• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5014 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۰ شهريور

مرهمي براي مميزي

ماهرخ ابراهيم‌پور

محمدمهدي اسماعيلي، وزير جديد فرهنگ و ارشاد اسلامي در نخستين سفر خود عازم اصفهان شده است و در آنجا حرف‌هاي قشنگي از مميزي و حمايت از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه مي‌زند؛ از جمله «مميزي اگر مي‌خواهد اتفاق بيفتد، بايد به دست اصحاب فكر و انديشه اتفاق بيفتد. ما قرار نيست اين كار را انجام دهيم!»
حرف‌هايي كه دورنماي قشنگي دارد، اما تا چه اندازه در عمل همان حرف‌ها پياده شود، جاي بحث است. فعلا جناب وزير تازه‌نفس است و خارج از ديوارهاي وزارتخانه حرف‌هاي خوب و مشتري‌پسندي آن هم در اصفهان مي‌زند، اما شايد نمي‌داند در تهران چه خبر است و چقدر ديوارهاي وزارتخانه به عادات قديم خو كرده و تغيير آن دشوار است.
با اين حال شايد همين حرف‌هاي قشنگ در حد شنيدن براي برخي خوب باشد و به تغيير اميدوار شوند، اميد به تغيير مميزي به ويژه در حوزه نشر كه صداي بسياري را درآورد و حتي جلوي چاپ برخي كتاب‌هاي چاپ مجدد را گرفت!
البته اسماعيلي خود اهل مطالعه و تاليف است و به قول خودش شناخت خوبي از حوزه فرهنگ دارد و نياز نيست كه به او يادآور شويم كه مميزي به دست اصحاب فرهنگ است اما اصحاب فرهنگي كه ديدگاه‌هاي خاص خود را دارند در حدي كه گاه ناخواسته شعر مولانا هم شامل مميزي مي‌شود، حال بايد ديد تغيير از چه نوعي در راه فرهنگ، هنر و رسانه است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون