• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5012 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۸ شهريور

پيشخوان

روس‌ها شكل و شمايل موشك «اسكندر» را در اختيارمان نگذاشتند
رييس ستاد كل نيروهاي مسلح در آيين تكريم امير سرتيپ امير حاتمي و مراسم معارفه امير محمدرضا قرايي آشتياني وزير جديد دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: توسعه قدرت دفاعي براي نظام اسلامي به دلايل گوناگون يك وظيفه قطعي و اجتناب‌ناپذير است. به گزارش ايرنا، سرلشكر محمد باقري با اشاره به جنايات امريكا و لشكركشي‌هاي متعدد به منطقه غرب آسيا افزود: آخرين جنايت امريكا اتفاقات افغانستان است كه با 2 هزار ميليارد هزينه هنگفت، ارتش افغانستان را به ارتشي بي‌خاصيت تبديل كرد كه تنها 11 روز مقاومت كرد. ساير توطئه‌ها در جاي‌جاي منطقه مشهود است و ادامه دارد. در چنين شرايطي حفظ توان دفاعي و پيشرفت، امري ضروري است كه بدون توان دفاعي بومي و كارآمد محقق نخواهد شد. سرلشكر باقري با بيان اينكه بودجه بسيار اندكي را در مقايسه با ساير كشورها در اختيار نيروهاي مسلح قرار داديم، تاكيد كرد: اما خروجي و نتيجه كار نيروهاي مسلح ما هم قابل قياس با ساير كشورها نيست. اتفاقاتي در اين وزارتخانه افتاده است كه ما خودمان هم باور نمي‌كرديم. مثلانقطه‌زني موشكي «بالستيك» كار آساني نيست. موشك «اسكندر» را كه ۳۰۰ كيلومتر برد دارد و نقطه‌زن است، روس‌ها حاضر نشدند شكل و شمايل آن را در اختيار ما بگذارند، اما با اين حال ما به فناوري نقطه‌زني دست پيدا كرديم.


محمد اسلامي رييس سازمان انرژي اتمي شد
با حكم رييس‌جمهور، محمد اسلامي رييس سازمان انرژي اتمي شد. به گزارش ايرنا، ابراهيم رييسي در حكمي محمد اسلامي را به عنوان رييس سازمان انرژي اتمي منصوب كرد. اين درحالي بود كه درپي انتشار عكس‌هاي ديدار رييس‌جمهوري و اعضاي هيات دولت با رهبر انقلاب، حضور محمد اسلامي وزير راه و شهرسازي دولت دوازدهم با واكنش‌هايي مواجه شد. خبرگزاري اصولگرايي با اشاره به اين مهم، همچنين به حضور سورنا ستاري، معاون علمي و فناوري رييس‌جمهوري دولت روحاني اشاره كرد و از ابقاي او در همين سمت در دولت سيزدهم نوشت. اين خبرگزاري همچنين با اشاره به حضور الهام ياوري كه مقطعي در دولت روحاني، مديركل برنامه‌ريزي و نظارت معاونت سرآمدان بنياد ملي نخبگان بود و در دوره وزارت حاجي‌ميرزايي بر آموزش و پرورش نيز به عنوان رييس سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان فعاليت مي‌كرد، از احتمال انتصاب او به عنوان معاون امورزنان و خانواده رييس‌جمهوري در دولت سيزدهم خبر داده است.


تكذيب سكته مغزي چمران يك مويرگ پاره شده است
نايب‌رييس شوراي شهر تهران سكته مغزي رييس اين شورا را تكذيب كرد و درباره آخرين وضعيت بيماري رييس شوراي شهر تهران توضيح داد. به گزارش خبرگزاري تسنيم، پرويز سروري درباره آخرين وضعيت فرآيند درماني چمران رييس شوراي شهر تهران گفت: بحمدالله حال آقاي چمران خوب بوده و در هفته آتي به شورا خواهند آمد البته تاكيد كادر پزشكي اين است كه تعجيلي براي حضور شورا نداشته باشند و ان‌شاءالله با بهبودي كامل وي در صحن شورا حاضر خواهند شد. او درباره نوع بيماري چمران خاطرنشان كرد: بنابر اعلام پزشكان مويرگي پاره شده است و هرگونه خبري مبني بر سكته مغزي رييس شوراي شهر تهران تكذيب مي‌شود.


رييس قوه قضاييه فعاليتي در توييتر ندارد
در پي انتصاب برخي از حساب‌هاي كاربري در توييتر به رييس قوه قضاييه، مجددا به اطلاع مي‌رساند حجت‌الاسلام‌والمسلمين محسني اژه‌اي هيچ فعاليتي در اين شبكه اجتماعي ندارد و انتساب هرگونه حساب كاربري به رييس دستگاه قضا در شبكه اجتماعي توييتر تكذيب مي‌شود. به گزارش ايسنا، چندي پيش و همزمان با عيد سعيد غدير خم، صفحه رسمي حجت‌الاسلام‌والمسلمين‌محسني اژه‌اي در اينستاگرام، آپارات و روبيكا، به نشاني @ejeii_org و با انتشار فراز‌هايي از نامه حضرت امير به مالك اشتر، آغاز به كار كرد. كاربران فضاي مجازي مي‌توانند از طريق اين صفحات علاوه بر آگاهي از اخبار و مواضع رييس دستگاه قضا در دوره تحول و تعالي قوه قضاييه، نظرات، پيشنهادات و انتقادات خود را نيز با هدف ديد‌باني مردمي، مطرح كنند.

برجام ۲ وجود ندارد اِبايي از مذاكره نداريم
نماينده تهران در مجلس يازدهم مي‌گويد: ما چيزي به نام برجام دو، سه و... نداريم اينها خواسته دشمنان است كه ما از ابتدا اعلام كرديم به هيچ‌وجه زير بار اين خواسته‌ها نخواهيم رفت. به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، محمداسماعيل كوثري ضمن بيان اما و اگرهايي درباره مذاكرات هسته‌اي گفت: ما زير بارِ حرف زور نخواهيم رفت اما اينكه بحث منطقي در مذاكره مطرح شود هيچ اِبايي نداريم و مي‌توانيم در اين جهت، مذاكره هم انجام دهيم. حق ملت در سياست خارجي در شرايط منصف بودن مذاكرات، مي‌تواند به نتيجه برسد. كوثري، اولويت اصلي دولت رييسي را مقابله با كرونا و سلامت مردم دانست و تاكيد كرد: دولت بايد در جهت تثبيت قيمت‌ها و توليد گام‌هاي موثري بردارد. اين نماينده مجلس عنوان مي‌كند كه ابتدا بايد به توانمندي‌هاي‌مان در داخل توجه كنيم تا ان‌شاءالله سياست خارجي را بر اساس عزت ملي توجه كنيم و در نهايت كارها دنبال شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون