• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5031 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۳۰ شهريور

خبر كوتاه

كاهش ۳۰ درصدي  مصرف سوسيس و كالباس
جمال حسين‌زاده، دبير انجمن صنايع فرآورده‌هاي گوشتي ايران از كاهش ۳۰ درصدي مصرف سوسيس و كالباس با شيوع كرونا در كشور خبر داد.  وي با بيان اينكه فرآورده‌هاي گوشتي در كشور از مرغ و گوشت گوساله تهيه مي‌شود و ميزان مصرف گوشت با توجه به تنوع محصولات از ۴۰ درصد تا ۹۰ درصد متفاوت است، گفت: مصرف‌كننده بايدبراي خريد سوسيس و كالباس ۲۵ درصد بابت (سود عمده فروش ۴ درصد، سود خرده‌فروش ۱۲ درصد و ماليات ارزش افزوده ۹ درصد) علاوه بر قيمت محصول درب كارخانه پرداخت كند. وي ادامه داد: بدين‌ترتيب قيمت فرآورده‌هاي گوشتي توليدشده از مرغ بدون پوست و استخوان درب كارخانه ۳۶ تا ۹۰ هزار تومان است كه براي مصرف‌كننده با احتساب ۲۵ درصد سود توزيع‌كننده و ماليات ارزش افزوده اين عدد به ۴۵ هزار تومان تا ۱۳۰ هزارتومان مي‌رسد. همچنين فرآورده‌هاي گوشتي توليدشده از گوشت گوساله نيز درب كارخانه ۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است كه براي مصرف‌كننده با احتساب هزينه‌هاي توزيع‌كننده و ماليات ارزش افزوده، معادل ۶۵ تا ۲۷۰ هزار تومان تمام مي‌شود.


ماليات اينفلوئنسرها  چگونه محاسبه مي‌شود؟
درآمد اينفلوئنسرهاي داراي بيش از ۵۰۰ هزار دنبال‌كننده در رسانه‌هاي كاربرمحور از محل تبليغات در اين فضا مشمول ماليات مي‌شود، معاون سازمان امور مالياتي توضيحاتي درباره نحوه محاسبه ماليات اين افراد ارايه كرد.  در اين زمينه، محمود عليزاده معاون حقوقي و فني سازمان امور مالياتي و نحوه محاسبه درآمد اينفلوئنسرها اظهار كرد: به موجب قانون ماليات‌هاي مستقيم و با آخرين اصلاحاتي كه در آن صورت گرفته است، درآمد واقعي هر شخصي اعم از اينفلوئنسرهاي داراي بيش از ۵۰۰ هزار دنبال‌كننده در رسانه‌هاي كاربرمحور نيز براساس بررسي صورت‌حساب‌ها و حساب‌هاي بانكي و استناد به مدارك و اسناد مشخص و به عنوان ماخذ محاسبه ماليات تعيين مي‌شود.  وي افزود: اينفلوئنسرها و فعاليت آنها در فضاي مجازي به عنوان شاغل و شغل محسوب مي‌شود كه همانند ساير شاغلين، درآمد آنها طبق ضوابط ماليات بر درآمد مشمول اين ماليات خواهد شد.


برخورد با تخلفات در بازار پروازهاي اربعين

حسن خوشخو مديركل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها و شركت‌ها و موسسات هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري گفت: برخي تخلفات در زمينه عرضه و فروش بليت هواپيما در پروازهاي اربعين گزارش شده است كه با همه آنها برخورد خواهيم كرد. وي درباره آخرين وضعيت پروازهاي اربعين اظهار كرد: پروازهاي اربعين از بازه زماني ۲۸ شهريورماه الي ۱۰ مهرماه برنامه‌ريزي شده و دولت عراق صرفا پذيرش زوار را از طريق مرز هوايي اعلام كرده و براي آن شرايطي را مشخص كرده است. عمده‌ترين شرطي كه دولت عراق مشخص كرده، اخذ ويزا توسط سفارت عراق در تهران، دريافت هر دو دز واكسن كرونا و همچنين داشتن پاسخ منفي تست PCR است. وي افزود: همچنين براساس توافقي كه بين دولت‌هاي ايران و عراق صورت گرفت، مقرر شد ۶۰ هزار زاير از طريق مرز هوايي بتوانند در مراسم اربعين حضور پيدا كنند.


ابلاغ دستورالعمل بسته حمايت از صادرات غير نفتي سال ۱۴۰۰

«عليرضا پيمان پاك» رييس كل سازمان توسعه تجارت ايران گفت: دستورالعمل ماده ۳ بسته حمايت از صادرات غير نفتي سال ۱۴۰۰ در خصوص فرآيند پرداخت تسهيلات ريالي سرمايه در گردش صادراتي و تسهيلات ارزي در قالب اعتبار خريدار و فروشنده از محل منابع صندوق توسعه ملي نهايي و ابلاغ شد. وي اظهار داشت: اميدواريم با همكاري صندوق توسعه ملي در خصوص تخصيص منابع لازم و همچنين هماهنگي با بانك‌هاي عامل، با پرداخت تسهيلات ريالي و ارزي به صادركنندگان، شاهد كاهش هزينه‌هاي حضور صادركنندگان در بازارهاي هدف و افزايش قدرت رقابت‌پذيري آنها باشيم. وي افزود: بر اساس مفاد اين دستورالعمل كه با بهره‌گيري از نظرات ساير بخش‌هاي اثرگذار بر تجارت خارجي كشور تدوين شده، تلاش كرديم تا فرآيند تخصيص و پرداخت تسهيلات سرمايه در گردش صادراتي به صورت برخط و در حداقل زمان ممكن انجام شود و تمام اطلاعات و ارزيابي‌ها نيز در سامانه و به صورت هدفمند و شفاف صورت گيرد.


 عرضه سيمان خارج از بورس ممنوع است
اسدالله كشاورز معاون امور معادن و صنايع معدني وزير صمت با بيان اينكه عرضه محصولات سيمان از طريق بورس انجام مي‌شود، اظهار داشت: هم‌اكنون به غير از ۵ واحد توليدي كه نيمه‌فعال يا غيرفعال هستند، مابقي كارخانجات كد بورسي دريافت كرده‌اند و از طريق بورس عرضه سيمان صورت مي‌گيرد.معاون امور معادن و صنايع معدني وزير صمت افزود: مصرف‌كنندگان سيمان به ۳ بخش تقسيم مي‌شوند كه شامل طرح‌هاي بزرگ عمراني، صنايع سيمان‌بر و عاملان فروش هستند كه بيشتر آنها در بورس ثبت‌نام كرده و كد بورسي دريافت كرده‌اند.معاون وزير صمت با بيان اينكه عرضه سيمان خارج از بورس ممنوع است، گفت: به غير از ۵ واحد توليدي كه نيمه‌فعال يا غيرفعال هستند، مابقي كارخانجات كد بورسي دريافت كرده‌اند.كشاورز گفت: با توجه به ظرفيت توليد هر واحد توليدكننده، كف عرضه مشخص و براي اجرا به واحدهاي توليدكننده ابلاغ شده است. در اين برنامه تمام مراحل توليد و عرضه به صورت مكانيزه و فيزيكي با همكاري سازمان حمايت رصد و پايش مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون