• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5023 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۱ شهريور

مديرعامل جديد سازمان تامين اجتماعي معرفي شد

وزير كار: خدمات‌دهي شستا به مديران وزارت كار ممنوع است

گروه اجتماعي| روز 19 شهريور ماه خبر خداحافظي مصطفي سالاري، مديرعامل سازمان تامين اجتماعي منتشر شد. روز گذشته وزير كار با حضور در مراسم توديع و معارفه، حاضر شد. حجت‌الله عبدالملكي در حكمي ميرهاشم موسوي را به عنوان مديرعامل سازمان تامين اجتماعي منصوب كرد. 
وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي روز گذشته در مراسم معارفه مديرعامل جديد سازمان تامين اجتماعي اعلام كرد كه سنتي كه خيلي سال بر شستا و وزارت كار حاكم بوده مبني بر اينكه شركت سرمايه‌گذاري تامين اجتماعي زيرنظر وزير اداره مي‌شود بايد تغيير كند: «اين سنت غلطي است. شركت سرمايه‌گذاري تامين اجتماعي بايد زيرنظر سازمان تامين اجتماعي اداره شود. اين سازمان هم هيات‌مديره دارد هم هيات امنا دارد و وزير هم قدرت محض نيست كه هر كار كه خواست انجام دهد.» بخش ديگري از سخنراني روز گذشته عبدالملكي مربوط به معرفي گزينه انتخابي‌اش براي مديرعاملي سازمان تامين اجتماعي بود. در مورد ميرهاشم موسوي، جز سابقه‌اش به عنوان مديركل پشتيباني وزارت رفاه اجتماعي، اطلاعات چندان ديگري در دست نيست. در عين حال وزير كار در ستايش اين مدير جديد و جوان گفت: «موسوي از ۱۲ سال قبل و از آن زمان كه وزارت رفاه ادغام نشده بود پست‌هاي مديريتي داشت در واحدهاي ستادي مديركل بود و در صندوق عشايري حضور داشت و بعد از ادغام وزارتخانه نيز پست‌هاي مديريتي داشت و از همين خانواده و جريان است و هر جا بوده رفاه در دستور كار و برنامه‌هايش بوده و يكي از دو، سه دانشمند برتر در حوزه رفاه و تامين اجتماعي است و اين براي ما مهم است.» عبدالملكي در توصيف او افزود: «موسوي فردي است كه انديشه و نظريه دارد و براي ما مهم است كه اين انديشه مبتني بر تفكر اصيل اسلامي و انقلابي است. او يك جوان داناي انقلابي و از مصاديق بارز اين تغيير رهبري است. موسوي از امروز كارش را شروع مي‌كند تا فرآيند صدور حكم مديرعامل قطعي صادر شود. با اعضاي هيات امنا صحبت كرديم و تاييد كردند و در اولين جلسه هيات امنا حكم‌شان امضا مي‌شود. خواهيم ديد كه منشا تحولات بزرگي خواهد بود.»
مصطفي سالاري كه پيش از اين در صفحه شخصي خودش با انتشار متني، خداحافظي‌اش با سازمان تامين اجتماعي را اعلام كرده بود هم در برنامه روز گذشته حضور داشت. به گزارش مهر او با بيان اينكه كارگران و بازنشستگان صاحب اينجا هستند و ما بيشتر امانتداريم كه درست و عادلانه و در چارچوب قانون هزينه كنيم، گفت: «اينكه هر كسي فرصتي پيدا كند اين كارهاي مهم را عهده‌دار شود عنايت خداست و بايد قدر لحظه به لحظه كار در اينجا را بداند. از روز اول كه آمدم براي ۲۴ ماه برنامه‌ريزي كردم و برايم مهم بود به اقشار عزيزي خدمت كنم كه كار كردن براي‌شان لذتبخش است.» سالاري با بيان اينكه امروز دريافتي بازنشستگان دو و نيم برابر شده است و اگر تلاش همكاران و همت جمعي نبود نمي‌توانستيم اين كار مهم را انجام دهيم، گفت: «اتفاقي كه بايد مي‌افتاد در حوزه نسخه الكترونيك محقق شد. سربسته بگويم برخي دستگاه‌ها همراهي نكردند اما ما پيش رفتيم و معتقدم بزرگ‌ترين اقدام تحولي ديجيتال بوده است. طرح ۳۰۷۰ شعب را خلوت كرد. اقدامات خوب ديگري در تنقيح قوانين افتاد. با تاديه بدهي صورت گرفته دولت، تا سه سال آينده براي تامين منابع و نقدينگي مشكلي نخواهيم داشت.» به گفته او: «اين سازمان از نظر ارتباط با رفاه و معيشت مردم، رقيب ندارد. اميد است تيم جديد بتوانند كارهاي بزرگ‌تري انجام دهند. هرجا رفتم دنده عقب نگرفتم و سعي كردم رو به جلو حركت كنم. معمولا خواهش كردم هر كسي مي‌تواند كمك كند كه همين اتفاق هم افتاد و همه در مجلس و دولت به ما كمك مي‌كردند و همه اين سازمان را متعلق به جامعه كارگري و بازنشستگي مي‌دانستند.»
مديرعامل سابق سازمان تامين اجتماعي در متن خداحافظي‌اش با اين سازمان نوشته بود: «با استعانت از خداوند متعال پس از هشت سال ماموريت به عنوان استاندار بوشهر و گيلان و مديرعامل سازمان تامين اجتماعي از شنبه بيستم شهريور به عرصه پژوهش، مطالعه و تدريس و به عنوان هيات علمي در محل سابق خدمت خود، موسسه مطالعات بين‌المللي انرژي وزارت نفت بازمي‌گردم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون