار، صحت تصحيح و امثالهم امتحانات نهايي كه گاهي اوقات نگراني‌هايي پيرامون آن مطرح مي‌شود كه نگراني وجود ندارد، تقويت شود. ما مايل هستيم سهم سوابق تحصيلي بيشتر باشد كه فعلا توافق جمعي در حال حاضر روي ۶۰درصد است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون