• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5008 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۳ شهريور

خبر

نيازي به واردات لوازم خانگي نداريم 

مهدي صادقي‌نياركي، معاون وزير صنعت، معدن و تجارت (صمت) با بيان اينكه با توجه به وضعيت كنوني توليد، در بخش محصولات آماده لوازم خانگي نيازي به واردات نيست و از طرف ديگر رقابت توليدكنندگان داخلي با برندهاي خارجي نيازمند فراهم كردن برخي الزامات است، بر لزوم حمايت چهار ساله از اين صنعت تاكيد و پيشنهاداتي براي سرمايه‌گذاري جديد و حمايت از صنعت عنوان كرد و مهم‌ترين مساله صنعت لوازم‌خانگي را قاچاق كالا دانست كه با قيمت تمام شده پايين‌تر وارد كشور مي‌شود. 
به گفته معاون امور صنايع وزارت صمت در حال حاضر مهم‌ترين مساله صنعت لوازم‌خانگي قاچاق كالاست، چراكه براي كالاي قاچاق ۹ درصد ماليات ارزش افزوده و حقوق ورودي براي اجزا و قطعات و ماليات بر عملكرد پرداخت نمي‌شود و اين كالا بدون فاكتور رسمي به فروش مي‌رسد. حتما بايد ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز و ساير دستگاه‌هاي مسوول به صورت ريشه‌اي و عميق مبارزه با قاچاق لوازم خانگي را دنبال كند. 

برنج تايلندي، رتبه اول افزايش قيمت در تير ماه

بر اساس اين آمار بيشترين افزايش قيمت در تير امسال مربوط به برنج تايلندي بوده كه قيمت آن با ۷۹.۳ درصد افزايش از حدود ۸۹۰۰ تومان در تير سال ۱۳۹۹ به نزديك ۱۶ هزار تومان در ماه مشابه سال جاري رسيده است. در اين ميان از بين ساير انواع برنج، برنج طارم اصل، هاشمي و پاكستاني به ترتيب۳۹.۴، ۳۹ و ۲۷.۴ درصد افزايش يافته و به حدود ۳۶ هزار و ۷۰۰، ۳۵ هزار و ۷۰۰و ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان رسيده است. اواخر خرداد ماه دبير انجمن واردكنندگان برنج از طرح موضوع كاهش حذف دوره ممنوعيت واردات فصلي برنج خبر داده و گفته بود كه علت طرح آن ذخيره كم برنج خارجي است و با توجه به اينكه واردكنندگان نيز تمايلي به واردات برنج براي دوره ممنوعيت ندارند، ممكن است كشور با كمبود برنج خارجي مواجه شود. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون