• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5012 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۸ شهريور

خبر

محمد اسلامي رييس سازمان انرژي اتمي شد

سيدابراهيم رييسي طي حكمي محمد اسلامي را به سمت معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان انرژي اتمي منصوب كرد. به گزارش ايسنا، محمد اسلامي متولد ۱۳۳۵ در شهر اصفهان و فوق‌ليسانس مهندسي راه و ساختمان است كه وزارت راه و شهرسازي، استانداري مازندران، معاونت امور صنعتي و تحقيقاتي وزارت دفاع و مديرعاملي شركت صنايع هواپيماسازي ايران را در سوابق اجرايي خود دارد. علي‌اكبر صالحي، رييس سازمان انرژي اتمي در دولت دوازدهم در پيامي انتصاب محمد اسلامي به عنوان معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان انرژي اتمي را تبريك گفت. در متن پيام صالحي، آمده است: «بدون ترديد، حضور شخصيتي آراسته به زيور تقوا و فضيلت و خلوص و صداقت و مديري برخوردار از دانش و تجربه فراوان در حوزه‌هاي مختلف مديريت كلان در راس هرم مديريتي صنعت هسته‌اي كشور، نويد بخش آغاز فصلي جديد در حيات اين صنعت ملي و زمينه‌ساز شتاب بخشيدن به حركت پرشتاب سازمان انرژي اتمي ايران در مسير رشد و تعالي است.»

سفير سوريه در بغداد با رييس‌جمهوري عراق ديدار كرد

«سطام جدعان الدندح» سفير سوريه در بغداد يكشنبه با «برهم صالح» رييس‌جمهوري عراق در كاخ السلام ديدار كرد. به گزارش ايرنا، در اين ديدار برهم صالح بر مسووليت منطقه درباره عبور از بحران‌ها و تثبيت عوامل ثبات منطقه‌اي تاكيد كرد. دو طرف در اين ديدار بر روابط بين دو ملت و كشور و پيوندهاي تاريخي و اجتماعي محكم و نيز اهميت تلاش براي تحول در روابط در راستاي امنيت، ثبات و منافع مشترك تاكيد كردند. همچنين در اين ديدار بر ضرورت ارتباط و ادامه اقدامات امنيتي بين دو كشور براي مبارزه با بازمانده تروريست‌ها تاكيد شد. برهم صالح تصريح كرد كه صلح و ثبات در منطقه بستگي مستقيم به امنيت و ثبات در عراق و سوريه دارد و مسووليت سنگيني بر دوش كشورهاي منطقه براي عبور از بحران‌ها و تنش‌ها قرار دارد امري كه ضرورت تقويت تلاش‌ها و گفت‌وگوها با هدف تثيبت شاخص‌هاي ثبات منطقه‌اي را بيشتر مي‌كند. اين ديدار بين سفير سوريه در بغداد با رييس‌جمهور عراق يك روز پس از برگزاري اجلاس حمايت منطقه‌اي از عراق در حالي صورت مي‌گيرد كه مقام‌هاي سوري از غايبان بزرگ اين نشست بودند؛ امري كه با انتقادهاي متعدد روبه‌رو شد.

اردوغان: ترديدي براي خريد اس-۴۰۰ از روسيه نداريم

رييس‌جمهور تركيه با تاكيد بر اينكه آنكارا و مسكو در حال انجام اقدامات زيادي در حوزه صنعت دفاعي هستند، اعلام كرد كه كشورش «هيچ ترديدي» درباره خريدن دومين محموله اس -۴۰۰ ندارد. به گزارش فارس، به رغم ادامه فشارها و هشدارهاي امريكا و برخي اعضاي ناتو به تركيه درباره خريد و استفاده از اس -۴۰۰ ساخت روسيه، آنكارا بر عزم خود براي خريد دومين محموله‌ اين سامانه از مسكو تاكيد كرد. به گزارش خبرگزاري اسپوتنيك، رجب طيب اردوغان رييس‌جمهور تركيه يكشنبه گفت: «ما هيچ ترديدي درباره خريدن دومين محموله اس -۴۰۰ از روسيه نداريم.» به گفته او، «تركيه و روسيه در حال انجام اقدامات زيادي هستند چه در زمينه اس -۴۰۰ باشد يا ديگر حوزه‌هاي صنعت دفاعي. ما در جريان تلاش براي اطفاي آتش‌سوزي‌ها (در جنوب تركيه) از هواپيماهاي روسيه استفاده كرديم.» اردوغان افزود: «من در آخرين تماس تلفني با ولاديمير پوتين رييس‌جمهور روسيه درباره اين موضوع حرف زدم. هر وقت كه به روسيه سفر كنم ما درباره همه اين موضوعات صحبت و تبادل نظر خواهيم كرد.»

پيش‌بيني شكست مجدد مذاكرات تشكيل دولت در لبنان

يك رسانه لبناني به آخرين روند مربوط به تشكيل كابينه جديد اين كشور اشاره و فاش كرد كه ميقاتي به دنبال انصراف است و احتمال دارد كه سناريوي حريري تكرار شود. به گزارش مهر، روزنامه لبناني الديار به آخرين وضعيت تشكيل كابينه جديد اين كشور پرداخت. الديار گزارش داد: همه تحولات مثبتي كه درباره روند تشكيل كابينه لبنان طي روزهاي گذشته شكل گرفته بود، طي ساعات گذشته بر باد رفت و وي به جاي اينكه به تشكيل كابينه نزديك باشد به انصراف نزديك‌تر است. اين رسانه لبناني از قصد ميقاتي براي استعفا خبر داده و مي‌نويسد: طبق اطلاعات واصله، نخست‌وزير مامور تشكيل كابينه قصد انصراف از تشكيل كابينه را داشته و اين پس از حضور اخير وي در بعبدا رخ داده است اما فرانسوي‌ها وي را قانع كرده‌اند كه دست نگه دارد. الديار نوشت: از نگاه فرانسوي‌ها، انصراف ميقاتي از تشكيل دولت به مفهوم ادامه شرايط بحراني به مدت نامحدود و وارد شدن لبنان به تونلي تاريك است به ويژه كه جايگزيني براي ميقاتي وجود ندارد و نخست‌وزيران سابق لبنان قصد دارند كه به جاي او كسي را معرفي نكنند. منابع وابسته به جريان ملي آزاد لبنان به روزنامه لبناني الديار اعلام كردند كه اوضاع به خانه اول بازگشته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون