• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5030 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۹ شهريور

آبان و آذر منتظر بحران دوباره كرونا باشيد

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه‌روز 27 تا 28 شهريور، ۳۹۱ بيمار كرونا در كشور جان خود را از دست دادند و مجموع فوتي‌هاي كرونا در كشور به 117 هزار و 182 نفر رسيد. 
همچنين در همين بازه زماني 1۵ هزار و ۹۷۵ مبتلاي جديد كرونا در كشور شناسايي شد كه دو هزار و ۲۰۷ نفر از آنها بستري شدند و مجموع بيماران كوويد-۱۹ در كشور به ۵ ميليون و ۴۲۴ هزار و ۸۳۵ نفر رسيد.
 در حال حاضر، ۶ هزار و ۷۶۵ نفر از بيماران مبتلا به كوويد-۱۹ در بخش‌هاي مراقبت‌هاي ويژه بيمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
بنا به اعلام وزارت بهداشت، در حال حاضر ۵۷ شهر كشور در وضعيت قرمز، ۲۳۸ شهر در وضعيت نارنجي، ۱۳۶ شهر در وضعيت زرد و ۱۷ شهر در وضعيت آبي قرار دارند.
رييس بيمارستان شريعتي با اشاره به فروكش كردن پيك پنجم كرونا، گفت: شايد در آبان و آذر هم درگيري‌ها زياد شود. سعيدرضا مهرپور، افزود: پيك‌هاي قبلي حدود يك تا يك ماه و نيم طول مي‌كشيد، اما پيك پنجم تقريبا دو ماه و نيم طول كشيد و از همه پيك‌هاي ديگر بالاتر رفت و شرايط بسيار سخت و دشواري را در بيمارستان‌ها پشت‌سر گذاشتيم. البته با حجم كنوني واكسيناسيون، اگر پيك ديگري هم در پيش باشد مانند پيك‌هاي قبلي نيست و مشاهدات نشان داده كساني كه دو دوز واكسن را زده بودند و دو هفته از دوز دوم آنها گذشته بود، مرگ در آنها كمتر بود.» 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون